סקר ראשון לאחר הדרמה: 59 מנדטים לגוש נתניהו; מרצ לא עוברת

    אייל ראובן 1 Comment on סקר ראשון לאחר הדרמה: 59 מנדטים לגוש נתניהו; מרצ לא עוברת

    מפלגות גוש נתניהו זוכות יחד ל-59 מנדטים, ככל הנראה על חשבון מרצ שלא עוברת. במקרה שכזה, נתניהו עשוי להקים ממשלה של 66 בתמיכת ימינה שעוברת את אחוז החסימה עם 7 מנדטים

    צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הדרמה הפוליטית: בסקר מנדטים ראשון שנערך ומתפרסם הבוקר (שלישי), לאחר ההודעה על פיזור הכנסת והליכה לבחירות, עולה כי גוש נתניהו זוכה ל-59 מנדטים ללא ימינה, ובאופן מפתיע מפלגתו של בנט עוברת את אחוז החסימה.

    על פי הסקר, שנערך ע"י מכון "פאלנס פוליטיקס" ומתפרסם הבוקר ברדיו 103, הליכוד זוכה ל-36 מנדטים, יש עתיד ל-20, הציונות הדתית ל-10, כחול לבן 8, ש"ס 7 , ימינה 7, העבודה 7, יהדות התורה 6, הרשימה המשותפת 6, ישראל ביתנו 5, תקווה חדשה 4, רע"מ: 4 ומרצ לא עוברת את אחוז החסימה.

    בחלוקה לגושים, מפלגות גוש נתניהו (ליכוד, הציונות הדתית, חרדים) זוכות יחד ל-59 מנדטים, ככל הנראה על חשבון מרצ שלא עוברת. במקרה שכזה, נתניהו עשוי להקים ממשלה של 66 בתמיכת ימינה.

    בצד השני, גוש מתנגדי נתניהו (יש עתיד, כחול לבן, העבודה, ישראל ביתנו, תקווה חדשה) זוכה ל-55 מנדטים בלבד יחד עם ימינה ורע"מ, ויוכל להקים ממשלת מיעוט או ממשלה צרה (61) רק בתמיכת המשותפת שזוכה ל-6 מנדטים. ללא ימינה (שלא מחויבת לגוש) והמשותפת (שלא מצטרפת לממשלות) מונה הגוש 48 מנדטים בלבד.

    מרן הגר"ש כהן בירך על נפילת הממשלה: "התקדש שמו בעולם"

    לאחר שמוצו הניסיונות לייצב את הקואליציה: ראש הממשלה, נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד סיכמו אמש (שני) כי הצעת החוק לפיזור הכנסת תובא בשבוע הבא לאישור המליאה בתמיכת הקואליציה. מיד לאחר מכן תוקדם הרוטציה ולפיד יכנס ללשכת ראש הממשלה. תאריך הבחירות המסתמן הוא ה-25 באוקטובר.

    ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה, בנימין נתניהו הגיב: "זהו ערב של בשורה גדולה להמוני אזרחים בישראל. אחרי מאבק נחוש של האופוזיציה בכנסת וסבל גדול של הציבור בישראל, ברור לכולם שהממשלה הכושלת בתולדות המדינה סיימה את דרכה".

    ח"כ ישראל אייכלר אמר בריאיון למהדורה המרכזית עם אבי מימרן: "באבוד רשעים רינה. הבעיה הייתה שזו הייתה ממשלת הרשעה והרוע של כמה שרים משפיעים ביותר ובעיקר ליברמן ושרת התחבורה שרדפו את הציבור החרדי ולכן אנחנו צריכים לשמוח. השאלה האם אחרי הבחירות התוצאה תהיה זהה או שיהיה שינוי בציבור האמוני שלנו שירוץ לקלפי".

    הפרשן הפוליטי וההיסטוריון, יעקב ריבלין הסביר במהדורה המרכזית, כי "מה שקרה זה שהממשלה ראתה שכל יום היא מאבדת גובה. לדעתי הם החליטו להפסיק לדמם ולנסות להנות קצת מהכמה דברים הטובים שהממשלה הזו כן עשתה. מבחינתנו כל יום שהממשלה הזו קיימת הייתה עוד אסון".

    הפרשן ועוה"ד אבי בלום הוסיף: "אני שומע מסמוטריץ' שהם היו די נעולים על כך שאורבך הולך להימנע ביום רביעי ובנט ולפיד פשוט החליטו להקדים אותו. בנט הולך להיות ראש ממשלה חלופי – תפקיד חסר משמעות. לפיד יקבל את ביידן. כנראה בנט הבין וראה שאורבך הולך לתקוע את הסכין".

    מאוחר יותר, מסרו ראש הממשלה, נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד הצהרות לתקשורת, ברקע החלטתם לפזר את הכנסת ולהקדים את כניסתו של לפיד לתפקיד רה"מ.

    "זה רגע לא קל אבל קיבלנו את ההחלטה הנכונה", פתח בנט. "בהקמת הממשלה הזו הוכחנו שאפשר להניח את המחלוקות בצד למען המדינה. בשבועות האחרונים עשינו כל מה שניתן היה לעשות כדי להמשיך את קיומה של הממשלה שהוא אינטרס לאומי. ביום שישי קיימתי שורה של שיחות עם גורמי ביטחון ומשפט והבנתי סופית שתוך עשרה ימים עם פקיעת תקנות יו"ש ניכנס לנזקים ביטחוניים ולכאוס חוקתי. את זה לא יכולתי לאפשר. לא חסכנו במאמצים, אבל הם לא נשאו פרי".

    "במשפט שלמה של 2022 בחרנו להיות האמא ששומרת על הילד גם במחיר אישי כבד", הוסיף ראש הממשלה. "לפיד יהיה בקרוב ראש ממשלה, הוא מענטש ומייצג ציבור משמעותי בישראל". ראש הממשלה פנה לבוחריו המאוכזבים ואמר: "לאלו שכועסים עלי דעו שעשיתי את זה לשם שמיים. לא הייתה לי אופציה אחרת".

    ראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד אמר "אני מודה לשותפי ששם את המדינה לפני האינטרס האישי. אני אוהב אותך. אין לי ספק שמקומו של בנט בהנהגת המדינה לעוד שנים ארוכות".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בנט (נבט) לך לבית לא רוצים לראות אותך יותר