קרעי תומך בפירוק בג"ץ? "מוכן להיות הנהג של הדי-ניין"

    אייל ראובן No Comments on קרעי תומך בפירוק בג"ץ? "מוכן להיות הנהג של הדי-ניין"

    חה"כ שלמה קרעי ב"מהדורת הבוקר": "אין להם רוב בכנסת. היום הלך סופית לפח האשפה באופן סופי החוק של סער להגבלת כהונה. הם לא מסוגלים להעביר אף חוק ללא המשותפת"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ שלמה קרעי שוחח עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר (שני) והתייחס לחזרתה לקואליציה של ח"כ זועבי ולפרסומים על התקציבים שהובטחו לה בתמורה. "אני רק יכול לדמיין מה יקרה כשאנחנו נביא קבוצה של ראשי ערים חרדים ונחלק להם כמה מיליונים בודדים לצרכים דחופים שבהם הם הופלו. הרי כל התקשורת תזעק. היועצת המשפטית הייתה שולחת מכתב ובג"ץ היה נותן צו ביניים".

    קרעי נשאל מדוע הם לא פועלים גם בכלים משפטיים כנגד הממשלה: "אני לא מעודד פניה לבג"ץ, אני חושב שהוא חורג מסמכותו. אנחנו בעזרת ה' נטפל בזה שבגץ הפך להיות השליט. היום אתה יודע לפי אופי ההרכב שיושב לדון בהריסת בתי מחבלים או פינוי חבל ארץ כזה או אחר – מה תהיה התוצאה".

    במענה לשאלה האם הוא שותף לדעה שצריך כביכול להרוס את ביהמ"ש העליון עם די-ניין (D9), ענה קרעי: "אני אמרתי שאני מוכן להיות הנהג של הדי-ניין, אבל זה רק משל כמובן. הכנסת צריכה לחשב מחדש את מסלול ההתנגשות הזה. צריך להחליף את בג"ץ בגוף אחר שיבחר על ידי הכנסת וששופטיו ייצגו את העם".

    עוד אמר קרעי בריאיון: "כל אלו שנבחרו בקולות הימין צריכים לשוב הביתה ולהקים ממשלת ימין בכנסת הנוכחית וזו חובתם הערכית והמוסרית כלפי בוחריהם והמדינה. אין להם רוב בכנסת. היום הלך סופית לפח האשפה באופן סופי החוק של סער להגבלת כהונה. הם לא מסוגלים להעביר אף חוק ללא המשותפת".

    לדבריו "לפיד רוצה רק להמשך עם הג'ובים והמשרות, אבל יש כאלה אחרים שלפחות כלפי חוץ מראים שיש להם אידיאולוגיה, למשל אביר קארה שאומר שהוא רוצה להעביר את הרפורמות לטובת העצמאים ואם מתברר שאין רוב זה נגמר מבחינתו. גם אורבך שאמר שאם רק נותנים ונותנים לערבים ושמים בצד את ההתיישבות הוא לא יוכל להמשיך כך. זו דינאמיקה שתוביל לסוף דרכה של הממשלה".

    קרעי התייחס להצעת החוק ממדים ללימודים: "היום עולה ההצעה שלנו לתת מימון מאה אחוז ללוחמים. הקואליציה מתכוונת להצביע נגד ההצעה שלנו והם מצפים שאנחנו נתמוך בהצעה שלהם שעולה לאחר מכן למימון של 60 אחוז בלבד. הם לא רוצים לתת לנו חלילה הישג לאופוזיציה". הוא הסביר: "בקריאה ראשונה הצבענו בעד החוק הזה, אבל בוועדות הצענו תיקוני נוסח". 

    קרעי הבהיר: "אנחנו בליכוד מאוחדים בעמדה אחת. לא נהיה חותמת הגומי של ממשלה הנשענת על האחים המוסלמים ומסכנת את חיילינו".



    0 תגובות