דרעי: "אחרי שיעבור החוק לפיזור הכנסת, נוכל להקים ממשלה במיידי"

    אסתי פלד 1 Comment on דרעי: "אחרי שיעבור החוק לפיזור הכנסת, נוכל להקים ממשלה במיידי"

    יו"ר ש"ס, אריה דרעי מציג את תוכניתו להחלפת השלטון: "אורבך עשה צעד גדול קדימה, אין לו דרך חזרה. הוא צריך להודיע שאם שבוע הבא לא מביאים את תקנות י"וש, ביום רביעי הוא יתמוך בהצבעה על פיזור הכנסת. אם זה יקרה אני מאמין שכבר ביום חמישי המהלכים להקמת ממשלה יתפסו תאוצה"

    צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ש"ס, אריה דרעי מעריך כי לאחר שיעבור בקריאה טרומית החוק לפיזור הכנסת, תיסלל הדרך להקמת ממשלה חלופית בראשות נתניהו בכנסת הנוכחית, ללא בחירות. "אחרי שיתחיל ההליך לפיזור הכנסת, יהיה לסער ולאחרים יותר קל ללכת עם נתניהו. לדעתי זה מה שיקרה", אומר דרעי בשיחה עם יעקב ריבלין ואבי בלום ב'פילפוליטיקה'.

    בפתח הריאיון, אמר דרעי: "נתניהו ואני פועלים להקים ממשלה חלופית בראשותו. נתניהו רוצה את זה, עם החרדים, עם הציונות הדתית, תקווה חדשה וימינה. אני מכיר את המערכת, כשאני לוקח אחריות ואומר את זה – זה לא כי אני מחויב אלא כי זו האמת. הנושא המשפטי לא מה שעומד על הפרק".

    דרעי הדגיש "יש דחיפות נוראה להקים ממשלה מיידית, גם בגל הנושא האיראני, הנושא הכלכלי וכמובן מה שהכי מטריד אותנו – הפגיעה היום יומית החמורה ביהדות ובדת".

    הוא הרחיב בעניין הסכנה האיראנית: "ברור שאנחנו בסכנה בנושא האיראני וזה הולך ומתחזק. בין היתר בגלל התנהלות ממשל ביידן, אם טראמפ היה ממשיך לכהן – האיראנים היו במקום אחר לגמרי. ביידן שחרר את החגורה והתרפס בפניהם והאיראנים עושים מהם צחוק".

    דרעי תקף: "ההתרברבויות של בנט מסוכנות, אני לא זוכר הרבה אירועים שכל מערכת הביטחון לכל גווניה הוציאה הודעות חריפות על התרעה וסכנה והביעו מחאה חריפה על על הדברים האלה. ממתי אנחנו עושים את זה?"

    הוא נשאל לגבי הצגת ארכיון הגרעין ע"י ראש הממשלה דאז נתניהו, והשיב: "הצגת הארכיון הייתה לו מטרה אחת ברורה – להראות את השקרים האיראניים לעיני כל העולם וזה שינה את כל הגישה, במיוחד אצל טראמפ. זה היה האקדח המעשן שהיינו צריכים להביא לאירופאים וידענו מהיכרותנו איתם שלא מספיק להביא להם את האקדח המעשן בסתר. ההחלטה הייתה מושכלת, חד פעמית".

    לדבריו "אני מאוד מוטרד ממי שיושב על ההגה הביטחוני. אני אומר את זה כבר חודשים ארוכים. לכן גם הדחיפות של נתניהו. יש הרבה ביקורת להגיד עליו, הוא לא מושלם – אבל תחושת השליחות שלו לעם ישראל איננה מוטלת בספק".

    דרעי נשאל כיצד יתכן שתקום ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית: "לא כל דבר אפשר לומר, אני לא מדבר על תיאוריה. כשאני אומר שאנחנו פועלים להקים ממשלה חלופית – יש תשובות לכל השאלות אבל לא כל דבר אפשר לומר. אורבך עשה צעד גדול קדימה, אין לו דרך חזרה. הוא צריך להודיע שאם שבוע הבא לא מביאים את תקנות י"וש, ביום רביעי הוא יתמוך בהצבעה על פיזור הכנסת. אם זה יקרה אני מאמין שכבר ביום חמישי המהלכים להקמת ממשלה יתפסו תאוצה. אחרי שיתחיל ההליך לפיזור הכנסת, יהיה לסער ולאחרים יותר קל ללכת עם נתניהו. לדעתי זה מה שיקרה".

    ביחס לתקנות יו"ש, הסביר דרעי: "התקנות פגות ב-30 לחודש, עד אז או שנקים ממשלה חלופית ונחוקק אותן או שנלך לבחירות והתקנות יוארכו אוטומטית בשישה חודשים".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      נמאס לנו כבר פוליטיקה ………
      אבל בכל זאת שיהיה לכם בהצלחה !!!