אירוע היסטורי במוסדות 'ראש פינה': "מעמד עשרת הסיומים" | גלריה

    אבי יעקב No Comments on אירוע היסטורי במוסדות 'ראש פינה': "מעמד עשרת הסיומים" | גלריה

    בהיכל הכולל שעל ידי מוסדות ראש פינה נערך השבוע אירוע נדיר ומיוחד "מעמד 10 הסיומים" | האירוע נערך במעמד גדולי ישראל מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן שליט"א ומרן הראשון לציון הגאון הגדול רבי יצחק יוסף שליט"א | תיעוד נרחב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מוסדות ראש פינה בראשות הגאון רבי נסים דרעי שליט"א רבה של שכונת בית וגן, ערכו השבוע בהיכל הכולל שע"י המוסדות, אירוע נדיר ומיוחד "מעמד 10 הסיומים", במעמד גדולי ישראל מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן שליט"א ומרן הראשון לציון הגאון הגדול רבי יצחק יוסף שליט"א,

    עשרה סיומים מיוחדים זכו מוסדות ראש פינה לסיים במהלך שלש עשרה שנות יגיעה והתמדה בתורה הקדושה, קבוצה גדולה של אברכים שזכו לסיים את כל הש"ס במבחנים חודשיים, קבוצה נוספת של אברכים שזכו לסיים את כל ג' חלקי השו"ע, חושן משפט אבן העזר ויורה דעה, עוד קבוצה של עשרים אברכים שמסיימים את כל הש"ס בשנה אחת, בתוכנית לימוד 8 דף ליום גמרא ורש"י בהבנה.

    כמו כן זכו לסיים את עריכתם של כמה פרוייקטים גדולים שעסקו בהם בשנים האחרונות, הוצאה לאור של הכרך השלישי מהפרוייקט העולמי "אבן ברורה" שהוא כעין משנה ברורה על אבן העזר, סימנים י"ח-ל"ו הכולל בתוכו את כל הלכות ייחוד המורכבים, וכל הלכות הרחקה מהעריות. סיום עריכת הספרים הנפלאים "שינון הדעה" על כל יורה דעה, ובזה הם מצטרפים לסדרת הספרים שכבר יצאה לאור "שינון המשפט" ו"שינון העזר" על כל חושן משפט ואבן העזר. וכן ההדרה מחודשת של ה'בית מאיר' בעשרה כרכים על כל הש"ס וד' חלקי השו"ע, מהדורא מפוארת בהוספת מעלות רבות וחשובות. סיום עריכת שלשה עשר כרכים מהפרוייקט הגדול 'סיכומי שיטות הראשונים על כל 13 מסכתות שבסדר מועד', ועוד שאר הסיומים.

    והבשורה המשמחת מכל, הדפסה מחודשת של כל חמישים ושבע ספרי המכון, בתיקון כל השיבושים שהצטברו במהלך כל השנים, עימוד חדש והדפסה חדשה,  ב1000 סטים וחלוקתם חינם ב-1000 בתי מדרשות ברחבי העולם.

    גדולי ישראל ציינו בדבריהם את התפעלותם הגדולה ממעלת האברכים שזכו לסיים את כל הש"ס וג' חלקי השו"ע, וכן ציינו את מעלתם הגדולה של כל הספרים הנפלאים שיוצאים לאור ע"י מוסדות ראש פינה, הידועים במעלתם הגדולה וזכו 'ראש פינה' שספריהם מפארים את כל בתי המדרש, זוהי הסיבה שלכן גדולי ישראל יצאו מגדרם והטריחו עצמם לבוא ולהשתתף באירוע הנדיר, כמו כן הם נשאו משאים ארוכים ונפלאים במשך למעלה משעה במעלת לימוד התורה והזכות הגדולה שזכו המסיימים לסיים את כל הש"ס וג' חלקי השו"ע, הם הביעו את הערכתם העצומה שאשרינו שיש בדורינו עדיין כאלה ת"ח, שזוכים לסיים את כל הש"ס וד' חלקי השו"ע, בהתמדה גדולה ובהבנה ישרה.

    לאחר שבישרו לחכם שלום כהן שבאירוע נמצאות גם כשבעים מנשות המסיימים והאברכים, הוא התפנה והקדיש חלק גדול מדרשתו במעלת נשים צדקניות, שמסייעות לבעליהן להיות פנויים מכל עסקיהן כדי שיוכלו לעסוק בתורה בהתמדה גדולה ללא שום הפרעות, הוא ציין בדבריו 'זוהי זכותן של הנשים שקמות לתחיית המתים רק אם מסייעות לבעליהן לעסוק בתורה, וטורחות בגידול הבנים ולוקחות אותם לתלמודי תורה, ואותם נשים שלא נוהגות כן לא יקומו לתחיית המתים, ולא יועילו כל ההסברים שהם יתנו על טירחה בעבודה ושאר עיסוקים', וחזר והדגיש בדבריו ש'רק מי שנוהגת כפי שציין תזכה לקום בתחיית המתים'.

    כמו כן הראשון לציון פנה בפניה נרגשת אל נדיבי עם, שידעו באיזה מקומות להשקיע את כספם, 'אתם הרי אנשי עסקים ולא עושים עסקים עם כל אחד ולא עם כל עסק, כך גם בתורה אל תשקיעו במקומות מפוקפקים, תראו איזה כולל חשוב יש כאן, שמגדל את גדולי הדור הבא, באיזה כולל לומדים כל כך בהתמדה ובהספקים גדולים כל כך, תשקיעו את כספכם כאן במקום הזה ותזכו לחיי העולם הבא'.



    0 תגובות