"ביזיון": הגר"מ שטרנבוך בהתבטאות חריפה על האהדה לנתניהו

    נתי קאליש 14 Comment on "ביזיון": הגר"מ שטרנבוך בהתבטאות חריפה על האהדה לנתניהו

    זקן פוסקי הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א התייחס לתיעוד בו נראו בחורי ישיבה מריעים לנתניהו ברחובות בני ברק בצאתו משמחת השבע ברכות לנכדתו של גפני | מדבריו: "ישנם היום שאיבדו היסודות שהנחילו כל רבותינו זי"ע שאין לנו שייכות עם ראשי השלטון הכופרים" | הדברים המלאים

    צילום: אריה לייב אברהמס | פלאש 90
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "ביזיון גדול עבורנו" כך התבטא הגר"מ שטרנבוך שליט"א לאחר שראש הממשלה לשעבר ביבי נתניהו התקבל השבוע בבני ברק בתרועות כבוד ע"י מאות בחורי ישיבות שצעקו לעברו ״הנה ראש הממשלה הבא״.

    בנוסף, מחנכים ורבנים מחו השבוע בהיכלי הישיבות על התופעה, כשטענתם המרכזית היא "כיצד יתכן שבחורי ישיבות חרדים מעריצים עד כדי 'סגידה' בלתי מסוייגת, באנשים חילונים האוכלים נבילות וטריפות ומחללים שבת בפרהסיה".

    בשיחתו השבועית של הגר"מ שטרנבוך שליט"א שהתקיימה בביתו, הוסיף הרב ואמר כי יש למחות נגד התופעה שהתפשטה אצל אותם "שאיבדו את היסודות שהנחילו כל רבותינו" כלשונו.

    בדבריו אמר עוד: "יש לעורר ולמחות על מנהג רע שנשתרש בשולי המחנה, לקבל בתרועות כבוד ובשמחה וחנופה את ראשי ושרי הממשלה בארץ הקודש בעת הגיעם לתוככי שכונות הציבור החרדי. זהו ביזיון עבורינו להתכבד בהופעת רשעים מחללי שבת בשמחות, והכבוד האמיתי הוא רק בכיבוד תלמידי חכמים והתורה הקדושה. לא יאומן כי יסופר שחלקם אף מרגישים 'כבוד' בהשתתפות מומרים מחללי שבת אוכלי נבילות וטריפות בשמחות אצל החרדים, אוי לאותה בושה, והאמת הפשוטה היא להפך, שביזיון גדול הוא בשעה שהם מגיעים אצלנו".

    "בעוונותינו הרבים" הוסיף הגר"מ, "ישנם היום שאיבדו היסודות שהנחילו כל רבותינו זי"ע שאין לנו שייכות עם ראשי השלטון הכופרים, שהרי כל מטרת הקמת המדינה היה כדי לעשותנו עם ככל העמים וגוי ככל הגויים רח"ל, וכל חוקיהם חוקי עכו"ם, וכבר בראשית ממשלתם הדיחו מדרך התורה רבבות  מילדי ישראל וחינכום לחינוך של שמד ועקירת התורה ה"י, ועד היום הם עדיין ממשיכים להשקיע ממון רב לשנות את ציבור החרדים ולקלקלם, ואיך נוכל לשמוח כלל בהם ולהריע להם בתרועות כבוד בשעה שהם עוקרי התורה ומחוקקים חוקים נגד ה' ותורתו?" תהה הגר"מ.

    את דבריו חתם בברכה: "ואנו תקווה כי ילמדו תועים בינה ולא יישמע עוד כזאת במחננו, ויה"ר שיתקדש שם שמים ברבים בגילוי כבוד מלכותו עלינו בביאת משיח צדקנו בקרוב אכי"ר".

     



    14 תגובות

    מיין תגובות
    1. 14

      התקשורת החרדית והחכי"ם החרדים אחראים על זה (גם יתד

      1. עצוב מאוד ששמעתי שבחורי ישיבות באים לצפות במליאת הכנסת….רבותי איפה הגענו????

    2. 13

      סוף סוף יוצאות אמירות ברורות בענין המביש הזה

    3. 12

      כמובן שאני לא חולקת על דברי הרב שליט"א, אבל אני לא רואה בעיה באהדה לביבי , וגם אם הוא עשה טעויות, הוא ראש הממשלה ולא יעזור לכם. ואגב החכי"ם החרדים לא קשורים , אולי התקשורת החרדית כן…

      1. מסכים לגמרי, ובנוסף חייב להסכים שכיום (ואולי גם בעתיד) אין תחליף לביבי

    4. 11

      ושכחתי לציין שכמובן אין לבחורי ישיבות מה לעשות יותר מידי בפוליטיקה וגם לא באהדה חורגת לאישי ציבור ופוליטיקאים.

