מאוחדת מציגה: כך תעברו את ל"ג בעומר בשלום

    עפר גדנקן No Comments on מאוחדת מציגה: כך תעברו את ל"ג בעומר בשלום

    לקראת ל"ג בעומר מציגה ד"ר מרקוס, מומחית למחלות עור במאוחדת את כללי הזהירות הנדרשים ודרכי הטיפול בכוויות

    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חג ל"ג בעומר מאופיין כמובן במדורות גדולות, ועל מנת להיערך לכך בצורה נאותה ולמנוע את האסון הבא חלילה שוחחנו עם ד"ר בת שבע מרקוס, רופאה בבית חולים קפלן ומומחית למחלות עור במאוחדת.

    ראשית מסבירה ד"ר מרקוס את דרגות וחומרת הכוויות הקיימות. "קיימות שלוש דרגות בחומרת הכוויות: כוויה בדרגה ראשונה פוגעת רק בשכבת העור השטחית ביותר. הפגיעה מתבטאת במראה עור אדום, בבצקת קלה ובעיקר בכאב ובצריבה שחולפים בדרך כלל תוך יומיים-שלושה. שכבת העור הפגועה מתכלה בתהליך ההחלמה ואינה מותירה צלקות. כוויה קלה זו נפוצה גם לאחר חשיפה ממושכת לשמש, ללא אמצעי הגנה מתאימים.

    כוויה בדרגה שנייה הינה עמוקה יותר, ונוצרות שלפוחיות ההולכות וגדלות. למרות הכאב והמראה הלא סימפטי הן מחלימות תוך שבועיים בערך, לרוב ללא הותרת צלקות. אם התפתח זיהום בכוויה, קיים סיכון גבוה להחלמה עם צלקת. כוויה בדרגה שלישית פוגעת בעור לעומקו. הרקמה מסוגלת להשתקם למרות ההרס והפגיעה העמוקה בעור, אך ייתכן שיוותרו צלקות. כוויה בדרגה גבוהה עלולה להטעות במראה. העור נראה חיוור ושעוותי עד כדי דמיון לעור במצב תקין, כאשר למעשה מדובר בעור נמקי.

    שימו לב: דרגת הכוויה נקבעת רק על ידי רופא, ונמדדת לפי עומק הכוויה בעור, גודל השטח הפגוע, מצבו הבריאותי הבסיסי של הנפגע וגילו. כוויות בדרגות גבוהות

    בפעוטות מתחת לגיל שנתיים ובמבוגרים מעל לגיל 60 עלולות לגרום לסיבוכים, ובמקרים קשים, חלילה, אף לסכנת חיים".

    ד"ר בת שבע מרקוס ממאוחדת ממשיכה ומביאה את דרכי הטיפול בכוויות: "הטיפול בכוויה מתחלק לשניים: פעולת עזרה ראשונה, אותה חובה לבצע מיד עם הפגיעה, וטיפול שיינתן בהמשך על ידי רופא. במקרה שאש אוחזת באדם, יש לגלגל את הנפגע על הרצפה מספר פעמים עד לכיבוי האש. ניתן להיעזר בשמיכה או בכל פריט אחר, כדי לעטוף את הנפגע ולחנוק את האש.

    כאשר הכוויה בדרגה ראשונה או שנייה, הטיפול הראשוני שחובה לבצע הינו חיטוי המקום הפגוע מלכלוך וחבישה בתחבושת "ברנשילד". אם התחבושת אינה בהישג יד יש לשטוף את מקום הכוויה במי ברז קרים.

    הטיפול שיינתן על ידי הרופא הוא מתן תכשיר מקומי למריחה דוגמת קרם סילברול, לעיתים עם חבישות סטריליות, שישפר ויזרז את תהליך החלמת העור. בשום מקרה אסור לנקב שלפוחיות, שנוצרו בעור כתוצאה מהכוויה. כל טיפול בכוויות חייב להיות מגובה עם זריקת אנטי טטנוס.

    כוויה בדרגה קשה: בכל מצב בו אזור הכוויה עולה על סנטימטרים בודדים, או שהנפגע הינו צעיר מאוד, או שהוא מבוגר עם רקע של בעיות בריאותיות, יש לפנות למיון או לכל מסגרת רפואית אחרת המעניקה סיוע מיידי. במקרה של פגיעה קשה בה הנפגע מאבד את ההכרה, יש להזעיק את כוחות ההצלה למקום.

    הימנעות ממכת שמש: בעת ההליכה לציון הרשב"י וממנו, עשויים להיחשף לחום ולשמש. חשיפה יתירה ובלתי זהירה לחום ולשמש עלולה לגרום, חלילה, למכת שמש או מכת חום. בכל מקרה, יש להשתדל לשתות הרבה, לכסות את הראש ולהימצא בצל במידת האפשר.

    אם יש חשש לפגיעה ממכת חום (כאבי ראש, ערפול, בלבול וכו') – יש להעביר את הנפגע למקום מוצל, לתת לו לשתות מים ולקרר את הגוף ע"י הורדת פרטי לבוש לא חיוניים. יש להגיע למוקד מד"א בכל חשש למכת חום.



    0 תגובות