דרעי חושף ב'קול חי': "היה לנו רוב לפיזור הכנסת ללא אורבך"

    אסתי פלד No Comments on דרעי חושף ב'קול חי': "היה לנו רוב לפיזור הכנסת ללא אורבך"

    יו"ר ש"ס, אריה דרעי במהדורת המרכזית: "אני מאמין שכל זמן שהנר דולק אסור להתייאש. הייתי בביקור אצל חכם שלום וסיפרתי לו על המצב. הוא אמר לי לעשות כל מאמץ והשתדלות למנוע בחירות אם אפשר, גם אם לא נקבל את כל מה שנרצה. זה מה שאנחנו עושים"

    צילום: פלאש 90
    8:47
    25.04.24
    בנצי לייזרוביץ No Comments on צפו: שידור חי ממעמד ברכת הכהנים בכותל המערבי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הטלטלה הפוליטית: יו"ר ש"ס, אריה דרעי חושף הערב (שלישי) בריאיון למהדורה המרכזית עם אבי מימרן, כי האופוזיציה השיגה רוב להעברת החוק לפיזור הכנסת בהצבעה שתתקיים מחר (רביעי), עוד טרם הודעת ראשי הממשלה על תמיכה בהצעה והליכה לבחירות וכי המגמה היא להקים ממשלה בכנסת הנוכחית. "היה לנו 61 בלי אורבך. אל תשאל אותי איך", אמר דרעי בריאיון.

    בפתח השיחה, הדגיש דרעי כי בכל המהלכים הפוליטיים רואים את יד ה': "היום זה היום של האיגרות השניות מסיפור מגילת אסתר. 'ונהפוך הוא, אשר ישלטו היהודים המה בשונאיהם'. רואים את יד ה' בכל מה שקורה. לא האמנתי שאפשר להקים ממשלה כזו. כל מה שמשתף אותם זה קנאה וכבוד ובשביל זה החליטו גם להטיל מיסוי מטורף על כל אזרחי ישראל ולסכן את הביטחון".

    הוא התייחס להפתעה שבהכרזת ראשי הממשלה: "חשבנו שאנחנו הולכים להמשיך את המאבק בממשלה. אני יכול לגלות שגם בלי אורבך היה לנו רוב להעברה של החוק לפיזור הכנסת בטרומית, אבל בינתיים בטרומית בלבד".

    לדברי דרעי: "זו הייתה שנה קשה ביותר. לפעמים אתה שואל מה התועלת, אבל ידענו שבסוף המאבק הזה יגרום להפלת הממשלה. אני מאמין שכל זמן שהנר דולק אסור להתייאש. הייתי בביקור אצל חכם שלום וסיפרתי לו על המצב. הוא אמר לי לעשות כל מאמץ והשתדלות למנוע בחירות אם אפשר, גם אם לא נקבל את כל מה שנרצה. זה מה שאנחנו עושים".

    עוד הוסיף: "אני ריאלי. ישראל ביתנו וליברמן אין מה לדבר איתם. כל הקמפיין שלהם זה שנאה והסתה. חבל על המאמצים. כמובן שהייתי שמח לגבי גנץ… אבל גם בלי גנץ יש היום 64 חברי כנסת שנבחרו בקולות הימין, שהתחייבו לא ללכת עם מרצ ורע"מ והפרו את זה. אנחנו מציעים להם לשכוח ממה שהיה עד עכשיו. אפשר להקים ממשלה בשבוע הבא ולהתחיל לעבוד. צריך לשקם את הביטחון, את הכלכלה. אנשים לא גומרים את החודש ובנט אומר שזו הממשלה הכי טובה מאז קום המדינה".

    דרעי הבהיר שהוא לא שש ללכת לבחירות, אף שלמפלגתו אין מה להפסיד: "מי אמר שיש בחירות? מי שהכריז אתמול על בחירות זה בנט ולפיד. כל המוטו שלהם היה למנוע בחירות ואתמול כדי למנוע ממשלה חלופית הם הכריזו על בחירות. זו קואליציה שעשתה את כל הדברים הכי נוראים והיא חייבת לעבור מן העולם".

    "אני מקווה שאנשים לא ישבו רגל על רגל פעם. צריך לעשות כל מאמץ להגיע ל-61. אם בנט היה מתנהג כמו כל גוש הימין והיה אומר אנחנו גוש של 59 ולא הולכים לאף מקום אחר לא היינו הולכים לבחירות נוספות. היום אנחנו יודעים שזה היה סגור מראש. אם לא, אלקין ואחרים היו באים", טוען דרעי.

    הוא נשא לדעתו על ראש הממשלה החליפי: "רק לפני שבועיים לפיד עבד יום וליל לתחזק את הממשלה. כששאלו אותו מה ההבדל בין הכספים הקואליציוניים שלכם למה שהיה בעבר. הוא אמר שהם לוקחים את זה 'למטרה ראויה'. זה הכי פגע בי. כל התקציבים למשפחות החרדיות זה מטרה לא ראויה? 'כוחות האופל' עליהם הוא מדבר – הם למעלה מחצי עם".

    דרעי התייחס למצוקת הסמינרים: "אנחנו מנסים לעשות הכל כדי למצוא פתרון לכל בת, הציבור הספרדי בירושלים גדל עשרת מונים. לכן אמרתי שהפתרון הוא רישום אזורי".



    0 תגובות