דרעי: "לא הייתה שום כוונה שעבאס יהיה חלק מהקואליציה"

    אסתי פלד 1 Comment on דרעי: "לא הייתה שום כוונה שעבאס יהיה חלק מהקואליציה"

    יו״ר ש״ס אריה דרעי באירוע לסיום 'שבוע ההייטק החרדי' ב'קול חי': "בשנה האחרונה למדנו הרבה מאוד דברים, ראינו מה זה קואליציה דורסנית. הם עשו מהם שהם רוצים בוועדות. ארבעה חברי רע״מ מחזיקים מדינה שלמה ומקבלים עשרות מיליארדים. אני רוצה ממשלה מחר בבוקר, ברגע שנציגים חרדים אומרים שלא יהיו בחירות, איזה סיכוי יש לממשלה אחרת?"

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ש"ס, אריה דרעי השתתף הערב (חמישי) באירוע הסיום לשבוע ההייטק החרדי והתיישב לשיחה ארוכה עם המגיש אבי מימרן. "אני הייתי תקופה לא ארוכה שר הכלכלה, ושם התוודעתי לנושא התעסוקה במגזר החרדי וראיתי גם את גודל האפליה בקבלת חרדים למשרדי הממשלה והתחלנו לקדם דברים. אחר כך במשרד הנגב והגליל עשינו המון ביחד עם הצוות. הבאנו מלגות לימודים, החלטות ממשלה בנושא, ודחפנו הרבה", פתח דרעי.

    "לצערי לאחרונה מתברר לי שבהייטק יש נסיגה, בעיקר אצל נשים חרדיות. כ-1200 נשים נגרעו בשנה האחרונה מההייטק. והסיבה היא בגלל אפליית השכר".

    דרעי התייחס לתעסוקת חרדים במשרדי הממשלה: "מהניסיון שלי כשאתה קולט עובדים חרדים, הם השגרירים הטובים ביותר שלנו. רואים את הכישרון, הרצינות והאחריות שלהם והם רואים שהאנשים נחמדים ואינטליגנטים ולא כאלה מפחידים. המשימה שלנו הייתה לפתוח את הפתחים הללו. אנחנו צריכים להמשיך בזה ומקווה שזה יקרה".

    המו"מ עם עבאס

    דרעי התייחס לאחר מכן לנושאים הפוליטיים וביקש להבהיר ביחס לדבריו של יו"ר רע"מ: "לא הייתי בפגישות שעבאס אומר שהיו לו עם ביבי, אבל גם אני נפגשתי איתו. אני חייב שלא הייתה שום כוונה שהם יהיו חלק מקואליציה. אני אומר את זה באחריות מלאה, השיחות היו על תמיכה בקבלת המנדט ותמיכה בבחירה ישירה. לא אין בעיה לתת להם תקציבים, בכל התפקידים שמילאתי עזרתי למגזר הערבי, אני מאמין בזה".

    לדבריו "סמוטריץ' אמר את דעתו שהוא לא מוכן לשום שיתוף פעולה ובנט חיפש את כל התירוצים שבעולם כדי לא להקים איתנו ממשלה כדי שיוכל ללכת להקים ממשלה עם השמאל ועם עבאס. גם אם סמוטריץ' לא היה שם וטו אני בספק גדול מאוד אם בנט היה בא איתנו. הוא היה נעול על לשכת ראה"מ".

    דרעי הדגיש: "אין שום צורך בעולם שנתניהו יוותר. הוא עומד בראש המפלגה הגדולה בכנסת ומגיע ל-38 מנדטים בסקרים. למה לצאת נגד רצון הציבור? יש לנו היום קרוב ל-70 מנדטים של מפלגות ימין. הם היו משוכנעים שאם הם מקימים ממשלה שמסתמכת על רע"מ זה זמני והחרדים יבואו בהמשך בשביל תקציבים, העבירו חוק לפיצול הליכוד. הם היו משוכנעים שיהיו להם עריקים, אני יודע גם את השמות שהם חשבו שיבואו".

    דרעי המשיך "זו הייתה האסטרטגיה שלהם. אבל הליכוד לא בא איתם, החרדים לא באו איתם. לכן הם יודעים שהם לא יכולים להחזיק מעמד. ואם הם ידעו שהם בדרך לבחירות הם יבואו אלינו. אני רוצה ממשלה מחר בבוקר. ברגע שנציגים חרדים אומרים שלא יהיו בחירות, איזה סיכוי יש לממשלה אחרת?"

