ועדת הכנסת הכריעה: ח"כ שיקלי הוכרז כפורש מסיעת ימינה

    איתי גדסי No Comments on ועדת הכנסת הכריעה: ח"כ שיקלי הוכרז כפורש מסיעת ימינה

    שבעה חברי כנסת תמכו בהחלטה. יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין: "הציבור יודע היטב מי הפורש האמיתי מסיעת ימינה, ומי נצמד להבטחות אותן מסר לבוחר ערב הבחירות"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתום דיון שנמשך לאורך כל היום, ועדת הכנסת קיבלה הערב (שני) את בקשת ראש הממשלה ויו"ר סיעת ימינה ח"כ נפתלי בנט, והכריזה על ח"כ עמיחי שיקלי כפורש מסיעתו, סיעת ימינה.

    היועצת המשפטית של הוועדה אמרה כי בהתאם לסעיף 116 (ד) זכות ההצבעה לח"כ בוועדת הכנסת בדיון על הבקשה להכריז על ח"כ כפורש מסיעתו, נתונה לח"כ שהשתתף בלפחות ממחצית ממשך ישיבת הוועדה. לפיכך, תשעה חברי כנסת אשר השתתפו במעל מחצית מזמן הדיון, רשאים להשתתף בהצבעה.

    שבעה חברי כנסת תמכו בהחלטה:
    מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן) בעד
    ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד) בעד
    ח"כ יבגני סובה (ישראל ביתנו) בעד
    ח"כ רם שפע (העבודה) בעד
    ח"כ משה טור פז (יש עתיד) בעד. (החליף את ח"כ מירב בן ארי)
    ח"כ שירלי פינטו קדוש (ימינה) בעד. (החליפה את ח"כ ניר אורבך)
    ח"כ בני בגין (תקווה-חדשה) בעד. (החליף את ח"כ שרן השכל)

    ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), ח"כ יצחק זאב פינדרוס (יהדות התורה), וח"כ עידית סילמן (ימינה) לא נכחו בהצבעה. ואילו ח"כ ווליד טאהא (רע"מ) לא השתתף כלל בדיון.

    יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין הגיב: "ההחלטה של ועדת הכנסת תיזכר לדורות בין המבישות שהיו בבית הזה. הציבור יודע היטב מי הפורש האמיתי מסיעת ימינה, ומי נצמד להבטחות אותן מסר לבוחר ערב הבחירות. ח"כ עמיחי שיקלי – כולנו איתך".

    ח"כ אורי מקלב: "זו הצבעה מאוסה. ח"כ שיקלי לא כמו אחרים שדרשו תפקיד או טובת הנאה כזו או אחרת, מתחילת הקמת הקואליציה הודיע כי אינו יכול לחבור לקואלצית רשע שכזו וזאת למרות שהציעו לו 'שוחד פוליטי' רב. המאשים הופך לאשם, אתם לא ימינה אלא שמאלה. אתם במעשה זה שומטים לבנה נוספת של ממשלה המבוססת על שקר, עריצות ושלטון דיקטטורי".

    מוקדם יותר אמר ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו: "שיקלי לא פרש מהימין. ״ימינה״ פרשו מהימין. שיקלי מבין היטב שממשלה שתלויה במועצת השורא של האחים המוסלמים לא יכולה להילחם בטרור. ואני אומר לכם שאסור לנו לחכות לפיגוע הטרור הבא או לירי הבא. אנחנו צריכים להקים מייד ממשלת ימין חזקה בראשותי כדי להחזיר את הביטחון והשקט לאזרחי ישראל".

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90


    0 תגובות