אבל בעדת תימן: הצדיק רבי יהודה נהרי זצ"ל הלך לעולמו

    נדב דוד No Comments on אבל בעדת תימן: הצדיק רבי יהודה נהרי זצ"ל הלך לעולמו

    בעדת תימן מתאבלים מרה על לכתו לאחר מחלה קשה של הצדיק רבי יהודה נהרי זצ"ל מזקני העדה | הלוויתו יצאה בליל שישי מבית המדרש 'קהילת יעקב' תימן ברחוב אבטליון 20 בני ברק, לבית העלמין בבית שמש, שם נטמן

    17:24
    16.04.24
    אליהו גרין No Comments on אלי ברזל משיק סינגל בכורה: "שומר עלינו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביום חמישי האחרון התקבלה בקהילת תימן הבשורה הקשה על לכתו של הצדיק רבי יהודה נהרי זצ"ל, אשר היווה לסמל ולמופת לאמונת ה' תמימה, ולשמחת חיים בכל עת ובכל זמן.

    רבי יהודה נהרי זצ"ל נולד בתימן ביום ו' טבת תרצ"ו, לאביו ר' יחיא ז"ל, כאשר לאחר נישואיו לרעייתו הצדקת תיבדל לחיים ארוכים מרת ידידה לבית משפחת קאפח (הזקוקה לרפואה שלימה), התגורר בשכונה התימנית הדר יוסף שבתל אביב, וכך בצל בני העדה, חכמי העדה וזקניה, התגלתה דמותו של רבי יהודה הצדיק, אשר תמיד הקרין מהודו ואורו הבוהק על סביבתו.

    מכריו מספרים על דמותו בערגה רבה, ומתקשים להיפרד מדמותו. "רבי יהודה חי תמיד בשמחת חיים, ותמיד הקרין לסביבתו אושר ושמחה. היה תענוג לשהות במחיצתו, ולהתענג על שעה של קורת רוח, כשתמיד לא דיבר דברי בטלה אלא עודד והמריץ את זולתו כיצד להתקדם בדרך ה' ולעלות מעלה מעלה במעלות התורה והיראה" אומרים מקורביו.

    "היה אדם מיוחד בכל הליכותיו, אצילות בלתי רגילה, כל אדם שבא איתו במגע, אהב אותו אהבת נפש והתחבב עליו מאוד, ובמשך השנים שימר בקנאות את מסורת יהדות תימן המפוארת, וזכה לקירבה מיוחדת אצל גדולי חכמי תימן בדור האחרון, ובמיוחד התקשר בעבותות של אהבה וחיבה אצל מרן הגאון רבי שלמה קורח זצ"ל רבה של בני ברק" הם מוסיפים.

    בשנים האחרונות התייסר ביסורים קשים ומרים, ועבר לגור לצד בניו ובנותיו בעיר בני ברק. בני המשפחה מספרים, שאף בזמנים בהם סבל מאד, מיד כשבאו לבקרו היה שמח שמחה גדולה, ולא היה מראה כמעט צל של עצבות, ואף תוך כדי שהיה מסובל ביסורים היה משורר משיריו של רבינו שלום שבזי זיע"א (שבני תימן נוהגים לשוררם בשבתות ובמועדים).

    זכה המנוח כשבניו, חתניו וצאצאיו תלמידי חכמים ויראי ה', ואף מכהנים בקודש ומרביצי תורה ויראה. חתנו הגדול הוא הגאון רבי יהורם יפת, ראש מוסדות מאורות הרש"ש וארגון המאורות ליהדות תימן, ונשיא רשת בתי ההוראה 'המאורות'.

    מסע הלוויה יצא בליל שישי מבית המדרש 'קהילת יעקב' תימן ברחוב אבטליון 20 בני ברק, לבית העלמין בבית שמש, שם נטמן. הספידוהו מרה רבני תימן ובני משפחתו. בני המשפחה יושבים שבעה בבית חתנו הגר"י יפת ברחוב ויצמן 17 נס ציונה.

     



    0 תגובות