"ללכת עם האמת עד הסוף- האמנם?" \\ הרב אריאל שחר

    הרב אריאל שחר No Comments on "ללכת עם האמת עד הסוף- האמנם?" \\ הרב אריאל שחר

    מחשבת הפרשה: "כיצד אנחנו יודעים מה היא האמת והאם מותר לנו ללכת איתה שלנו עד הסוף"

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "כל העדה כולם קדושים ובתוכם ה'" מדוע קורח הדגיש כי כל העדה כולם קדושים, וכי משה רבינו לא חשב כך וכי היה עולה על דעת מאן דהוא שלא לומר כך?

     כלל ראשון במנהיגות הוא לראות את התןמנה הכוללת ומתוך כך להגיע להחלטה,קבלת החלטות בכלל וזאת המנהיגותית עם אחריות ציבורית בפרט, דורשת לראות תמונה כוללת על שלל מרכיביה ופרטיה, לעיתים אדם נתפס אל הפרט השולי זה שיש לו חולשה אליו ונותן לו לכפות ולכסות על שאר הנקודות שיש לו לקחת בחשבון, הכל בגלל נגיעתו האישית אל נקודה זו.

    "כל דבר שקר שאין אומרים בו קצת אמת בתחלתו אין מתקיים בסופו" ולכן המרגלים אמרו על ארץ ישראל "ארץ זבת חלב ודבש היא" כפי שמרגלים החלו בשבחה של ארץ ישראל ועברו לדבר בגנותה, כך קורח החל באמת כי 'כל העדה כולם קדושים' אך את ההמשך את המשמעות והמנהיגות שהוא דורש לנכס בגלל סיבה זו לא כוללת בתוכה משוואת ואלמנטים אחרים.

    לעיתים נגנב ללבו של האדם המחשבה כי האמת היא ענין יחסי אפשר לקחת חלקים ממנה או להדגיש את חלקה תלוי לפי כמות הנגיעות האישיות ובכך לעשות ככל העולה על רוחך.

    אכן "כל העדה כולם קדושים" אך מנהיגות משה ומדרג היררכית שבט הכהונה נדרש לקיום האומה ותפקודה הרוחני והגשמי, עם כל הכבוד להנהיג ולהטביע חותם יש להסתכל על מנוי הקב"ה וקביעתו.

    לא פעם אנחנו מאמינים באמת זאת הנוחה לנו, זאת שלא מחייבת אותנו לפעול על פיה, אלא על פי הנוחות שלנו, הניסיון הנלוז לנכס רק חלק מהאמת ולהרכיב עליה את הרצונות האישיים שלנו פוגעת גם בנו גם באמת.

    היהדות דורשת מהאדם לאזור אומץ ולהביט אל המציאות נוכחה, גם אם היא לא נוחה לנו, וגם אם אנו נוטים להאמין רק בחלקה, תהיה אמיץ! תהיה אמיתי!

    מבוסס על פי משנתו של רבי צדוק הכהן מלובלין לפרשת קורח.

    שבת שלום ומבורך!



    0 תגובות