מאסר עולם ועוד 25 שנות מאסר למפקד החוליה שרצחה את דביר שורק הי"ד

    קובי פינקלר 1 Comment on מאסר עולם ועוד 25 שנות מאסר למפקד החוליה שרצחה את דביר שורק הי"ד

    בית המשפט הצבאי קיבל את עמדת התביעה הצבאית והטיל על הנאשם מאסר עולם ו-25 שנים במצטבר לצד פיצוי על סך 1,500,000 ש"ח לטובת משפחתו של דביר ז״ל

    דביר יהודה שורק הי"ד צילום: באדיבות המשפחה
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית המשפט הצבאי גזר היום (שלישי) את דינו של הנאשם אחמד עצאפרה בגין גרימת מותו בכוונה של רב"ט דביר שורק ז״ל ביום 7 באוגוסט 2019, בשתי עבירות נוספות של ניסיון לגרימת מוות בכוונה ובשורה של עבירות ביטחוניות נוספות.

    הנאשם היה מפקד החוליה הצבאית מטעם החמאס, בה היו חברים, בין היתר, שני נאשמים נוספים, אשר דקרו את דביר ז"ל. בהכרעת הדין בעניינו של אחמד עצאפרה, שניתנה ביום 31 בינואר 2022, קיבל בית המשפט הצבאי את עמדת התביעה הצבאית לפיה יש להרשיע את הנאשם בביצוע העבירות, למרות שלא נכח במקום בו בוצע הפיגוע ולא היה זה שדקר בפועל את דביר ז"ל.

    בית המשפט הצבאי קיבל את עמדת התביעה הצבאית והטיל על הנאשם מאסר עולם ו-25 שנים במצטבר לצד פיצוי על סך 1,500,000 ש"ח לטובת משפחתו של דביר ז״ל.

    גרימת מוות בכוונה היא המקבילה של עבירת הרצח באיו"ש. הטיעונים לעונש נשמעו ביום 14 בפברואר 2022. נציר עצאפרה וקאסם עצאפרה, שני הנאשמים אשר ביצעו את הדקירה בפועל, הורשעו ברצח דביר ז"ל ובשורה של עבירות ביטחוניות נוספות אחרי שהודו בכתבי האישום שהוגשו בעניינם. על קאסם נגזר עונש של מאסר עולם ו-40 שנות מאסר נוספות ועל נציר נגזר עונש של מאסר עולם ו-20 שנות מאסר נוספות.

    יוסף זהור, חבר חוליה נוסף אשר לא נכח בפועל במקום ביצוע הרצח, הורשע אחרי ניהול הוכחות ברצח דביר ז"ל ובשורה של עבירות ביטחוניות נוספות ונגזר עליו עונש של מאסר עולם ו-15 שנות מאסר נוספות.



    1 תגובות

    מיין תגובות