- רדיו קול חי - -

"ביזיון": הגר"מ שטרנבוך בהתבטאות חריפה על האהדה לנתניהו

"ביזיון גדול עבורנו" כך התבטא הגר"מ שטרנבוך שליט"א לאחר שראש הממשלה לשעבר ביבי נתניהו התקבל השבוע בבני ברק בתרועות כבוד ע"י מאות בחורי ישיבות שצעקו לעברו ״הנה ראש הממשלה הבא״.

בנוסף, מחנכים ורבנים מחו השבוע בהיכלי הישיבות על התופעה, כשטענתם המרכזית היא "כיצד יתכן שבחורי ישיבות חרדים מעריצים עד כדי 'סגידה' בלתי מסוייגת, באנשים חילונים האוכלים נבילות וטריפות ומחללים שבת בפרהסיה".

בשיחתו השבועית של הגר"מ שטרנבוך שליט"א שהתקיימה בביתו, הוסיף הרב ואמר כי יש למחות נגד התופעה שהתפשטה אצל אותם "שאיבדו את היסודות שהנחילו כל רבותינו" כלשונו.

בדבריו אמר עוד: "יש לעורר ולמחות על מנהג רע שנשתרש בשולי המחנה, לקבל בתרועות כבוד ובשמחה וחנופה את ראשי ושרי הממשלה בארץ הקודש בעת הגיעם לתוככי שכונות הציבור החרדי. זהו ביזיון עבורינו להתכבד בהופעת רשעים מחללי שבת בשמחות, והכבוד האמיתי הוא רק בכיבוד תלמידי חכמים והתורה הקדושה. לא יאומן כי יסופר שחלקם אף מרגישים 'כבוד' בהשתתפות מומרים מחללי שבת אוכלי נבילות וטריפות בשמחות אצל החרדים, אוי לאותה בושה, והאמת הפשוטה היא להפך, שביזיון גדול הוא בשעה שהם מגיעים אצלנו".

"בעוונותינו הרבים" הוסיף הגר"מ, "ישנם היום שאיבדו היסודות שהנחילו כל רבותינו זי"ע שאין לנו שייכות עם ראשי השלטון הכופרים, שהרי כל מטרת הקמת המדינה היה כדי לעשותנו עם ככל העמים וגוי ככל הגויים רח"ל, וכל חוקיהם חוקי עכו"ם, וכבר בראשית ממשלתם הדיחו מדרך התורה רבבות  מילדי ישראל וחינכום לחינוך של שמד ועקירת התורה ה"י, ועד היום הם עדיין ממשיכים להשקיע ממון רב לשנות את ציבור החרדים ולקלקלם, ואיך נוכל לשמוח כלל בהם ולהריע להם בתרועות כבוד בשעה שהם עוקרי התורה ומחוקקים חוקים נגד ה' ותורתו?" תהה הגר"מ.

את דבריו חתם בברכה: "ואנו תקווה כי ילמדו תועים בינה ולא יישמע עוד כזאת במחננו, ויה"ר שיתקדש שם שמים ברבים בגילוי כבוד מלכותו עלינו בביאת משיח צדקנו בקרוב אכי"ר".