ערב יום הזיכרון לקדושי השואה: לראשונה יוקם סניף של 'יד ושם' בצפון

    נתי קאליש No Comments on ערב יום הזיכרון לקדושי השואה: לראשונה יוקם סניף של 'יד ושם' בצפון
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לראשונה מאז הקמת "יד ושם" בשנת 1953, על פי חוק שחוקקה הכנסת, יוקם בצפון הארץ מרכז המופקד על הנצחה, תיעוד, מחקר והוראת השואה בהפעלת "יד ושם". הבשורה על הקמת המרכז נמסרה על ידי יו"ר "יד ושם", ד"ר דני דיין בהתאם להחלטת הנהלת המוזיאון להקים את המרכז הראשון בנוף הגליל בהיותה עיר מחוז מרכזית בצפון הארץ.

    בהקמת המרכז יושקעו כחמישה מיליון דולר ולאחר הקמתו הוא יופעל במתכונת מוזיאון על ידי צוות מקצועי קבוע מטעם "יד ושם".  היו"ר דיין הסביר כי הקמת המרכז בצפון מתרגמת הלכה למעשה את מדיניות המוזיאון בנושא להנגיש מסמכי התיעוד והנצחת השואה לכלל האוכלוסייה ולאפשר לכמה שיותר אנשים להיחשף אליהם באופן נגיש ונוח. 

    "יד ושם" הוא מוסד רשמי להנצחת זכר השואה בישראל הממוקם מעל הר הזיכרון בירושלים, בחלקו המערבי של הר הרצל. הקמת המוסד החלה כבר בסוף שנת 1945, וב-19 באוגוסט 1953 הוא הוכרז כמוסד רשמי של מדינת ישראל בחוק מיוחד של הכנסת השנייה – "חוק זיכרון השואה והגבורה – יד ושם, תשי"ג-1953".  

    על רקע העניין הגובר ברחבי העולם בשואה ובמשמעותה לא רק לעם היהודי, אלא גם במשמעותה האוניברסלית,  יד ושם הוא מוקד עלייה לרגל למבקרים רבים מחו"ל. כמו כן מגיעים למוזיאון תלמידי בתי ספר מכל רחבי הארץ, אולם אנשים פרטיים, בעיקר באזורי הפריפריה, ממעטים להגיע למוזיאון בשל המרחק הרב .

    "הקמת המרכז בנוף הגליל תנגיש את הנצחת השואה לתושבים וגם למטיילים באזור הצפון. הפעלתו תסייע בהנחלת זיכרון השואה ומשמעויותיה לדורות העתיד." אמר ראש עיריית נוף הגליל, רונן פלוט וברך על ההחלטה להקים את המרכז בעירו "הקמת מוזיאון תשתלב היטב בנוף הגליל בהיותה  עיר מחוז שמאכלסת את מוסדות הממשל בצפון הארץ ומהווה מרכז מסחרי, תרבותי ותעסוקתי".



    0 תגובות