דאגה מווריאנט חדש: לפיד יכנס דיון בנושא הקורונה

    צבי טסלר 1 Comment on דאגה מווריאנט חדש: לפיד יכנס דיון בנושא הקורונה

    בישראל עוקבים בדאגה אחרי גרסה חדשה של הנגיף שמכונה BA.2.75 שהתחיל בהודו ובאפריקה ונראה שתפשט בקצב גבוה מהווריאנט של הגל הנוכחי

    מחלקת קורונה צילום: פלאש 90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה יאיר לפיד יכנס היום (ראשון) בצהריים דיון בנושא קורונה, בלשכת רה"מ בירושלים.

    בדיון ישתתפו ראש הממשלה החליפי, נפתלי בנט, שר הבריאות, ניצן הורוביץ, מנכ"לית משרד רה"מ, נעמה שולץ, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ממונה הקורונה, פרופ' סלמן זרקא, הממונה על הקורונה במשרד הביטחון, תא"ל (במיל׳) משה אדרי, המשנה לראש המל"ל, איתן בן דוד וגורמי מקצוע נוספים.

    במקביל, נמשכת ההאטה בעליה בהדבקה: בשבוע האחרון עליה של 10% במספר המאומתים ביחס לשבוע לפניו. מקדם ההדבקה ירד ל-1.07 – כלומר המגיפה ממשיכה להתפשט, אבל בקצב נמוך יחסית לשבועות הקודמים. מנגד, לפי הדגימות שנלקחות מהשפכים, נראה שנמשכת מגמת ההתפשטות של הנגיף.

    נמשכת הגדילה גם במספר המאושפזים במצב קשה. בשבוע האחרון אושפזו 475 חולי קורונה במצב קשה – הנתון הכי גבוה מזה 4 חודשים. על פי קצב התמותה בגל האחרון, עלולים למות מתוכם כ-140 ל"ע.

    בישראל עוקבים בדאגה אחרי גרסה חדשה של הנגיף שמכונה BA.2.75 שהתחיל בהודו ובאפריקה ונראה שתפשט בקצב גבוה מהווריאנט של הגל הנוכחי.

    בינתיים חולים רבים מתלוננים שבעקבות העומס הכבד של החולים במצבי סיכון, קופות החולים מתקשות לעמוד בקצב ולספק בזן את התרופות למניעת הסיכון למחלה קשה לחלולי קורונה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ווריאנט לפיד Ba-100..