שקד מתנגדת לביטול חוק הלאום ולחקיקת השיוויון: "לא יקרה"

    איתי גדסי No Comments on שקד מתנגדת לביטול חוק הלאום ולחקיקת השיוויון: "לא יקרה"

    שקד כתבה: "מציעה לחברי הקואליציה להפסיק להשתעשע במחשבה לבצע שינויים שאינם מסוכמים בחוקי היסוד. זה לא יקרה, בדיוק כפי שנקבע בהסכם הקואליציוני"

    שולחן הממשלה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משבר נוסף בקואליציה: שרת הפנים, איילת שקד מודיעה כי תתנגד להצעות לביטול חוק הלאום ולחקיקת השיוויון. "‏מציעה לחברי הקואליציה להפסיק להשתעשע במחשבה לבצע שינויים שאינם מוסכמים בחוקי היסוד", כתבה הבוקר (שני) שקד. "זה לא יקרה, בדיוק כפי שנקבע בהסכם הקואליציוני. אם נידרש, ימינה תעשה שימוש בזכות הוטו. מוטב להתמקד באתגרים הכלכליים והביטחוניים שלפנינו".

    ח"כ אלי אבידר הגיב: "גוש השינוי נופל קורבן לאיומיה של פוליטיקאית חסרת אלקטורט, שמיום הקמת הקואליציה מאיימת יותר מקומתה הפוליטית. חוק נאשם בפלילים יעבור כי זה התיקון שיציל את הדמוקרטיה ויקיים את הבטחתנו לציבור שהביא אותנו לשלטון".

    מוקדם יותר, הודיע שר הביטחון בני גנץ, כי "כחול לבן תעלה מחדש את חוק השוויון להצבעה בוועדת השרים לחקיקה, לאחר שנדחה לפני כמה חודשים. אני קורא לכל חברי הממשלה לתמוך בחוק, ומקווה שנוכל לקדם זאת לטובת כלל אזרחי ישראל ומדינת ישראל".

    יו"ר סיעת ימינה חה"כ ניר אורבך הגיב: "מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי. רק שונאינו הגדולים חולקים על כך. מן הראוי היה שהדבר יעוגן בחוק. חוק הלאום לא מפלה אף אדם. הוא גם לא קובע שיש אדם שעדיף על אדם אחר. בשנת 1992 נחקק חוק יסוד כבוד האדם וחירותו. בהמשך חוקקו חוקים נוספים אשר מעגנים בתוכם את עיקרון השיוויון. גם בג"צ הכיר ועיגן את עקרון השיוויון בתוך חוק יסוד כבוד האדם וחירותו וקובע פסקי דין לפי פרשנות זו, בפרשנות רחבה יש לומר".

    לדבריו "חוק יסוד הלאום הגיע כדי לבטא את האמת היסודית אשר אין בילתה, שלפני הכל זו מדינתו של העם יהודי. דווקא בגלל מהלכים שמקדמים שונאינו לעקור את האמת הפשוטה הזאת ומנצלים לרעה את היותה של מדינת ישראל מדינה דמוקרטית. חוק יסוד הלאום לא בא לפגוע בשיוויון הוא מגן על ערכינו היסודיים ביותר. אף אדם לא "שווה" פחות. אף אדם לא צריך להיות מופלה. כולנו שווים. חוק הלאום לא סותר זאת.

    עוד הוסיף אורבך: "התחושה שלי היא שמנסים ל"תפוס טרמפ" על סיטואציה מיוחדת ולחפש משהו שלא קיים. צריך להפסיק לחפש ופשוט לחיות כאן בכבוד, בשיוויון ולהכיר במדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. כל כך פשוט, כל כך נכון".

    יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה, הגיב להתנגדות שקד לחוק השוויון: "אני קורא לקואליציה להעזר במשותפת כדי להעביר את חוק השוויון למרות התנגדות שקד. לא שכחנו שרק לפני חודשיים שקד וחבריה העבירו את חוק הפרדת משפחות הגזעני בהשענות על האופוזיציה, למרות התנגדות מרצ".

    בתוך כך, במפלגת הציונות הדתית מגיבים על חשיפה לפיה הממשלה התחייבה לרע״מ גם לעשרות מיליונים לג׳סר א זרקא בתמורה להשארות בקואליציה: "בין ג׳נין לאום אל פאחם קבורים מיליארדים אשר משמשים לתחזוק מועצת השורא על חשבון בטחון המדינה וזהותה היהודית. בנט שקד אורבך וכהנא עסוקים במכירת סוף עונה של מדינת ישראל בנגב ובגליל כדי להרוויח עוד כמה ימים על כסאות עור הצבי. בקרוב נתקן".



    0 תגובות