לפיד נפגש עם מקרון: "בכל מקום שבו יש טרור – איראן מאחוריו"

    שלמה ריזל 2 Comment on לפיד נפגש עם מקרון: "בכל מקום שבו יש טרור – איראן מאחוריו"

    ראש הממשלה לפיד לעמיתו הצרפתי: "איראן מפירה את ההסכם שעליו היא חתומה וממשיכה לפתח את תכנית הגרעין שלה. איראן מסתירה מידע מהעולם, מעשירה אוראניום מעבר למותר, מסירה את מצלמות הפיקוח מאתרי הגרעין שלה. למול כל זה העולם צריך להגיב"

    צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ
    6:22
    16.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף מ"ח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה, יאיר לפיד התקבל לפני זמן קצר (שלישי) בארמון האליזה ע"י נשיא צרפת עמנואל מקרון. המנהיגים נפגשים כעת בארבע עיניים, ובהמשך תתקיים פגישה מורחבת בהשתתפות הצוותים של שני הצדדים.

    צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

    עמוס בן גרשום/ לע"מ

    בהצהרות שנשאו השניים טרם הפגישה, אמר ראש הממשלה לפיד: "תודה רבה אדוני הנשיא עמנואל, זהו עונג מיוחד עבורי שהביקור הרשמי הראשון שלי כראש ממשלה הוא במדינה שהיא חברה קרובה, ואצל נשיא שהוא חבר קרוב. אני מודה לך על קבלת הפנים, על התמיכה והידידות במשך כל השנים. אני מודה לך על ההתייצבות החד משמעית שלך נגד האנטישמיות בצרפת ובעולם כולו.

    "צרפת לימדה את העולם שאין "ליברטה" ו"אג'אליטה" בלי "פרטניטה". החברות שלנו מבוססת על ערכים, ועל העובדה שאנחנו מבינים שערכים הם דבר שראוי להיאבק עליהם.

    "השנה האחרונה, המלחמה באוקראינה, הטרור שמגיע מאיראן, הזכירו לנו שלא רק הדמוקרטיה מגינה עלינו, גם אנחנו צריכים להגן על הדמוקרטיה. לפעמים אין ברירה, צריך גם להשתמש בכוח המלחמה כדי להגן על השלום.

    "ישראל וצרפת הן לא רק חברות, אלא גם שותפות אסטרטגיות. יש בינינו סדרה של שיתופי פעולה כלכליים ובטחוניים, וביחד אנחנו נחושים להרחיב אותם ולפתח אותם, בייחוד לתחומים הטכנולוגיים.

    "צרפת אינה רק מדינה מובילה באירופה, היא גם אחת ממדינות ה-E3, המובילה את המשא ומתן עם איראן על הסכם הגרעין. אולי יש בינינו חילוקי דעות על תוכן ההסכם, אבל אין בינינו שום חילוקי דעות על העובדות.

    "העובדות הן שאיראן מפירה את ההסכם שעליו היא חתומה וממשיכה לפתח את תכנית הגרעין שלה. איראן מסתירה מידע מהעולם, מעשירה אוראניום מעבר למותר, מסירה את מצלמות הפיקוח מאתרי הגרעין שלה. למול כל זה העולם צריך להגיב.

    צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

    עמוס בן גרשום/ לע"מ

    "אדוני הנשיא, אתה היית המנהיג הראשון שדיבר, כבר ב-2018, על הצורך בהסכם חדש עם איראן. הסכם שהוא יעיל יותר ומהודק יותר, הסכם בלי תאריך תפוגה, הסכם עם לחץ בינלאומי מתואם שימנע ממנה להפוך למדינה סף גרעינית.

    "צדקת אז, ואתה צודק היום אפילו יותר. המצב הנוכחי אינו יכול להמשך כפי שהוא. זה יוביל למירוץ חימוש גרעיני במזרח התיכון שיאיים על שלום העולם כולו. את זה כולנו צריכים לעצור יחד.

    "בכל מקום שבו יש טרור, אנחנו נמצא את איראן מאחוריו. רק לאחרונה ממשלת טורקיה חשפה חוליות טרור איראניות שניסו לרצוח ישראלים חפים מפשע באיסטנבול, בימים האחרונים כטב"מים מתוצרת איראנית ניסו לתקוף אסדת גז ישראלית ליד חופי לבנון. את הכטב"מים האלה שלח חיזבאללה. ארגון טרור שמאיים על יציבותה של לבנון, מפר את ריבונותה, דוחק אותה להסלמה מסוכנת מול ישראל ופוגע באינטרסים הלאומיים של לבנון, מדינה שאני יודע שיקרה ללבך.

    "חיזבאללה מחזיק בלבנון יותר ממאה אלף טילים המכוונים אל ישראל. הוא מנסה להפעיל למולנו טילים וכתב"מים איראנים. ישראל לא תשב בחיבוק ידיים מול התקפות חוזרות-ונשנות כאלה.

    "ידידי, אני לא רוצה שהשיח בינינו יהיה רק על אתגרים וצרות. ישראל וצרפת מתמודדות עם התקופה הנוכחית בצורה דומה: אנחנו מחזקים את היזמות, את החדשנות הטכנולוגית, את היכולת של אנשים צעירים לפרוץ גבולות. אני מודה לך ידידי על הנדיבות והחברות, ומצפה להמשיך לעבוד יחד לטובת שתי המדינות שלנו. תודה רבה לך".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      כל מקום שיש טרור – כופר ושוטה כמו לפיד וחבריו עומדים מאחורה…

    2. 1

      בלה בלה בלה…
      מה חידש פה מר לפיד?

      בשביל הדרשה העלובה שחוזרת על עצמה מידי פגישה עם כל נציג מכל מדינה שהיא?
      בשביל זה טס ובזבז כספי ציבור?