יום הילולת בר יוחאי; אורי אלטבוים בסינגל שני: "בשעת הדחק"

    נתי קאליש No Comments on יום הילולת בר יוחאי; אורי אלטבוים בסינגל שני: "בשעת הדחק"

    האמן והיוצר החב"דניק בשיר תפילה חדש: "בשעת הדחק" | השיר המרגש נכתב אחרי אסון מירון, מרבית המילים נלקחו מתוך הפיוט הקדוש בר יוחאי מאת המקובל  רבי שמעון לביא והותאמו לצד מאמר חז"ל ש" כדאי הוא רשב"י לסמוך אליו בשעת הדחק" | צפו

    צילום: יח"צ
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אורי אלטבוים זמר ויוצר, חסיד חב"ד המתגורר בפתח תקווה ועובד כמתכנת בחברת הייטק. החיבור למוזיקה החל אצלו בגיל צעיר כשלמד לנגן על חליל צד, "אבי השקיע בי המון כדי שאתקדם ואשתלב  בעולם המוזיקה", מגלה אורי. כשבגר, כבר ניגן בהרכבים מוזיקליים. דרכו הרוחנית החלה מסקרנות "למדתי  את המקורות ולמדתי תניא וכך התחברתי לחב"ד…" 

    בכל שיר שאורי כותב הוא מחפש מקור חזק של השראה – איזה יסוד מיוחד, "ראיתי שירים על רשב"י שכולנו  מכירים, לכן לקחתי את האמרה כדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו בשעת הדחק', כשרבי שמעון התחבא  במערה זה היה כביכול המקום הכי נמוך שלו, ממנו צריך לברוח, אבל שם יצא ממנו האור הכי גדול וזה ככה  גם אצלנו. זהו שיר שיכול להתחבר לכל אחד".  

    אורי מספר שכשהתקרב ליהדות, אחת החוויות העוצמתיות שחווה הייתה ההילולה של רשב"י. "זה ריגש אותי  ופעל עלי, ומשם התחיל החיבור שלי לרשב"י יחד עם לימוד חידושיו ותורתו. עד היום אחד התענוגים שלי הוא  ללמוד את תורתו".  

    לאורך השנים כתב אלטבוים בעיקר מלודיות ותמיד רצה לכתוב גם מילים שישלימו את התמונה. "יום אחד  החלטתי שאני מתחיל לכתוב ו …שהשם יעזור. מדי פעם התיישבתי וניסיתי, ובסוף המילים התחילו לזרום  ולהשתפר משיר לשיר".  

    "בשעת הדחק" נכתב אחרי אסון מירון, מרבית המילים נלקחו מתוך הפיוט הקדוש בר יוחאי מאת המקובל  רבי שמעון לביא והותאמו לצד מאמר חז"ל ש" כדאי הוא רשב"י לסמוך אליו בשעת הדחק". "בכל ל"ג בעומר  מקדישים אצלנו בחב"ד יום שלם לרבי שמעון עם תהלוכות ופעילויות, כדי לעורר את העניין של רשבי. בשעת  דוחק וחושך הגלות, ובפרט בשנים הכי אחרונות, כשנמצאים בזמן של 'עקבתא דמשיחא', כדאי הוא רבי שמעון  לסמוך עליו בזמן הזה". (שיחות קודש, הרבי מליובאוויטש)  

    אורי אלטבוים משלב את השירה יחד עם תורת החסידות, " כחבדניק, הרבי לימד אותנו שבכל מקום ובכל  עיסוק אנחנו שליחים, זה בא אצלי לידי ביטוי גם בשירה בכלל , ובהופעות



    0 תגובות