חה"כ איתמר בן גביר: "קורא לציבור להישמע להוראת גדולי ישראל"

    אסתי פלד 13 Comment on חה"כ איתמר בן גביר: "קורא לציבור להישמע להוראת גדולי ישראל"

    ח"כ איתמר בן גביר לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית": "בטוח שהראשון לציון אמר את הדברים בשל פסק ההלכה, אני לא עולה לשידור כדי להגיב על דברי הרב, גדלתי בבית מדרש שבו ניתן כל הכבוד לרבנים" | "אומר בצורה ברורה: כל מי שיש לו רב שמורה לו להצביע למפלגה מסוימת הוא חייב לשמוע בקולו!"

    צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ בן גביר ב"מהדורה המרכזית" עם אבי מימרן מגיב על המתקפה מצד גורמים במערכת הפוליטית החרדית לאור דברי הראשון לציון, הרב יצחק יוסף שליט"א על סוגיית עלייתו להר הבית: "בטוח שהראשון לציון אמר את הדברים בשל פסק ההלכה, אני לא עולה לשידור כדי להגיב על דברי הרב, גדלתי בבית מדרש שבו ניתן כל הכבוד לרבנים. אני לא עליתי לקיים כאן דיון הלכתי, את זה מקיימים בבית המדרש, גדול דור מול גדול דור. גדול ישראל הרב דב ליאור הותקף תמיד בידי אנשי בנט שהוא פוסק באופן חרדי מדי".

    "באמת לא עליתי לדבר על משמעות של תלמיד חכם וגדול דור. אבל הרמב"ם ורבי עקיבא בעצמם עלו להר הבית, אני מציע כמו שאני מציע להרבה אנשים לא לזלזל בגדולי דור משום צד. אבל להגיד 99% מהרבנים פוסקים נגד עלייה להר הבית זה לא נכון. אל תבטל דעת מאות תלמידי חכמים".

    "אני שמעתי פוליטיקאים שתקפו, במיוחד מאז שהסקרים מראים פופולאריות לציונות הדתית ולעוצמה יהודית. אני רוצה להרגיע אותם – אנחנו באותו גוש. מי עומד לידם ומתייצב בכל דיון מול גלעד קריב. אני קורא להם, אל תירו בנגמ"ש, המטרה שלנו משותפת כולנו רוצים לשלוח את מתן כהנא ונפתלי בנט הביתה".

    "מי מחכך ידיים בהנאה כשתוקפים אותי? אותם אלו שרוצים לפרק את הגוש. אני חד וחלק אומר שמי שרבותיו אומרים לו להצביע, שילך לפי דעת גדול הדור שלו. אני לא קורא לאנשים לשנות את דעת רבותם. אתה עושה לי עוול שאתה אומר שאני קונה אנשים בגלל שאני לאומן, אני תמיד הייתי הראשון שהתייצבתי בגזירת המעונות, רצתי מחניון לחניון בו היו בני הציבור החרדי בדרך למירון. בקורונה כעורך דין עזרתי לאלפי חרדים. אי אפשר לכמת את זה ללאומניות".

    "אני אוהב את הרב גפני את הרב ליצמן את הרב דרעי ואני אומר בצורה ברורה מי שנוהג לפי גדול דור מסוים שימשיך, גם אני עשיתי את זה, בבחירות השלישיות הלכתי ראש בקיר עד הסוף כנגד עצות כולם רק בשל מה שאמר לי גדול הדור שלי, הרב דוב ליאור להמשיך ואני מודה על זה עד היום".

    בן גביר חידד את טענתו: "אתה אבי מימרן, הולך לפי דעת מרן חכם שלום כהן, אני פונה לאלו שלא הולכים לדעת רבני הסיעות החרדיות ואנחנו יודעים שיש מלא כאלה שיצביעו לנו, אל תחששו מהפופולאריות שלי, הימין צריך לנצח ביחד".



    13 תגובות

    מיין תגובות
    1. 13

      מדהים שהראשון לציון אומר להתרחק מאנשים כאלה ולמחרת מעלים אותם לשידור לשמוע מהם דעה כנגד …
      בושה …. כבר מזמן התקשורת החרדית עמוק בתוך ההוויה הישראלית חילונית

    2. 12

      כל שס לקקנים אכפת להם ממנדטים ולא אכפת להם מעם ישראל

      1. נו אז החזרתי לך על זה של הריבים בשעה

        חניתי בחוץ לארץ ביום שני אחה"צ אני רוצה להפגש עם טפסים שימושיים להורדה בחינם
    3. 9

      איפה הוא ראה שרבי עקיבא עלה לער הבית?
      שידע ללמוד גמרא עם מתיבתא או בלי,
      ואז שידבר.

      1. מאגדות חז"ל (על-פי מסכת "מכות", כ"ד) ארבעה עלו להר הבית רבן גמליאל רבי אלעזר בן עזריה רבי יהושוע ורבי עקיבא לאחר החורבן נאנח רבן גמליאל על החורבן כשראה ששועלים הילכו במקום הקדוש הזה ורבי עקיבא חייך שאלו אותו על מה מחייך כבודו ענה להם רבי עקיבא כשם שהתקיימה הנבואה שיחרב כך תתקים הספא של הנבואה שעתיד הקב"ה לבנות את הבית השלישי חייכו החכמים וענו לרבי עקיבא ניחמתנו.

    4. 8

      בן גביר לוחם את המלחמות של כולנו למען שלימות הארץ שלימות התורה ושלימות העם. מה נוגע העניין השולי שהוא עולה בעצת רבו להר הבית????

    5. 6

      לא מבין למה צריך לתקוף בצורה כל כך מבזה אם הוא יודע ללמוד גמרא בלי מתיבתא או אם מתיבתא, מי שכתב את זה שיבדוק בהלכות לשון הרע האם יש לכך היתר, משום שיש דרך להעיר ורק בגלל דרך כזו חרב בית המקדש (נא לעיין בהקדמה של הגאון הנצי"ב זצ"ל להעמקת דבר על התורה).

    6. 5

      שגם הוא ישמע – לא לעלות להר הבית