חוליות איראניות נעצרו: אזהרת המסע לטורקיה תרד לרמה בינונית

    שלמה ריזל וקובי פינקלר No Comments on חוליות איראניות נעצרו: אזהרת המסע לטורקיה תרד לרמה בינונית

    לאחר מעצרן של מספר חוליות איראניות: ישראל תוריד את אזהרת המסע לטורקיה לרמה בינונית. במל"ל עדיין ממליצים לישראלים לבחון נחיצות נסיעות לטורקיה ומפרסמים המלצות לנוסעים

    צילום: פיקסבי
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האגף ללוחמה בטרור במטה לביטחון לאומי (מל"ל) מפרסם היום (שלישי), כי רמת אזהרת המסע לאיסטנבול תורד בחזרה לרמה מס׳ 3, המהווה איום בינוני.

    באגף אומרים כי במסגרת מאמץ ישראלי-טורקי משותף של זרועות הביטחון והדרגים המדיניים, סוכלו מספר התארגנויות איראניות לפגיעה באזרחים ישראלים באיסטנבול. בתוך כך, כוחות הביטחון הטורקים איתרו ועצרו מספר חוליות טרור איראניות אשר פעלו תחת משמרות המהפכה ועשו שימוש באזרחים טורקים, למטרת פגיעה באזרחים ישראלים. סיכולים אלו הביאו לירידה ברמת האיום כלפי ישראלים בטורקיה.

    לאור זאת, המטה לביטחון לאומי (המל"ל) מעדכן את אזהרת המסע על איסטנבול ומוריד אותה לדרגה 3, שמשמעותה איום בינוני, וההמלצה בעקבותיה להימנע מנסיעות שאינן חיוניות לטורקיה. עם זאת, המל"ל ממליץ לבחון נחיצות נסיעות לטורקיה, זאת על רקע אפשרות להמשך מאמצים איראנים להוציא אל הפועל פיגועים בזירה זו גם בעתיד.

    במטה לביטחון לאומי מעריכים כי עדיין ישנם מאמצים מצד אחד לבנות תשתיות ומצד שני לאתר יעדים ישראלים ויהודים פוטנציאליים, ומדגישים כי בכל נסיעה, יש להימנע מפרסום פרטי הנסיעה ברשתות חברתיות, טרם ההגעה לטורקיה ולכל מדינה אחרת ולהימנע פרסום תמונות ופרטי ביקור בזמן אמת.

    כמו כן מומלץ למסור את פרטי הטיול/ביקור (מסלול, מקומות שהייה, טיסות) ודרכי יצירת קשר לקרוב משפחה בארץ (רצוי מקרבה ראשונה). יש לשמור על שמירה על ערנות בעת שהייה ביעד, ולשים לב למתרחש מסביב.

    בנוסף, ממליצים במל"ל להימנע מהחצנת סממנים ישראלים ולא לקיים שיח אודות שירות במערכות הביטחון של ישראל עם גורמים שאינם מוכרים, להימנע ממסירת פרטים אישיים ו/או אודות הנסיעה לזרים, שלא לצורך ולהימנע מיצירת קשר עם זרים שאינם מוכרים לכם (לא מתייחס לנותני שירותים, אלא לגורמים שאינם קשורים ישירות לביקור/שהייה ביעד).

    במקרה של התפתחות איומים חדשים אשר יצביעו על עליה מחודשת ברמת האיום, תישקל העלאה מחודשת של אזהרת המסע לרמה שתשקף את אופי האיום לישראלים במדינה.

    ראש חטיבת המודיעין של המל"ל, יוסי אדלר אמר היום (שלישי) לכלי התקשורת, כי "באיסטנבול רמת הסכנה ירדה לבינונית, מ-4 ל-3. גם בשאר טורקיה אין חזרה אחורה לגמרי ואזהרת המסע בכללה עדיין קיימת, אלא שהיא חוזרת למצב שהכרנו עד לפני מס' שבועות.

    לדבריו  "כמה ימים רצים ספינים ושמועות ברשת, אבל ביצענו לא מעט הערכות מצב וביצענו הערכות שיטתיות ובצורה סדורה. לא מיהרנו להוריד את האזהרה. בדקנו שאין עוד מוקשים. עשינו בדיקה מקיפה לפני שאנחנו נותנים לישראלים להסתובב שם.

    הוא הוסיף כי "הטורקים ביצעו שורת מעצרים וביניהם גם אזרחים מקומיים. אנחנו מכירים כבר את השיטה האיראנית הזו לניצול מקומיים. המטרות שהאיראנים הציבו לעצמם כבר היו מסומנות. זה היה אדום בוהק ועשינו פעולות חריגות כדי לעצור זאת. האזרחים הישראלים לקחו אחריות וזה עזר לנו.

    עוד הוסיף אדלר: "כשהודענו על האזהרה לא לקחנו בחשבון צרכים צדדיים אלא פעלנו עובדתית. יחד עם זאת, "לא הגענו אל המנוחה ואל הנחלה" ועדיין יש איומים גם בטורקיה וגם בעולם. ממליצים לציבור לא לנסוע למדינות עם רמת איום גבוהה כיוון שיש יותר סיכוי להיקלע לבעיות מיותרות.

    "האיראנים ממשיכים כל העת לפתח תשתיות, בכל היבשות, כדי לפגוע בישראלים. מקווים שלא נאלץ לנקוט שום בפעולות כאלו של פרסום על אזהרות מסע בוהקות למדינות אחרות. בדיעבד אנחנו חושבים שמה שסייע לנו לסיים את האירוע בשלום, היתה הזהירות המירבית שנקטנו", סיים ראש חטיבת המודיעין.

    גורם בטחוני בכיר מוסיף בהמשך להורדת אזהרת המסע לדרגה בינונית, כי בתורכיה נעצרו לפחות 3 חוליות איראניות שתכננו לפגוע בישראלים אך באף מקרה לא היה מגע פיסי בין חוליה איראנית לישראלים. להערכת הגורם באיסטנבול ירד מספר הישראלים מ-6000 לפני אזהרת המסע החמורה ל-2000 כיום.

    הגורם מגלה עוד כי התורכים פעלו בצורה יסודית ומהירה לסיכול הפיגועים וכי הם ממשיכים גם בימים אלו בחקירת האירועים.

    ראש הממשלה, נפתלי בנט התייחס להורדת רמת אזהרת המסע לאיסטנבול: "אני מבקש להודות לכוחות הביטחון שלנו, יחד עם כוחות הביטחון הטורקיים, שעשו בחודשים האחרונים, וביתר שאת בשבועות האחרונים – פעולות לסיכול פגיעה בישראלים באיסטנבול ובטורקיה.

    וידאו: איתי בית און/ לע"מ, סאונד: בן פרץ/ לע"מ

    צילום: פיקסבי

    "הפעולות שלנו היו מוצלחות, והצליחו לשמור על חיי אדם. אנחנו בהדרגה נחזור לשגרה. אני קורא לישראלים לשמור על עירנות. תודה מיוחדת לנשיא ארדואן, ולאנשיו, על שיתוף הפעולה בסיכול פגיעה בישראלים בטורקיה".



    0 תגובות