לאחר שהושגה הסכמה: אושרה הצעת החוק "ממדים ללימודים"

    איתי גדסי No Comments on לאחר שהושגה הסכמה: אושרה הצעת החוק "ממדים ללימודים"

    הקואליציה והאופוזיציה הגיעו להסכמה על 75% מימון ללימודים אקדמיים לחיילי צה"ל והצעת החוק אושרה במליאת הכנסת. גנץ: "באישור החוק הזה יש מנצחים ואף אחד מהם לא יושב כאן במליאת הכנסת. המנצחים היחידים נמצאים במארבים, בסיורים, במטוסים ובספינות". נתניהו הצביע בעד ואמר: "בעד 100% לחיילי צה״ל וניאבק על כך"

    צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה הלילה (בין שני לשלישי) בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק ממדים ללימודים, לאחר שהושגה הסכמה בין הקואליציה והאופוזיציה על העלאת אחוזי המימון ל-75% אחוזים. ההצעה עברה ברוב של 55 חברי כנסת ו-6 מתנגדים.

    על פי הצעת החוק, קרן "ממדים למילואים" תממן 75% משכר הלימוד האוניברסיטאי השנתי במוסד להשכלה גבוהה ובמוסדות לאומנות, עבור עד 3 שנות לימוד או עד 4 שנים למקצועות מסוימים, לחייל זכאי שהתגייס אחרי התאריך 30.6.2013, ושהחל בלימודים בתוך שלוש השנים שלאחר תום השנה שבה השתחרר משירות סדיר או קבע או מילואים שנמשך יותר משנה.

    הזכאות תינתן לחייל ששירת כלוחם במשך תקופה כאמור בחוק, לחייל שהוריו קיבלו תשלומי משפחה (תשמ"ש), שהיה חייל בודד, או שהוא בן האוכלוסייה הערבית, לרבות הדרוזית או הצ'רקסית ולחייל עולה חדש. בנוסף, ראש אכ"א יהיה מוסמך לקבוע כי חייל יהיה זכאי להטבה אף אם לא השלים את תקופת שירותו או שעבר לתפקיד עורפי, אם הדבר נגרם בשל פציעה.

    בדברי ההסבר נכתב: "החל משנת 2016 ניתן לחיילים משוחררים מצה"ל שהם לוחמים ולחיילים משוחררים מאוכלוסיות ייחודיות, סיוע נוסף, מעבר לקבוע בחוק, לצורך לימודי השכלה גבוהה, במסגרת תוכנית "ממדים ללימודים". במסגרת התוכנית, שמופעלת על ידי האגף לחיילים משוחררים במשרד הביטחון, ניתנת השתתפות במימון שכר הלימוד של חיילים משוחררים זכאים במוסדות להשכלה גבוהה, מכספי תרומות ומעיזבונות המוקדשים למטרה זו.

    עתה מוצע להסדיר את תוכנית "ממדים ללימודים" בחקיקה ולתקצב אותה בתקציב הקרן לקליטת החייל המשוחרר כמשמעותה בחוק, כך שתינתן הטבה נוספת לאוכלוסיות הזכאיות לכך, לשם הכוונת החיילים המשוחררים הזכאים לרכישת השכלה גבוהה.

    תכלית ההטבה הנוספת היא להביע הוקרה לחיילים משוחררים משירות סדיר ששירתו בתפקידי לחימה. ההטבה הנוספת משקפת תגמול נוסף בעבור השירות בתפקידים אלה, לנוכח הקושי הייחודי וסיכון החיים הגלום בשירות בתפקידי לחימה. כל זאת, מעבר לזכויות הניתנות היום על פי חוק לכלל המשרתים. ההטבה נועדה גם לעודד חיילים ומיועדים לשירות ביטחון לשירות בתפקידי לחימה".

    שר הביטחון, בני גנץ, הציג את הצעת הפשרה: ״חיילי צה"ל אף פעם לא היו חלק מהמשחק הפוליטי, ואני חושב שכל אחד כאן צריך לעמוד ולהסתכל על עצמו ולשאול לאן הגענו? מבקש להציע לקבל את ההסתייגות שהוצעה גם על ידי האופוזיציה ולהעלות את גובה המלגה ל-75%".

    מאוחר יותר אמר גנץ: "באישור החוק הזה יש מנצחים ואף אחד מהם לא יושב כאן במליאת הכנסת. המנצחים היחידים נמצאים במארבים, בסיורים, במטוסים ובספינות. הם עושים בשביל אזרחי ישראל וביטחונם, ואני מברך על כך שמצאנו את הדרך לעשות עבורם את מה שמגיע להם".

    ראש האופוזיציה נתניהו הצביע בעד ואמר: "בעד 100% לחיילי צה״ל וניאבק על כך".

    ח"כ יעקב אשר אמר לאחר אישור החוק: "לסיכומו של יום – שני מבוגרים אחראים (גנץ ונתניהו) שחתרו להסכמות, ושני טרמפיסטים (לפיד ובנט) שעמדו לידם במליאה וצעקו 'ניצחנו'".



    0 תגובות