עזה, סינואר והשיקולים של בנט | הפרשנים הביטחוניים מנתחים

    אייל ראובן No Comments on עזה, סינואר והשיקולים של בנט | הפרשנים הביטחוניים מנתחים

    הפרשנים קובי פינקלר ואליעזר שולמן ניתחו את המצב הביטחוני בשיחה עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר | האזינו

    צילום: פלאש 90
    16:24
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on תעלומה: מי פרץ לדף הבית של להיטי אברהם פריד?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרשננו לענייני צבא וביטחון, קובי פינקלר והכתב הצבאי של עיתון משפחה, אליעזר שולמן שוחחו עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר (שלישי) וניתחו את המצב.

    קובי פינקלר פתח: "אנחנו מסכמים השבוע שנה לשומר החומות. התמונה לא השתנתה משמעותית. הייתה בהתחלה תקופה ארוכה של רגיעה יחסית סביב העוטף. הדברים נלמדים בשטח.

    "אתמול סיירתי שם, אתה מגיע ליישובים שם ומגלה שאין דירה אחת פנויה להשכרה. בסופו של דבר החיים נמשכים. אף אחד לא חושב שריאלי היום לכבוש את הרצועה. גם לגבי חיסול סינואר יש כאלה שבעד וכאלה שחושבים שלא. לגבי כניסת הפועלים- בסופו של דבר לא באמת מקבלים אותם כאן.

    עוד הוסיף פינקלר: "עכשיו מתמקדים בצפון השומרון ואני בטוח שתהיה גם פעולה משמעותית יותר שם. כרגע אני לא רואה מצב שמחסלים את סינואר".

    אליעזר שולמן: "מדברים על חיסול סינואר – לדעתי הוא לא יחוסל כי הוא מאוד זהיר במה שהוא עושה. הוא לא מעורב בפעולות טרור בפועל, אלא רק מדבר הרבה וישראל מעולם לא חיסלה אדם שרק מדבר".

    פינקלר הדגיש: "סינואר רוצח, שוחרר בעסקת שליט. הוא מתכנן את הדברים. יגיע יומו, אבל בחודש וחצי האחרונים החמאס לא מעורב בשום פיגוע. הוא מנסה לרכב על הגל אבל לא ביצע שום פיגוע".

    שולמן התייחס לשיקולים הפוליטיים: "האם בנט רוצה עכשיו להכנס למבצע צבאי כשהממשלה מקרטעת? יתכן שזה יחזק אותו אבל זה גם יכול להחליש אותו. הצבא מתנגד לחיסול סינואר אבל בנט מראה שהוא דוחף לזה, אולי בשביל לצבור נקודות בימין". 



    0 תגובות