בנט שוחח עם פוטין וקיבל את התנצלותו על דברי לברוב

    איתי גדסי No Comments on בנט שוחח עם פוטין וקיבל את התנצלותו על דברי לברוב

    הנשיא הרוסי התנצל בפני ראש הממשלה בנט על התבטאותו של שר החוץ לברוב. בנט קיבל את ההתנצלות ו"הודה על הבהרת יחסו של הנשיא לעם היהודי וזיכרון השואה"

    צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לשכת ראש הממשלה, נפתלי בנט מעדכנת כי רה"מ שוחח הערב (חמישי) עם הנשיא הרוסי, ולדימיר פוטין שהתנצל על התבטאותו האנטישמית של שר החוץ לברוב, לפיה לצורר הנאצי היו כביכול "שורשים יהודיים".

    בפתח השיחה העלה ראש הממשלה בפני הנשיא בקשה הומניטארית לבחינת אפשרויות שונות לפינוי מאזובסטל במריופול. הבקשה הגיעה בעקבות שיחתו עם נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אתמול.

    דני איילון: "דברי לברוב מצביעים על המצב האומלל של רוסיה"

    הנשיא פוטין הבטיח לאפשר את פינוי האזרחים, כולל אזרחים פצועים, באמצעות מסדרון הומניטארי של האו"ם והצלב האדום.

    בנוסף, שוחחו השניים כאמור על דבריו של שר החוץ הרוסי לברוב. "ראש הממשלה קיבל את התנצלותו של הנשיא פוטין על דבריו של לברוב והודה על הבהרת יחסו של הנשיא לעם היהודי וזיכרון השואה", נמסר בהודעת לשכת רה"מ. כמו כן, רה"מ הודה לנשיא על ברכותיו לרגל יום העצמאות ה-74 של מדינת ישראל.

    התבטאות שר החוץ הרוסי והנאצים בצבא האוקראיני \ יומן החוץ

    אמש (רביעי) שוחח עם בנט נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי וגינה את "ההערות השערורייתיות והבלתי מקובלות" כלשונו, של שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב. בנאום מוקלט שפרסם זלנסקי לאחר השיחה הוא ציין כי "ההערות של לברוב הכעיסו את העולם כולו".

    כזכור, בתחילת השבוע עורר שר החוץ הרוסי סערה כאשר במהלך ראיון לכלי תקשורת באיטליה תקף לברוב את נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ואמר כי העובדה שהוא יהודי "אינה שוללת את האלמנטים הנאצים במדינתו. אני מאמין שגם להיטלר היה דם יהודי". בעקבות הדברם החמורים, זימן משרד החוץ את שגריר רוסיה בישראל לשיחת הבהרה עם סמנכ"ל אירו-אסיה במשרד.

    שר החוץ יאיר לפיד הגיב: ״דבריו של שר החוץ לברוב הם גם התבטאות בלתי נסלחת ושערורייתית וגם שגיאה היסטורית איומה. היהודים לא רצחו את עצמם בשואה. הרמה השפלה ביותר של גזענות נגד היהודים היא להאשים את היהודים עצמם באנטישמיות".



    0 תגובות