דרמה במשפט נתניהו: הפרשנות החדשה של עד המדינה לתנועת היד

    ישראל רובין No Comments on דרמה במשפט נתניהו: הפרשנות החדשה של עד המדינה לתנועת היד

    במהלך העדות אומר פילבר כי הפרשנות הראשונה שלו לתנועת היד של נתניהו בפגישה המכונה "פגישת ההנחיה" – הייתה שהנושא לא מעניין אותו, אולם רק בחקירה במשטרה לאחר מה שהוצג לו – פירש את אותה תנועה כהנחיה למתן את הורדת המחירים

    פילבר בכניסתו לאולם הדיונים בבית המשפט | צילום: Yonatan Sindel/Flash90 צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    10:21
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on האביב כבר כאן: אורי בץ עם התחזית

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דרמה במשפט נתניהו: עד המדינה, שלמה פילבר מספק פרשנות חדשה לתנועת היד של ראש הממשלה ושר התקשורת דאז בנימין נתניהו, בפגישה המכונה "פגישת ההנחיה", בהן על פי הנטען בכתב האישום הנחה אותו נתניהו להיטיב עם בזק במשרד התקשורת.

    פילבר אמר במהלך חקירתו הנגדית בידי סנגורו של נתניהו, עו"ד בעז בן צור כי עד לרגע כניסתו לחקירה הוא הבין מנתניהו שבענייני טלקום הוא יכול לעשות כפי שהוא רואה לנכון, ובלבד שלא יעלה מחירים. אולם, לאחר שנפתחה החקירה והמוצגים השונים שהראו לו בה הוא פירש אחרת את אותה תנועת יד – כהנחיה למתן את ירידת המחירים (מה שייטיב עם בזק).

    לשאלתה של ראש ההרכב, השופטת רבקה פרידמן פלדמן מה בדיוק נאמר באותה פגישה, השיב פילבר כי נתניהו אמר ש"אלוביץ פנה אליו שיש לו בעיה במשרד (התקשורת) עם חברת ייעוץ חיצונית שנתנה חוות דעת לא נכונה עם המספרים (המחירים שאמורה בזק לגבות מהרשתות האחרות שיספקו את השירותים בתמורה לשימוש בתשתית של בזק י.ר). תבדוק את זה. תשמור על התחרות. אם צריך אתה יכול למתן את המחירים", ואז הוא עשה את תנועת היד.

    השופטים תהו אם פילבר מנסה לשנות גרסה. השופט בר עם: אתמול אמרת דברים הפוכים לגמרי.

    בהמשך החקירה ניגש עו"ד בן צור לעניין הראיות לעובדת קיומה של "פגישת ההנחיה" הנטענת. פילבר אישר כי עד כה לא הוצגה לו חוות דעת של איכונים שבדקה את תנועותיו בשבוע הראשון למינויו (בו התקיימה לכאורה פגישת ההנחיה). בנוסף, אישר פילבר כי מאז שנעצר לא נתנו לו לראות את היומן שלו, אף שביקש לראות אותו ובמקום זאת הוא עשה ביחד עם החוקרים 'תשבץ היגיון' באיזה תאריך הייתה ההנחיה. עוד אמר פילבר כי לא הראו לו גם את יומנו של ראש הממשלה, שם גם אמורה להופיע פגישה כזו אם התקיימה.

    בהמשך טוען סנגורו של נתניהו כי ביומנו של פילבר לא מופיעה פגישה עם נתניהו בשבוע הראשון לאחר מינויו של פילבר. עד המדינה משיב כי המידע חדש לו. עוד טוען בן צור בביהמ"ש כי יומנו של ראש הממשלה כלל לא מופיע בחומר החקירה. פילבר אומר שהוא מופתע. כמו כן, הוא טוען כי ביומנו של נתניהו לא הייתה שום פגישה בשובע של המינוי. פילבר אישר גם שלא הציגו לו תיעוד של אישור כניסה ללשכת רה"מ על אותם תאריכים.

    במהלך החקירה הנגדית מנסה סנגורו של נתניהו להפריך את עדותו של פילבר במשטרה ובחקירתו הראשית בעניין "פגישת ההנחיה", שהיא בורג מרכזי באישום נגד נתניהו ובה על פי הנטען הנחה נתניהו את פילבר להיטיב עם בזק באמצעות מיתון ירידת המחירים. על פי תזת התביעה, זו הייתה התמורה לבעל השליטה בבזק ובאתר וואלה, שאול אלוביץ' שפעל להיטיב את הסיקור עבור נתניהו באתר וואלה (המתת).

    בפתח הדיון היום הודיע סנגורו של נתניהו שבכוונתו להוכיח שהראיות החפציות אינן מתיישבות עם התזה של פגישת ההנחיה. ככל הראה יטען בן צור שכלל לא הייתה פגישה בין נתניהו לפילבר באותו מועד.



    0 תגובות