בעקבות העימותים: מתחם הציון פתוח ללא הגבלת קהל

    אבי יעקב 5 Comment on בעקבות העימותים: מתחם הציון פתוח ללא הגבלת קהל

    עשרות מתפללים שעמדו בלחץ על מחסומי הכניסה לציון הרשב"י, עברו את המחסום ונכסו למתחם, השוטרים בתגובה עזבו את המקום | לאור צפיפות רבה בציון ובהמשך להערכת מצב של המשטרה, הוחלט לעצור הגעת מתפללים לזמן מה, אך כעת חודשה העלייה להר, והציון פתוח ללא כל הגבלת קהל

    מתפללים בקבר הרשב"י
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון בל"ג בעומר תשפ"ב: עימותים התפתחו בשעה האחרונה בכניסה להר מירון, במהלכם מאות בני אדם פרצו את המחסומים, ונכנסו למתחם הציון. במקום התפתחו עימותים, לפחות 15 בני אדם נעצרו.

    גורמים בכירים במטה ניהול ההילולא מסרו כי: בדקות האחרונות חודשה באופן חלקי זרימת התנועה להר מתחילת ההילולה מתפללים רבים קבלו על התנהלות המשטרה במתחם, לטענתם, המשטרה מעכבת כניסת אנשים להר, ורבים נאלצים להמתין זמן רב במחסומים, בלי מזון ושתיה".

    עד כה הגיעו להר מירון יותר מ-1100 אוטובוסים מכל רחבי הארץ שהסיעו להילולה מעל 55 אלף מתפללים.

    גורמים במטה ניהול ההילולא מסרו כי במסגרת הערכת מצב חודשה באופן חלקי זרימת התנועה להר מירון והתזמורת שבה לנגן. אנו מבקשים מהממתינים בחניונים להיאזר בסבלנות.

    קודם לכן אמרו כי לאור צפיפות רבה בציון ובהמשך להערכת מצב של משטרת ישראל הוחלט לעצור הגעה של המבקרים לציון בשלב זה עד לטיפול מלא. אין נפגעים. מבקשים סבלנות עד לטיפול באירוע.

    נכון לעת עתה, מתחם הציון פתוח לקהל הרחב ללא שום הגבלת קהל. השוטרים אינם נמצאים במקום, ואנשים שלקחו יוזמה מווסתים את הציבור בכניסות וביציאות.



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      חבל מאד שהחכי"ם ועוד עסקנים תוקפים את המשטרה ואת ההסדרים, במקום לצאת, יחד עם גיבוי של גדולי תורה בצורה חריפה ביותר, נגד דחיפות, נגד אלימות, נגד עימותים עם המשטרה.
      ידועה לנו היטב, מטרת האלימות הקיצונית, אין שום כוונה לכבודו של רשב"י, אלא לכבוד הדולרים מאמריקה…

      1. מתנגד יקר,
        כנראה שאתה לא הייתה היום במירון….
        אין לנו שום בעיות עם הנחיות משטרה, אנחנו מכבדים חוקים מעצבנים ככל שיהיו….
        יש לנו בעיה עם אטימות!!!! וחוסר רצון מובהק ובולט לעין כל ל"לכו הביתה" ואולי עדיף שבכלל לא הייתה מתקיימת הילולה.
        ציבור שלם נאבק להשיג כרטיסים. לנסוע מינימום 7 שעות בדרכים משונות עמ"נ שנגיע עייפים ומותשים למקום עצמו. ובסוף גם לשבת על הרצפה כמו…..כל שטח בהר היה שייך למשטרה ולא היה ניתן להגיע למקומות שבכל שנה אין בהם אולי כמה עשרות איש. שלחו אותנו ממקום למקום. שלא נדבר על העזות מצח של משטרת ישראל להציב עשרות שוטרות וחיילות בצורה מבישה בכניסה למקום ככ מקודש כמו קיברו של רשב"י. כן כואב הלב לראות מקום ככ קדוש שנראה כמו כניסה לאצטדיון. זו היתה הקצנה בלי קשר ובלי מחשבה. העיקר שתתקיים ההילולה בלי טיפת רצון והבנה של הציבור. השדר היה, נתנו לכם להגיע ותעופו (סליחה על ההתבטאות) כמה שיותר מהר. אם למישהו היה אכפת באמת מההילולה הקדושה הזו היה משקיע רצון, זמן, מחשבה ולא רק לחסום את הציבור. כך לא פותרים בעיות באף תחום. וכמובן שלא פותרים בעיות חודש לפני ההילולה בעצמה. לתפארת מדינת ישראל.

    2. 4

      יצאתי מירושלים אתמול ב20:50. בגלל עיקובים של המשטרה בדרך, הגענו ב2:30 בבוקר. לא צפוף בכלל. דליל ביותר עם כמות שוטרים לכל הדרך בכלל לא הגיונית. לא תזמורת. רחוק מאוד מן האווירה של ל"ג בעומר. המעבר לציון נעשה כמו במוזיאון לצפיה בתמונה. רק להתקדם וללכת. ברגע שיצת מן המתחם לא נתנו לחזור ל רות כמות דלה ביותר של אנשים. תפילה שחרית עם מאות אפילו אלפי אנשים ברחבת האתר. שום במה. ספר תורה אחד לכולם. בושה. לא אירגנו כלום חוץ מגדרות ובקבוקי מים.

    3. 3

      תתבישו לכם אתם מגינים על האלימות של הציונים

    4. 2

      המתנגד צודק!!! גברת, את ראית איך הקיצוניים האלה דחפו????? כמו בהמות !!!!!!!! נכון שאין הצדקה להתנהגות של השוטרים, ( שזה תגובה בפני עצמה) אבל מה נדפק איתם??? אח"כ בתקשורת "הישראלית " דואגים ללכלך עלינו!! אז חלאס!!!