השר עיסאווי פריג' פורש מהפוליטיקה: "גאה בדרך שעשיתי"

    אבי רבינא No Comments on השר עיסאווי פריג' פורש מהפוליטיקה: "גאה בדרך שעשיתי"

    פריג' כתב: "בחודשים הקרובים אתגייס בכל כוחותיי למען הניצחון בבחירות. אפעל בקרב החברה הערבית, כדי לשכנע בחשיבות ההצבעה, ללא שניתן יהיה לשייך לי אינטרס אישי זה או אחר"

    עיסאווי פריג' צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג' מודיע הערב (שלישי) על פרישה ממפלגת מרצ ולקיחת פסק זמן מהפוליטיקה ומותח ביקורת חריפה על יו"ר המפלגה, ניצן הורוביץ וקורא לו להתפטר. "הוא לא מנהיג".

    "בלב שלם, לאחר מחשבה והיוועצות עם בני משפחתי ושותפיי לדרך, החלטתי ליטול פסק זמן מהכנסת, לא מהחיים הציבוריים", כתב פריג'. "בחודשים הקרובים אתגייס בכל כוחותיי למען הניצחון בבחירות. אפעל בקרב החברה הערבית, כדי לשכנע בחשיבות ההצבעה, ללא שניתן יהיה לשייך לי אינטרס אישי זה או אחר".

    הוא הוסיף: "אני גאה מאוד בדרך שעשיתי בכנסת ובממשלה. פעלתי ככל האפשר למען קידום השותפות וחיזוק היחסים בין יהודים וערבים בישראל ולביסוס יחסי מדינת ישראל ואזרחיה עם מדינות האזור. גאה בחברותי בממשלה, ממשלת שינוי אמיתית, ממשלה שהפיחה תקווה בציבורים גדולים, ממשלה שעשתה הרבה מאוד ושעלינו להבטיח שתוכל להמשיך לעשות גם בעתיד".

    עוד כתב פריג': "כחבר מרצ למעלה משלושים שנה, מרצ היא הקול שאני מאמין בו. אמשיך לפעול כדי לחזק ולתמוך בקול שחשוב שימשיך להישמע בחוזקה, כחלק ממפלגה סוציאל דמוקרטית גדולה. החזון של הקמת מפלגת שמאל משמעותית על בסיס מפלגות העבודה ומרצ, צריך להיעשות מהר, לא כאילוץ כפי שהיה בעבר, אלא מרצון אמיתי להקים מפלגת שמאל גדולה ומשפיעה. עדכנתי בהחלטתי את ראש הממשלה יאיר לפיד. מנהיג, חבר ושותף לדרך שאני מחויב לעשות כל שאוכל בכדי שימשיך להוביל את מדינת ישראל".

    פריג' מצטרף לפוליטיקאי נוסף שהודיע היום על פרישה מהחיים הפוליטיים – חה"כ ד"ר יובל שטייניץ מהליכוד. "הרגשתי שמגיע לי ולמשפחתי לנשום קצת אוויר נקי" כתב בהודעתו.

    ח"כ מוסי רז הגיב: "‏החלטתו של חברי ואחי השר עיסאווי פריג לעזוב את הפוליטיקה היא מכה למרצ, לפוליטיקה הישראלית, לכל מי שמאמינים בזכויות אדם ושותפות יהודית ערבית ולאזרחיות ולאזרחי ישראל כולם. עיסאווי, תחסר לנו מאוד".

    מוקדם יותר היום פורסם כי סגן שרת הכלכלה, חה"כ יאיר גולן צפוי להתמודד על ראשות מפלגת מרצ.



    0 תגובות