פירוק הממשלה: נשיאות הכנסת אישרה את הצע"ח לפיזורה

    אבי רבינא No Comments on פירוק הממשלה: נשיאות הכנסת אישרה את הצע"ח לפיזורה

    הצעת החוק אושרה בנשיאות הכנסת. ההצעה תעלה לדיון בקריאה טרומית במליאה מחר וביום שני בשלוש קריאות

    הכנסת
    הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
    19:28
    24.04.24
    אבי יעקב 1 Comment on קוגל או נשק חם? הדרישות של הרב ברושויסברגר לגיוס בצה"ל • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הצעת החוק הפרטית לפיזור הכנסת של יו״ר הקואליציה ויו״ר סיעת יש עתיד, ח״כ בועז טופורובסקי ויו״ר סיעת תקווה חדשה, ח״כ שרן השכל, אשר הונחה אתמול בלילה על שולחן הכנסת, אושרה היום (שלישי) בדיון בנשיאות הכנסת. ההצעה תעלה לדיון בקריאה טרומית במליאה מחר (רביעי) וביום שני בשלוש קריאות.

    בתוך כך, ראש הממשלה, נפתלי בנט, הנחה את ראש המטה לביטחון לאומי, ד"ר איל חולתא, והמזכיר הצבאי, אלוף אבי גיל, להכין תכנית חפיפה יסודית ומעמיקה שתעסוק בסוגיות הליבה המדיניות והביטחוניות, לקראת מועד החילופים וכניסת לפיד לתפקיד ראש הממשלה.

    בנט, שצפוי לכהן בתפקיד ראש הממשלה החליפי ולהחזיק ב"תיק איראן", קיים אתמול פגישה הקשורה לבלימת איראן במרחב. בסיום הפגישה, אמר בנט: "אני ממשיך במערכה לבלימת איראן. סיימתי פגישה עם קבוצת גנרלים אמריקאים בדימוס, ממכון JINSA, בעל השפעה בארה״ב. אני משתדל להיפגש עם כל סנאטור וחבר קונגרס וכל בעל השפעה בארה״ב, כדי להדק את הלחץ המדיני על איראן ולחזק את מעמדה של ישראל".

    כזכור, ראש הממשלה, נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד סיכמו אמש (שני) כי הצעת החוק לפיזור הכנסת תובא בשבוע הבא לאישור המליאה בתמיכת הקואליציה. מיד לאחר מכן תוקדם הרוטציה ולפיד יכנס ללשכת ראש הממשלה. תאריך הבחירות המסתמן הוא ה-25 באוקטובר.

    ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה, בנימין נתניהו הגיב: "זהו ערב של בשורה גדולה להמוני אזרחים בישראל. אחרי מאבק נחוש של האופוזיציה בכנסת וסבל גדול של הציבור בישראל, ברור לכולם שהממשלה הכושלת בתולדות המדינה סיימה את דרכה".

    הפרשן הפוליטי וההיסטוריון, יעקב ריבלין הסביר במהדורה המרכזית, כי "מה שקרה זה שהממשלה ראתה שכל יום היא מאבדת גובה. לדעתי הם החליטו להפסיק לדמם ולנסות להנות קצת מהכמה דברים הטובים שהממשלה הזו כן עשתה. מבחינתנו כל יום שהממשלה הזו קיימת הייתה עוד אסון".

    הפרשן ועוה"ד אבי בלום הוסיף: "אני שומע מסמוטריץ' שהם היו די נעולים על כך שאורבך הולך להימנע ביום רביעי ובנט ולפיד פשוט החליטו להקדים אותו. בנט הולך להיות ראש ממשלה חלופי – תפקיד חסר משמעות. לפיד יקבל את ביידן. כנראה בנט הבין וראה שאורבך הולך לתקוע את הסכין".

    מאוחר יותר, מסרו ראש הממשלה, נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד הצהרות לתקשורת, ברקע החלטתם לפזר את הכנסת ולהקדים את כניסתו של לפיד לתפקיד רה"מ.



    0 תגובות