    הוא התייחס לעניין שיתופי פעולה עם הממשלה: "ש"ס על תשעה חבריה משועבדים באופן מלא למועצת חכמי התורה. מרן הגר"ש כהן אמר באופן הברור ביותר שאין לנו שיג ושיח איתם בכלל. אני יודע לנהל מו"מ אבל יש פה עניין ערכי ממעלה ראשונה".

    ביחס להתנהלותה של הממשלה לאורך כהונתה, אמר דרעי: "בשנה האחרונה למדנו הרבה מאוד דברים. ראינו מה זה קואליציה דורסנית. הם עשו מהם שהם רוצים בוועדות. ארבעה חברי רע"מ מחזיקים מדינה שלמה ומקבלים עשרות מיליארדים. אבל צריך לזכור שהתקשורת איתם עד הסוף. אנחנו לא מקבלים שום סיוע משומרי הסף במשרד המשפטים, במשרד הדתות. לנו הם לא נתנו לזוז, היום הם נותנים לדרגים הפוליטיים גיבוי מוחלט".

    הסיכויים ל-61 לגוש

    דרעי התייחס לשאלת הסיכוי להגיע ל-61 מנדטים לגוש נתניהו בבחירות נוספות: "אני מכיר כבר שני סקרים שהגוש שלנו מקבל 62 ו-61. בכל הסקרים האחרים אנחנו מקבלים 59 או 58. היום אנחנו עם 52. זה אומר שאנחנו במגמת עלייה. בטח שאפשר להגיע לפחות לבלוק חוסם של 60. אני מקווה שהציבור למד לקח. אף אחד לא עושה לי טובה אישית. שאנשים לא ישבו בבית ויעשו חשבונות קטנים. אנחנו משלמים על זה מחיר יקר מאוד".

    דרעי תקף: "הנדל בחוצפה נוראה הלך והתעסק פלאפונים של הציבור החרדי בתוך הבית שלנו. כהנא עושה מה שהוא רוצה. אף אחד לא מוחה".

    יו"ר ש"ס נשאל בעניין הרעיון לקיום עצרת המונית: "כדי להביא את כל הציבור לעצרת צריך הסכמה מוחלטת של כל גדולי ישראל, ניסינו ואין עדיין את ברכתם של כולם. ברגע שתהיה – זה ייעשה. אני חושב שזה היה חשוב מאוד אבל גדולי ישראל רואים עשר צעדים קדימה".

    הבחירות לרשויות המקומיות

    בהמשך השיחה נשאל דרעי על ההכנות לבחירות המקומיות בעוד כשנה וקצת.

    על העיר אלעד, אמר דרעי: "רוב גדול באוכלוסייה באלעד ספרדים, צריך לתקן שם. יש לנו נציג מעולה שם, הרב יהודה בוטבול. הפעם נעבוד טוב. זה מועמד ששם כבר הרבה שנים, מתוך העיר".

    ביחס לעיר בית שמש: "היום כולם יודעים למה אבוטבול לא נבחר לראש עיריית בית שמש. לצערי הרב חלק מהציבור שלנו לא בחר בו וזה מה שקרה. כדי להצליח בבית שמש הציבור צריך להתגבש, להגיע לעמדה אחידה.

    "אני חייב לומר שבשנה וחצי האחרונים שאנחנו בקואליציה של הגברת בלוך אנחנו מקבלים יחס מכובד. נחכה ונראה אם יש סיכוי לגבש שם את הציבור החרדי ונעשה את השיקולים".

    דרעי התייחס לעיר ירושלים: "משה ליאון ראש עיר יוצא מן הכלל, לא מציע לאף אחד להתמודד מולו. חבל על הזמן. הוא ראש עיר מצוין, אהוב מוכשר, בלי חשבונות פוליטיים. אני מאמין שנפתיע שם עוד יותר".

    ההילולא במירון

    לסיום, נשאל יו"ר ש"ס על ההילולא במירון ואמר: "כולנו מתפללים שהאירוע יצליח מאוד. יש עניין לעשות הילולא גדולה. מצד שני אנחנו מתפללים שלא יהיו תקלות ואסונות. אני לא נמצא שם ולא מעורב. ההילולא צריכה להיות לכולם, בימים האחרונים אנחנו מוצפים בפניות שלא נשאר לאנשים כרטיסים. אני מקווה שימצאו לזה פתרון. חבל על המאמץ הגדול".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      חברי כנסת יקרים
      מי זה עבד וחבריו אנו יודעים
      צאו לרחובות הביאו את ה13% חרדים לקלפי