יאיר גולן בקריאה לח"כ זועבי: "תצביעי עם הקואליציה או שתתפטרי"

    איתי גדסי No Comments on יאיר גולן בקריאה לח"כ זועבי: "תצביעי עם הקואליציה או שתתפטרי"

    סגן השר בפנייה גלויה לחברת הסיעה המורדת: "אינך יכולה לקבוע למדינת ישראל שממשלת ההצלה הזאת תתפרק. החלופה נושפת בעורפנו ומאיימת ליצור כאוס לאומני כמותו לא ידענו; עלייך לעשות להצהיר בגלוי שתשמרי על משמעת קואליציונית, או שתחזירי את המנדט לכנסת"

    יאיר גולן צילום: פלאש 90
    12:56
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on הצטיידו בעט ודף: העוגות המיוחדות של מלכי אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יורה בתוך הנגמ"ש: סגן שרת הכלכלה, ח"כ יאיר גולן מותח ביקורת חריפה על חברתו לסיעה, ח"כ גי'דא רינאוי זועבי וקורא לה להצביע בהתאם למשמעת הקואליציונית או להתפטר מהכנסת. "כאדם ישר, אינך יכולה עוד".

    על רקע הצבעתה ביום שני האחרון נגד הארכת תחולת המשפט הישראלי על האזרחים הישראלים ביו"ש, כתב היום (שישי) גולן לזועבי בפנייה אישית, אך גלויה: "נכנסת לכנסת מכוחם של 203 אלף בוחרים שדורשים מאיתנו, נבחרי הציבור לייצג אותם. הבוחרים האלה ועוד מאות אלפי אנשים רוצים בהמשך קיום הממשלה, ולכן אם נותרה בך טיפה של יושרה אישית זה מה שעלייך לעשות: להצהיר בגלוי ובפומבי שמרגע זה תצביעי עם הקואליציה ותשמרי על משמעת קואליציונית, או שתחזירי את המנדט לכנסת, תחזירי את המנדט לבוחר ותתפטרי מהכנסת כי, כאדם ישר, אינך יכולה עוד", כתב גולן.

    "אינך יכולה ציבורית ואישית לקבוע למדינת ישראל שממשלת ההצלה הזאת תתפרק", המשיך סגן השר. "אינך יכולה ליטול על עצמך את האחריות להחזרת נתניהו כראש ממשלה. איך תחיי עם עצמך אם את באופן אישי תביאי לכך שבן גביר יהיה שר המשפטים, שסמוטריץ' יהיה השר לביטחון פנים, שישראל כ"ץ יהיה שר הביטחון? החלופה נושפת בעורפנו ומאיימת ליצור כאוס לאומני כמותו לא ידענו, ובמיוחד הציבור אותו את מייצגת.

    בסיום דבריו, כתב גולן: "זה לא מאוחר לשוב על עקבותייך. השותפות היהודית – ערבית שיצרנו בממשלה הזו היא אירוע פורץ דרך. אין לך רשות להרוס, אין לך מנדט לחבל בעתיד של כולנו".

    מוקדם יותר הבוקר (שישי), הודיעה זועבי כי היא תמשיך להצביע נגד חוק יו"ש גם אם יעלה להצבעה בשבוע הבא. כך אמרה בריאיון ל'כאן רשת ב'. היא הוסיפה כי ציפתה ממפלגתה "לעמוד על הרגליים האחוריות" בנושא יו"ש והדגישה "אין סיכוי שאתמוך בחוק".

    זועבי התייחסה בריאיון להצעה שתתפטר מהכנסת ואמרה כי טרם פנו אליה בנושא באופן ישיר, והיא מצידה טרם החליטה לאן פניה מועדות.

    אתמול טענה זועבי, כי במשא ומתן עימה לחזרתה לקואליציה, הבטיח לה שר החוץ לפיד הישג היסטורי של החזרת תושבי שני הכפרים הערבים הפלסטינים בגליל שגורשו בשנת 1948. מיד בתום הראיון, מיהר לפיד להכחיש ולהבהיר כי זהו דבר ש"לא היה ולא נברא". גורמים ביש עתיד הבהירו בשיחה עם העיתונאי עמית סגל, כי מדובר בדרישה של זועבי בלבד, שלא התקבלה על ידי לפיד.

    בתוך כך, ראש הממשלה, נפתלי בנט נועד אמש בלשכתו עם ח"כ ניר אורבך שאיים לפרוש מהקואליציה. בהודעה משותפת שהוציאו השניים, בתום הפגישה נכתב כי "הפגישה הייתה טובה. ראש הממשלה וח״כ אורבך, ייפגשו פעם נוספת ביום ראשון הקרוב בשעות הבוקר".

    על פי דיווחים שונים, אורבך דרש מראש הממשלה 'ליישר' את "המורדים" בקואליציה, ובהם חברי רע"מ וח"כ זועבי ממרצ בתוך ימים ספורים, או לפעול להקמת ממשלת ימין עם נתניהו – ואם לא הוא יצביע בעד פיזור הכנסת. אורבך מצידו מעריך שלא ניתן ליישר את אותם "מורדים".

    כזכור, ביום שני נפלה במליאת הכנסת הצעת החוק להארכת תחולת המשפט הישראלי על האזרחים הישראלים ביהודה ושומרון, בין היתר באצבעותיהם של ח"כ גנאים מרע"מ וזועבי ממרצ. מיד לאחר ההצבעה התפרץ אורבך לעברו של גנאים והטיח בו כי זו אינו שותפות.



    0 תגובות