    5. 9

      לא חולק על דברי הרב חלילה אבל ביבי עשה גם הרבה דברים טובים לציבור החרדי, ויש למי לתת כבוד!

    6. 7

      מה טובבבבבב???? אם את מעדיפה את בנט, אז אין לי בעיה לארגן לך ולכל המתאוננים כמוך ממשלה תחתיו. הרי אם בנט הצליח להציל תוכי, אז וודאי שהוא יצליח להצילך מן הרשע והאכזר בנימין נתניהו. … הגיון לא יזיק

    7. 6

      זה נראה לי קצת מוטה להביא שיטת מיעוט גדולי ישראל מחוגי הקנאים כאילו זה הדרך העיקרית של עם ישראל
      לא זה הדרך של רובו המוחץ של גדולי ישראל ויחיד ורבים הלכה כרבים
      ב. נראה לי שכל הסערה סביב קבוצה קטנה כ"כ שפרגנו לביבי וכו' זה פשוט הזוי
      רוב המוחץ של בני הישיבות לא מעניין אותם בכלל ביבי ולא הלכו לראותו (כן מוזמנים להכנס להיכלי הישיבות), בחורי הישיבות אוהבים אקשן ועשו מזה סערה ענקית, כיף לכל מיני אנשים להאשים כל העולם, אבל המציאות לא תשתנה עדיף שיהיו שם מאשר שילכו למקומות גרועים יותר, וכולם יודעים שבחור משועמם עושה דברים לא טובים, זו עובדה, עדיף אולי שיסתכלו באייפון?, ילכו למקומות פרוצים? יש פה מישהו הזוי חושב כך?
      ביתד הוקיעו כי לא רצו שישמע שמסכימים עם זה אבל המכתב שהביאו זה היה שבאמת היה ציבור רציני שעשו לו כבוד, היום ב"ה כולם מבינים כולל אלו שהיו שם שביבי שווה פח רק אקשן זה מעניין, וכל החכי"ם שעושים אקשן (בן גביר וכדו') ודבר שעושה אקשן מתקבל בברכה
      חותם בחור ישיבה מאחת הישיבות במרכז הארץ, שכואב לראות הכפשה והכללה על עולם הישיבות, בזמן שראה בעיניו שבישיבתו וחבריו מישיבות נוספות בכלל לא ידעו אפילו שביבי מגיע לבני ברק והיו עסוקים ב"ה בהויות אביי ורבא, ועצם ראיה בכלל באתר הכי מסונן באמצע זמן זה חריג בישיבות.
      בתקווה לפקיחת עינים, לא מדבר חלילה על דעת רבנים קנאים, אך מדבר אל ציבור, שחובבים ביקורת

    8. 5

      לאבי, תקשיב טוב, ביבי ממש ממש לא פח. אוקי?? אתה מגיב נורמלי אבל פתאום דופקים משפט מטופש והולך. לא טוב לך ביבי?? לך לליברמן. מה הקשר פח???? איזה גועלי הגבת, ממש דוחה.

    9. 4

      תרגעו אולי?? ואבי תחזור בך מהר מהאמירה האידיוטית הזו! ביבי לא פח! אם כבר אתה מלכלך על משהו , תעשה את זה עם טקט! חוצפן, אתה פח!

    10. 3

      אחרי שהרב אמר את דברו אין מה להוסיף.
      רק בבחינת סנגוריה על עם ישראל-
      1. לעניות דעתי בחורי ישיבות שהולכים לראות את ביבי, זה באמת רק בשביל העניין, אין בזה ולא טיפת הערצה.
      2. לתמוך ולחזק את הנרדף יש בזה מידה מסויימת של חסד (ולהבדיל אלפי הבדלות, זה ברוח הסיפורים על גדולי ישראל שעל-אף שלא רצו לקבל כבוד, בטענה שזה יגרע מזכויותיהם, היו מוכנים בכל זאת, לצאת להמון לחייך, לנופף ולברך כדי לשמח אותם ולו במחיר איבוד עולם הבא שלהם. העיקר לשמח יהודי).
      3. ושוב ממידת החסד לתת קצת יחס לאדם מוכר ולא להתעלם ממנו. תדמיינו שהיה מגיע ואף אחד לא היה מתייחס אליו. לאנשים מוכרים יחס זה ממש בגדר 'אוכל נפש'.

      במאמר מוסגר, כשהלכנו לראות אולם וראינו את הזמר שהיה באירוע, הייתי אומרת לבעלי- תגיד לו משהו זה ישמח אותו, מה אכפת לך לשמח יהודי. (הוא לא עשה את זה, ואני עדין חושבת שזה נחמד ובבחינת גמילות חסדים).