הפלגים הפלסטינים ברצועה יתכנסו ל"ישיבת חירום"; קריאה לעימותים

    בנצי לייזרוביץ No Comments on הפלגים הפלסטינים ברצועה יתכנסו ל"ישיבת חירום"; קריאה לעימותים

    בעיר שדרות הוצבו היום מרחבים מוגנים לקראת יום ראשון. לפי דיווח ערבי היום בשעה 17:00 אחר הצהריים יתכנסו הפלגים ברצועה ל"ישיבת חירום"

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מתיחות גבוהה ברחבי הארץ לקראת "יום ירושלים": הפלגים הפלסטיניים בעזה קוראים לערביי ישראל והשטחים: "צאו ביום ראשון להגן על מסגד אל-אקצא מידי המתנחלים". הארגונים בהובלת פת"ח קראו לאנשים להגיע מחר לאל אקצא עם ציוד ללינה במטרה "להגן על המסגד" לקראת צעדת הדגלים ביום ראשון בשבוע הבא.

    בעיר שדרות הוצבו היום מרחבים מוגנים לקראת יום ראשון. לפי דיווח ערבי היום בשעה 17:00 אחר הצהריים יתכנסו הפלגים ברצועה ל"ישיבת חירום".

    יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר אמר כי "כבודה הלאומי של מדינת ישראל מונח על המאזניים וכל התקפלות בפני האויב מחלישה את ריבונותנו על הר הבית, כך גם במדינה כולה ופוגעת בכושר ההרתעה".

    לדברי ח"כ בן גביר, כדי למנוע עימותים צריך להראות לפורעים שאנחנו בעלי הבית ולאסור כניסת חשודים בהפרות סדר: "צריך לסגור את הר הבית לחשודים בהפרות סדר בפרט ביום שחרור ירושלים בו מתקיימת צעדת הדגלים דרך שער שכם לכותל, ככה נמנע את העימותים", הציע בן גביר שהודיע לקצין הכנסת על כוונתו לעלות להר הבית ביום ראשון הקרוב.

    ח"כ בן גביר הוסיף: "אם אנחנו לא מתקפלים, האויב מתקפל, מי שלא רוצה לראות יהודים עם דגל ישראל בשער שכם, או יהודים שעולים להר הבית שישאר בבית".

    סגן שר החוץ עידן רול ('יש עתיד') הביע מוקדם יותר היום תמיכה בקיום מצעד הדגלים: "מצעד הדגלים הוא אירוע מרכזי ובלתי אלים לציון חגיגות איחוד ירושלים בירת ישראל. האירוע אושר על ידי גורמי הביטחון וייעשה כל מאמץ מצידנו שהשקט יישמר. מדינת ישראל היא הריבון בירושלים ואין מקום לניסיונות ההסתה וה'פייק ניוז' של ארגוני טרור וגורמים אנטי ישראלים במטרה לקעקע את הצעדה". אתמול הביע תמיכה במצעד גם יו"ר יש עתיד, שר החוץ יאיר לפיד.

    מנגד, קולות אחרים בקואליציה, מצידה השמאלי המובהק יותר קראו להימנע מקיום המצעד בשער שכם.

    חה"כ ד"ר שלמה קרעי הגיב לכך: "60 ריבוא יצאו ממצרים כשנהיינו לעם, 60 ריבוא יהודים היו כאן כשהקמנו מדינה, ו-60 ריבוא דגלי ישראל יונפו בראש יהודי מורם ביום ירושלים, בהתרסה כנגד אויבינו מבית ומחוץ, לקראת שחרורה המחודש בקרוב בעז"ה מידי האחים המוסלמים. בנערינו ובזקנינו, בבנינו ובבנותנו, על אפכם ועל חמתכם".



    0 תגובות