עתירה נגד הרפורמה בסלולר: "התערבות בחיי הפרט"

    איתי גדסי No Comments on עתירה נגד הרפורמה בסלולר: "התערבות בחיי הפרט"

    ארגון 'אמת ליעקב' הגיש הבוקר לבג"ץ עתירה נגד רפורמת הסלולר של השר יועז הנדל | בין הנימוקים: פגיעה בזכות האוטונומיה של הפרט, זכויות המעוגנות בין היתר בחוק- יסוד כבוד האדם וחירותו | "הרפורמה תמנע מרבים בציבור החרדי שימוש בטלפון נייד"

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ארגון ,אמת ליעקב" מימש את איומו כלפי שר התקשורת יועז הנדל, ולאחר שהאחרון החליט על כניסתה של הרפורמה בסלולר לתוקף, הארגון עתר הבוקר לבג"ץ באמצעות עורכי הדין זלמן בלאק ונחמן פאוסט. בעתירתו מבקש הארגון מבית המשפט העליון לתת צו ביניים, לפיו תידחה כניסת יישום ההחלטה לתוקף, עד להכרעת בית המשפט בעתירתם.

    בעתירה נכתב כי: "עניינה של העתירה הוא, רפורמה של השר אשר חרף שנמצאים אנו במדינה דמוקרטית, בחר להתקין רפורמה אשר פוגעת בשוק חופשי, בחופש החוזים ובזכויות הפרט, תוך כדי פגיעה בזכות יסודית ומרכזית – זכות האוטונומיה של הפרט, זכויות המעוגנות בין היתר בחוק- יסוד: כבוד האדם וחירותו".

    לטענת העותרים, "מדובר בהחלטה פטרונית, שכל מהותה היא התערבות בחיי הפרט, וניסיון למנוע מהציבור את היכולת לבחור לעצמו את מה שהוא חושב שנכון לו, בניגוד לתשובות
    הרשמיות של השר, אין כל קשר בין הרפורמה לתחרות, והשר עצמו אינו מצליח לבסס את טענת התחרות בנתון עובדתי כלשהוא, מנגד השר בהודעות ברשת החברתית דואג להבהיר כי אין לו כל עניין בטלפונים הכשרים, וכי מדובר בנושא פוליטי – ערכי".

    עוד טוענים העותרים כי: "ההחלטה לבצע רפורמה ולהתערב בהסכמי ההתקשרות בין הציבור החרדי וחברות הסלולר, ולבטל דה פקטו את ה"טלפון הכשר" אשר מהוה מוצר בסיסי בכל בית בציבור החרדי, כאשר לא יכולה להיות מחלוקת, שצעד כזה יגרום לכך שרבים מבני ובנות הציבור החרדי לא יעשו שימוש במכשיר טלפון נייד".

    העותרים מוסיפים ודוחים את טענתו של הנדל על כך שכביכול הקומה הכשרה מונעת תחרות וכותבים: "אין כל קשר בין ההחלטה לבין הגברת התחרות ומדובר במס שפתיים בלבד, ועסקינן בהחלטה שנועדה לנסות לעצב מחדש את בני ובנות הציבור החרדי, להחליט עבורם מה טוב להם, תוך ניסיון עקר למנוע מהם את זכויותיהם. בניגוד לדברי השר, אין כל מניעה לנייד קווים מקומה הכשרה בחברה אחת אל קומה כשרה בחברה מתחרה, וניתן לנייד אליהן את הקווים הכשרים ובהתאם אין בביטול הקומה הכשרה כדי לסייע בתחרות".

    בעתירה הם מוסיפים עוד מספר טענות על כך ששר התקשורת הנדל פועל מתוך מניעים של פטרונות על הציבור החרדי, ללא שום הצדקה תחרותית או עניינית.

     



    0 תגובות