לקראת ההצבעה בטרומית: הכנסת החלה לדון בהצעת החוק לפיזורה

    איתי גדסי No Comments on לקראת ההצבעה בטרומית: הכנסת החלה לדון בהצעת החוק לפיזורה

    במקביל, ח"כ ניר אורבך מימינה צפוי לעכב את פיזור הכנסת בוועדה לאחר הקריאה הטרומית, במטרה לסייע למיצוי אפשרות של ממשלה חלופית

    צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת החלה לפני זמן קצר את הדיון בהצעת החוק לפיזור הכנסת, לקראת ההצבעה עליה בקריאה טרומית. במקביל, ח"כ ניר אורבך מימינה צפוי לעכב את פיזור הכנסת בוועדה לאחר הקריאה הטרומית, במטרה לסייע למיצוי אפשרות של ממשלה חלופית.

    יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין הציג במליאה את הצעת החוק לפיזור הכנסת מטעם הליכוד: "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. לפני כשנה הושבעה בכנסת הממשלה הגרועה בתולדות ישראל. ממשלה שקמה על בסיס שנאה עיוורת ומעילה חסרת תקדים באמון הבוחרים.

    "השארנו לכם מדינה משגשגת. עבור כמה פוליטיקאים קטנים, שהקנאה העבירה אותם על דעתם, זה היה קשה מדי. חברתם לפוליטיקאים קטנים לא פחות שתאוות הכסא והשררה הניעה אותם לוותר על כל ערך אידיאולוגי ולרמוס כל התחייבות לבוחר. יחד הקמתם ממשלה חלשה, כושלת, ומעל הכל מפלגת ומסכסכת.

    "אין זה פלא שגם אקורד הסיום שלכם, נעשה באופן מחפיר. לפיד ובנט ברחו מהספינה הטובעת, והכריזו על פירוק הממשלה מאחורי גבם של שותפיהם, שהלכו וממשיכים ללכת אחריהם כעדר כבשים.

    "היום אנחנו מתחילים בהליך להעברת הממשלה הרעה הזאת מן העולם, ולפיזורה של הכנסת ה- 24. אל מול הדורסנות שלכם התייצבה אופוזיציה נחושה ומלוכדת, אשר כל אחת ואחד מראשיה ומחבריה זכאים להערכה ציבורית גדולה. ביחד עמדנו מולכם, נאבקנו על האמת שלנו, נאבקנו למען ההווה והעתיד של מדינת ישראל. אנו מוציאים את ישראל היום לדרך חדשה. מהשנאה אל האהבה".

    בתוך כך, בליכוד ממשיכים בניסיונות קדחתניים להרכיב ממשלה חליפית עוד בכנסת הנוכחית ובכך להימנע מבחירות. עם זאת , ברור לאנשי הליכוד כי הסיכויים לכך אפסיים למרות הצעה מפתה שהציעו לשר הביטחון בני גנץ לכהן כראש ממשלת המעבר ושנת כהונה נוספת בשנה שלאחר מכן- אך הוא סרב. גם יו"ר תקווה חדשה גדעון סער דחה הצעה לשמש כשר ביטחון.

    במקביל, יו"ר יהדות התורה חה"כ משה גפני פועל במרץ להקמת ממשלה חליפית ואתמול ניהל שיחות עם השרים גנץ, סער ושקד.

    ועל רקע הליך החקיקה לבחירות – חזרו הסקרים לחיינו, ואמש פורסמו שלושה סקרי מנדטים כשבכולם אין הכרעה ברורה לאף אחד מהגושים. הליכוד על פי הסקרים מתייצב עם 35 מנדטים, יש עתיד על 21. מפלגתו של נפתלי בנט נעה בסביבות הארבעה מנדטים אך איחוד שלה עם תקווה חדשה מביא אותה ל-13 מנדטים.



    0 תגובות