חרף ההתנגדות בציבור החרדי: יבוטלו המספרים הכשרים בסלולר

    איתי גדסי וצבי טסלר No Comments on חרף ההתנגדות בציבור החרדי: יבוטלו המספרים הכשרים בסלולר

    במפלגות החרדיות מתחו ביקורת חריפה על המהלך. ח"כ אורי מקלב: "רודנות שאינה מתקבלת ומונעת משיקולים זרים". ח"כ פרוש: "פגיעה בדרך החינוך של הציבור החרדי"

    יועז הנדל צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר התקשורת יועז הנדל, החליט היום (ראשון) באופן סופי ולאחר הליך שימוע שהתקיים במשרד, לאפשר לבעלי קו כשר לנייד את המספר הכשר גם לקו שאינו כשר. זאת, חרף הביקורת רבה והתנגדות רחבה בקרב הציבור החרדי למהלך שיבטל הלכה למעשה את האפשרות לזהות מספר טלפון ככשר.

    במשרד התקשורת מסבירים כי "הרפורמה בשוק הסלולר החרדי מגיעה לאחר למעלה מעשור שבו כחצי מיליון צרכני הסלולר החרדים הופלו לרעה בתחום הסלולר. בעוד כל אזרח יכול היה לבחור את חברת הסלולר, סוג החבילה, סוג המכשיר ואת החנות שבה רצה לרכוש את המכשיר – הציבור החרדי היה מנוע מכך והיה תלוי בכשרות אחת ויחידה שהכתיבה לו את כל אלה ומנעה ממנו את חופש הבחירה. זאת ועוד, אזרחים חרדים רבים מחזיקים בידם שני מכשירי סלולר כתוצאה מהמגבלה על ניידות המספרים ונאלצים בעקבות זאת לשלם סכומים גבוהים משאר הציבור שלא לצורך. ההחלטה שקיבל שר התקשורת תאפשר לציבור החרדי להמשיך לצרוך טלפון כשר ובמקביל את האפשרות ליהנות באופן מלא מפירות התחרות בשוק הסלולר הישראלי שהוא כיום מהתחרותיים ביותר בקרב המדינות המפותחות, תחזק את הצרכן החרדי ותאפשר לו לחסוך את כפל המכשירים.

    "הרפורמה שתיכנס לתוקף ב-31.7.2022, תאפשר לכל מנוי את חופש הבחירה להישאר במסלול שירות "קו כשר" הקיים, על כל מאפייניו, או לבחור מסלול אחר או חברה סלולרית אחרת. חברות יוכלו להציע הגבלת תכנים בצורה מגוונת לבקשת הצרכן ובהתאם להשקפת עולמו. משרד התקשורת צופה כי פתיחת שוק הסלולר החרדי לתחרות תעודד חברות להציע שירותים במחירים תחרותיים לצרכן החרדי וגם תעודד הקמת גופי כשרות נוספים שיגדילו את המגוון שיעמוד לרשות הצרכן".

    במפלגות החרדיות מתחו ביקורת חריפה על המהלך.

    ח"כ אורי מקלב אמר כי "החלטת שר התקשורת מהווה פגיעה קשה בציבור ענק העושה זאת מבחירה. זו אינה התערבות מקצועית אלא החלטה רודינית על חברי קבוצה איכותית ואחראית כיצד לנהוג. מדובר מקבוצה יוקרתית, בו החברים משתמשים אך ורק בטלפון מוגן, ושר התקשורת רודני ואגרסיבי ככל שיהיה אינו יכול לקבוע עבר חברי הקבוצה הערכית את כללי החברות בו. מי שרואה את הודעת שר התקשורת רואה כי אילו מילים שאין מאחוריהם דבר, בעוד מדבר על חופש הבחירה, הוא זה שמונע מקבוצה את חופש הבחירה. זהו דבר תקדימי מאוד.

    "בעוד משרדו כושל בתחומים רבים, אזורים שלמים ללא קליטה סלולרית, אין שירות לאזרח והשר אינו מטפל בכך מצא לו להיות 'גיבור' על הציבור החרדי כדי להראות 'עשייה' כביכול תוך פופוליזם זול שמאחוריו רק יהירות ושחצנות. מאבק זה של כלל הציבור החרדי הוא גם עקרוני היות ושר התקשורת מתערב היום בדבר זה ומחר חברי הממשלה יתערבו בשאר הדברים כמו בחינוך ובעוד דבר שאין מסוכן ממנו".

    ח״כ מאיר פרוש הגיב: "אם לשר היה קצת רצון טוב ומקשיב לגורמים המקצועיים במשרד, הוא לא היה מעיז לפגוע בדרך החינוך של הציבור החרדי. רק כעת סיימנו את חג הפסח, כולנו זוכרים את השיר ״והיא שעמדה… שלא אחד בלבד עמד עלינו לכלותינו והקב״ה מצילנו מידם".



    0 תגובות