16 מוקדי תחבורה: משרד התחבורה נערך להילולה במירון

    אבי רבינא No Comments on 16 מוקדי תחבורה: משרד התחבורה נערך להילולה במירון

    מערך קווי שירות של קווי אוטובוסים ישירים למירון יופעלו מ-16 מוקדים מרכזיים ברחבי הארץ. משרד התחבורה הקצה למעלה מ-300 אוטובוסים (שאטלים), עבור המגיעים למתחם הקבר במירון בהסעות הפרטיות וברכב הפרטי

    תחבורה ציבורית. אילוסטרציה צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משרד התחבורה נערך להסעת החוגגים להילולת הרשב"י במירון בל"ג בעומר. מערך קווי שירות התחבורה הציבורית יופעלו בהתאם להנחיות פרויקטור ההילולא ומשטרת ישראל, ובתיאום עם המרכז למקומות הקדושים במשרד לשירותי דת, המחוז הצפוני ואגף התנועה של משטרת ישראל.

    במהלך החודשים האחרונים נערכו דיונים רבים עם פרויקטור ההילולא ניצב בדימוס צביקי טסלר אשר מונה על ידי ממשלת ישראל לתיכלול האירוע מתוקף החלטות הביניים של ועדת החקירה לאסון מירון ועומד בראש מינהלת ההילולה, הגורמים במשרד לשירותי דת, אשר נושא באחריות על קיומו של האירוע בהר מירון בל"ג בעומר, ומקים את תשתיות הסדרי התנועה בחניוני האוטובוסים והרכב הפרטי, יחד עם המחוז הצפוני משטרת ישראל האחראי על שמירה על הסדר הציבורי ואגף התנועה של המשטרה האחראי על הסדרי התנועה בהר ובדרכים אליו. במהלך הדיונים המשותפים הביא לידי ביטוי משרד התחבורה המספק את מערך שירות התח"צ אל ההר וממנו, את הדגשים ואת התכנית התפעולית התואמת את העבודה המשותפת עם כלל השותפים לאירוע גדול ומורכב זה בשנה זו.

    לאור מסקנות הביניים של ועדת החקירה, יושמו מספר שינויים במתווה ההילולא בשנה זו, כאשר עיקר הדגש ניתן לביצוע ההגעה להר מירון בכל האמצעים באמצעות הזמנת מקומות מראש ובממשק אחוד שיופעל לראשונה בשנה זו לצורך כך, ובאופן שבו ישהו בהר מספר משתתפים התואם את החלטת מינהלת ההילולה.

    מערך קווי שירות של קווי אוטובוסים ישירים למירון יופעלו מ-16 מוקדים מרכזיים ברחבי הארץ: ירושלים, בני ברק, חיפה, אשדוד, בית שמש, טבריה, נתניה, מודיעין עלית, נתיבות, עפולה, קריית גת, אופקים, אלעד, חצור, רכסים וצפת והישובים הסמוכים למירון במועצה האיזורית מרום הגליל. במשרד התחבורה מדגישים כי בשנה זו גם נוסעים מהערים צפת וטבריה נדרשים ברכישת כרטיסים מוקדמת. במבצע הגדול ישתתפו שבעה מפעילי תחבורה ציבורית: חברת נתיב אקספרס, אגד, סופרבוס, אלקטרה אפיקים, דן בדרום, וחברת קווים.

    שינוי נוסף בשנה זו בא יהיה באופן ביצוע ההיסעים בחזרה מהר מירון ליעדים השונים ברחבי הארץ, כלל משתמשי התחבורה הציבורית יופנו לטרמינל 1 שבתחתית ההר לשם ביצוע נסיעה קצרה לחניון פרוד ומשם יבוצעו נסיעות קווי השירות בחזרה ליעדים ברחבי הארץ, מלבד הנסיעה לערים צפת וטבריה שתתבצע ישירות מטרמינל 2 לצפת ומטרמינל 5 לטבריה. יודגש כי כלל המשתתפים באירוע יידרשו להציג את כרטיס הנסיעה ובה השעה הנקובה כפי שהוזמנה על ידם – גם בנסיעה למירון וגם בנסיעה חזור ממירון.

    משרד התחבורה הקצה למעלה מ-300 אוטובוסים (שאטלים), עבור המגיעים למתחם הקבר במירון בהסעות הפרטיות וברכב הפרטי. המגיעים בהסעות הפרטיות יופנו לחניונים כחל (אוטבוסים פרטיים) ואליפלט (רכב פרטי), ויסעו משם בשאטל מיוחד למירון כאשר בחזור תבוצע הנסיעה מטרמינל 1א' לחניוני כחל ואליפלט .

    הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה תפעיל חדר מצב מיוחד בהר מירון, במטרה להעניק מענה מיידי לניהול האירוע בזמן אמת. חדר המצב יאויש בדרג ניהולי של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית ובנציגי החברות המפעילות את התחבורה הציבורית, כמו כן מוקדי היציאה של קווי האוטובוסים והטרמינלים השונים יאוישו גם הם בנציגי משרד התחבורה.

    ברשות הארצית לתחבורה ציבורית מדגישים כי לאור הצורך במימוש ההחלטה על ניטור מספר השוהים בהר, בהנחיית האגף התנועה של משטרת ישראל, כלל האוטובוסים המגיעים למירון יבצעו כניסה לחניוני ויסות בדרכם למירון והמשך הנסיעה לכיוון מירון תתאפשר רק לאחר קבלת אישור שמספר השוהים בהר אינו עולה על מספר השוהים שנקבע על ידי מינהלת ההילולה. הערבות ההדדית של העולים למירון בשנה זו נדרשת אפוא על מנת שלא לעכב את העולים להר מירון בדרכם להילולה בשל התמהמהות של אלו שכבר שוהים בהר מעבר ל-4 השעות שנקבעו כטווח הזמן לשהות בהר מירון.

    מפעילי התחבורה הציבורית יתגברו את השירות להר מירון גם בימים שלפני ל"ג בעומר על מנת לאפשר לאלו המבקשים להגיע בימים שלפני ההילולה לתפילה בציונו של הרשב"י.

    שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: "משרד התחבורה עשה ועושה מאמצים רבים כדי לאפשר את קיום האירוע בצורה הבטוחה ביותר. כמו שעשינו באירועים המוניים בחודשים האחרונים, שלשמחתי עברו בהצלחה, גם הפעם נקצה את מירב המשאבים על מנת לאפשר למתפללים והמתפללות להגיע ולחזור בבטחה".



    0 תגובות