הכנסת התפזרה: הבחירות יתקיימו בז' חשוון

    אבי רבינא No Comments on הכנסת התפזרה: הבחירות יתקיימו בז' חשוון

    אושר סופית בקריאה שניה ושלישית: הכנסת העשרים וארבע תפוזר והבחירות לכנסת העשרים וחמש יתקיימו בראשון לנובמבר, ז' בחשוון תשפ"ג | 92 חכי"ם הצביעו בעד ההצעה ולא היו מתנגדים | גפני: "עמדתנו הייתה שתאריך הבחירות יהיה ב- ל' בתשרי, אבל הקואליציה יחד עם הרשימה המשותפת הצביעו ברוב קולות על התאריך ז' בחשוון תשפ"ג"

    הכנסת
    הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק התפזרות הכנסת העשרים וארבע, התשפ"ב-2022. בקריאה השלישית תמכו 92 חברי כנסת ללא מתנגדים. הבחירות לכנסת העשרים וחמש תיערכנה ביום ז' בחשוון התשפ"ג, 1 בנובמבר 2022. מליאת הכנסת דחתה את ההסתייגות של סיעות האופוזיציה לפיה במקום 1 בנובמבר, הבחירות יתקיימו ב-25 לאוקטובר.

    במקביל ההצעה להגדלת מימון המפלגות עברה, והתוספת האחידה המשולמת לסיעות לאחר הבחירות לפי סעיף 3 לחוק המימון תהיה 1.4 יחידות מימון במקום יחידה אחת, בהתחשב בהוצאות הקבועות המתחייבות של כל הסיעות וכדי לצמצם את הפגיעה בסיעות הקטנות. כמו כן, מוצע לקבוע כי רשימת מועמדים חדשה תוכל לבקש מקדמה על חשבון מימון הוצאות הבחירות שלה בשיעור של עשר יחידות מימון, במקום בשיעור של 70% מעשר יחידות מימון.

    יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני הגיב על בחירת תאריך הבחירות ואמר: "עמדתנו הייתה שתאריך הבחירות יהיה ב- ל' בתשרי, אבל הקואליציה יחד עם הרשימה המשותפת הצביעו ברוב קולות על התאריך ז' בחשוון תשפ"ג. "בשם השם נעשה ונצליח!"

    יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ הגיב על פיזורה של הכנסת וכתב: "ביום הזה אין בי שמחה לאיד, יש לי כאב גדול על שנה קשה של שיסוי ושל פילוג של מכירת המדינת היהודית לחורשי רעתנו ושל רמיסת הכללים הבסיסיים ביותר של הדמוקרטיה הישראלית. יש בי תקווה גדולה לעתיד של תיקון, של איחוי הקרעים, של השבת הכבוד הלאומי ושל חיזוק מחדש של הזהות היהודית של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

     



    0 תגובות