טורקיה מתנגדת לצירוף פינלנד ושוודיה לנאט"ו: "תומכות בטרור"

    שלמה ריזל No Comments on טורקיה מתנגדת לצירוף פינלנד ושוודיה לנאט"ו: "תומכות בטרור"

    הנשיא הטורקי הבהיר: "כל עוד אני, רג'יפ טייפ ארדואן נשיא הרפובליקה של טורקיה, הן מדינות תומכות בטרור ולא יצורפו לברית. נקודה"

    צילום: צילומסך מיוטיוב
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו 1 Comment on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נראה שהחגיגות האירופאיות על צירוף פינלנד ושוודיה לברית נאט"ו היו מוקדמות מידי: הנשיא הטורקי, רג'יפ טאיפ ארדואן החליט ליישר קו עם הרודן הרוסי ולהערים קשיים.

    ארדואן הודיע כי השיחות עם פינלנד ושבדיה נכשלו: "כל עוד אני, רג'יפ טייפ ארדואן נשיא הרפובליקה של טורקיה, הן מדינות תומכות בטרור ולא יצורפו לברית. נקודה", קבע הנשיא הטורקי. יש לציין כי הכניסה של מדינות חדשות לברית נאט"ו אפשרית רק באישור של כל החברות בה.

    בתוך כך, שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב מכחיש את הדיווחים לפיהם לנשיא רוסיה אינו בקו הבריאות: "אני לא מאמין שמישהו עם ראש צלול יכול לראות אצלו סימנים למחלה כלשהי, הוא מופיע בציבור על בסיס יומי. אני משאיר למי שמפיץ שמועות כאלה ליישב זאת עם מצפונו", כך לברוב.

    מנהיגי האיחוד האירופי צפויים להיפגש היום (שני) ולהכריז על המשך התמיכה באוקראינה. המנהיגים ידונו בין היתר במחירי אנרגיה, המחסור במזון וצורכי ההגנה של האיחוד האירופי. השיחות נקבעו עקב כישלונן של המדינות להסכים על חבילת עיצומים חדשה נגד מוסקבה.

    בסוף השבוע שעבר הודיעו הרוסים כי כבשו את העיר סוורודונייצק, לאחר קרבות קשים שניהלו בה. בהפגזות הריכוך נהרגו עשרות אזרחים. מדובר בעיר חשובה מאוד בדונבאס, בת 150,000 תושבים. מדובר בצעד דרמטי נוסף ומומנטום משמעותי של הרוסים, אל מול האוקראינים שמתחילים להתמוטט.

    בשישי ושבת נפוצו עוד ועוד סרטונים של חיילים אוקראינים שסירבו פקודה ולכן הצבא האוקראיני הורה על נסיגה. דא עקא כיוון שהגשרים שמחברים את העיר מערבה הופצצו, האוקראינים נאלצו להשאיר בעיר נשק כבד.



    0 תגובות