התנועה לאיכות השלטון עתרה נגד בנט: "פגיעה במעמדה של ירושלים"

    אליהו גרין No Comments on התנועה לאיכות השלטון עתרה נגד בנט: "פגיעה במעמדה של ירושלים"

    התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג״ץ על הפיכת ביתו הפרטי של רה״מ למעון רשמי: ״פגיעה במעמדה של ירושלים כבירת ישראל״

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    12:56
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on הצטיידו בעט ודף: העוגות המיוחדות של מלכי אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (שני) לקראת הצהריים לבג״ץ בבקשה לצווים על תנאי ולקיום דיון דחוף בשאלת מקום מעונו של ראש הממשלה נפתלי בנט.

    התנועה טוענת בעתירתה כי בעצם מושבו של מעון רה״מ מחוץ לבירת ישראל ישנה פגיעה בתכליות העומדות בבסיס חוק יסוד: ירושלים בירת ישראל, הקובע בסעיף 2 לחוק כי ירושלים תהיה מקום מושבם של סמלי השלטון של מדינת ישראל. כמו כן, ישנה פגיעה בהחלטות הכנסת והממשלה, לאורך השנים, הקובעות את מקום מושבו הרשמי של מעון ראש הממשלה בירושלים.

    בנוסף הצביעה התנועה לאיכות השלטון על ״הפגיעה הקשה והמיותרת, בקופה הציבורית לשם התאמת מעונו הפרטי של ראש הממשלה ברעננה לצרכי המעון הרשמי, תוך שנעשה תשלום כפול לשם תחזוקת המעון הרשמי בירושלים״, על הפגיעה הקשה באמון הציבור ועל יצירת התקדים הבעייתי העלול לשמש ראשי ממשלה בעתיד.

    ״ישנו חוסר סבירות קיצוני המתקיים שעה שהקופה הציבורית מממנת שיפוץ מעונו הפרטי של ראש הממשלה בנט אשר מועד סיום כהונתו ידוע וקבוע בחוק יסוד: הממשלה ובהסכם הקואליציוני הנגזר ממנו״.

    עוד מבקשת התנועה לאיכות השלטון בעתירתה צו על תנאי שיורה להסביר מדוע ראש הממשלה לא יתחייב ללוחות זמנים לטובת מעברו למעון הרשמי בירושלים, או לחלופין מדוע לא יימצא מעון חלופי בירושלים בשעה שהמעון הרשמי בשיפוצים.

    התנועה ציינה בעתירתה גם כי ״המדינה גוררת רגליים בביצוע עבודות השיפוץ והתחזוקה במעון הרשמי בירושלים, תוך סירוב לנקוב במועד בו יסתיימו השיפוצים״. בכך המדינה הפכה את ביתו של רה״מ ברעננה להפוך למעון הרשמי, זאת בניגוד להחלטות הכנסת מכוח חוק יסוד: הממשלה, ותוך פגיעה במעמדה של ירושלים כבירת ישראל.



    0 תגובות