למרות ההליכים לפיזור הכנסת: לפיד יצא לביקור בטורקיה

    שלמה ריזל ואיתי גדסי 2 Comment on למרות ההליכים לפיזור הכנסת: לפיד יצא לביקור בטורקיה

    זאת, למרות ההצבעה על פיזור הכנסת בקריאה טרומית כבר מחר והאפשרות עליה דובר להעביר את החוק בשלוש קריאות עוד באותו היום. לביקור יצטרף מנכ"ל משרד החוץ

    צילום: מתוך חשבון הטוויטר של לפיד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ברקע הטלטלה הפוליטית: בלשכת שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד מעדכנים כי הנסיעה לתורכיה תתקיים כמתוכנן ביום חמישי. זאת, למרות ההצבעה על פיזור הכנסת בקריאה טרומית כבר מחר (רביעי) והאפשרות עליה דובר להעביר את החוק בשלוש קריאות עוד באותו היום, מה שלא סביר שיקרה. לביקור יצטרף מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז.

    בנט בהצהרה: "זה רגע לא קל אבל קיבלנו את ההחלטה הנכונה"

    בתוך כך, ועדת הכנסת בראשות ח"כ ניר אורבך מתכנסת בשעה זו לדיון בבקשת חבר הכנסת בועז טופורובסקי להקדמת הדיון בהצעת חוק התפזרות הכנסת העשרים וארבע לפני הקריאה הטרומית. זאת, לאחר שנשיאות הכנסת אישרה את העלאת הצעת החוק.

    חוק הנאשם: במקביל, בקואליציה מנסים ליזום חקיקה מהירה שתחסום את חזרת נתניהו. ביום ראשון תעלה לוועדת השרים הצעת החוק של ח"כ אבידר לאיסור הרכבת ממשלה על ידי נאשם בפלילים.

    ח״כ אלי אבידר: "יחד עם ח"כ ד״ר אחמד טיבי וח"כ אוסאמה סעדי העלינו את החוק שהגשתי 'נאשם בפלילים לא יכול להרכיב ממשלה' לוועדת השרים לחקיקה ביום ראשון. אי אפשר ואין הצדקה מוסרית להמתין עוד רגע אחד. שמח שראשי המפלגות החליטו להצטרף ליוזמה שלי, גם שעשו את זה לצערי מאוחר מידי. המטרה אחת- לשלוח את נתניהו הנאשם הביתה".

    לפני זמן קצר הכחישו בכחול לבן את הפרסום לפיו בליכוד מנהלים מגעים עם גנץ להקמת ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית: "אין מגעים, אין דיבורים, וגם אין על מה לדבר", הגיבו במפלגתו של שר הביטחון.

    מוקדם יותר היום פרסמה לשכת ראש הממשלה תמונה של בנט "ממשיך בשגרת עבודתו מלשכת רה"מ בקריה, בת"א". במסגרת פגישות העבודה השבועיות נפגש הבוקר רה"מ עם ראש השב"כ, ובהמשך היום ייפגש עם ראש המוסד, ראש אמ"ן וגורמים נוספים.

    בנט כתב היום: "‏תודה לכם. תודה על חיבוק ענק ואלפי ההודעות המחזקות. איזו זכות יש לי לשרת אתכם. אני ממשיך לנהל את המדינה באופן מסודר ואחראי עד למועד ההחלפה; המדינה והאתגרים ממשיכים להתקיים בכל ימות השנה".

    שר האוצר, איווט ליברמן האשים את נתניהו בהתפרקות הממשלה: "שיהיה ברור לפני הכל, הבחירות של היום זו תוצאה של תככים, שקרים וחתרנות של איש אחד ושמו בנימין נתניהו, כמו גם כל מערכות הבחירות האחרונות. חוסר היציבות הפוליטית פוגע בחברה, בכלכלה ובביטחון. המטרה העיקרית בבחירות הקרובות היא למנוע מבנימין נתניהו לחזור לשילטון".

    העיתונאית טל שלו פרסמה ב'וואלה', כי ‏נתניהו אמר באחרונה למקורביו כי הוא מתכוון להתמודד על קדנציה אחרונה והוסיף "באוקטובר אהיה בן 73. אני רוצה להעביר את המדינה לבא אחריי במצב איתן ביטחונית, כלכלית וחברתית". בלשכתו מכחישים בתוקף את הדברים.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      שישאר שם והבחירות יהיו עכשיו