רקטה שוגרה מלבנון, צה"ל הגיב בירי ארטילרי

    קובי פינקלר 1 Comment on רקטה שוגרה מלבנון, צה"ל הגיב בירי ארטילרי

    בתגובה לשיגור הרקטה – לוחמי התותחנים תקפו באש שטחים פתוחים בדרום לבנון ובסמוך למרחב ממנו בוצע הירי באמצעות עשרות פגזי ארטילריה

    צילום: דובר צה"ל
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סמוך לחצות הלילה (בין ראשון לשני) נשמע פיצוץ באזור היישוב שלומי בגליל המערבי, השוכן במרחק קילומטר אחד מגבול לבנון. מאוחר יותר עדכן דובר צה"ל כי זוהה שיגור אחד משטח לבנון לשטח ישראל שנפל בשטח פתוח. בהתאם למדיניות פיקוד העורף, לא הופעלה התרעה במרחב מאחר ולא היה איום על שטח מאוכלס.

    בתגובה לשיגור הרקטה – לוחמי התותחנים תקפו באש שטחים פתוחים בדרום לבנון ובסמוך למרחב ממנו בוצע הירי באמצעות עשרות פגזי ארטילריה. בנוסף, נתקפה מטרת תשתית.

    דובר צה"ל תא"ל רן כוכב אמר הבוקר לרדיו 103 כי "ככל הנראה פלגים פלסטינים בדרום לבנון אחראים לירי – אני חושב שיש קשר לחודש הרמדאן, לאירועי הר הבית ואולי גם לפעולה הנחושה שלנו בעזה".

    תיעוד הירי הישראלי | מדיה: דובר צה"ל

    צילום: דובר צה"ל

    מפקד סוללה בגדוד 405, סרן יותם זייתוני מסר: "אנחנו במוכנות מקסימלית ונהיה תמיד ערוכים ומכונים להגן על הגזרה הצפונית והתושבים. באירוע הנוכחי הגבנו בצורה מהירה, קטלנית ואפקטיבית".

    צילום: דובר צה"ל

    תיעוד הכוחות בביצוע הירי הארטילרי

    כזכור, במהלך החג והשבת בוצעו שלושה שיגורים נוספים מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף. בליל שבת נפלה רקטה בשטח פתוח בקרבת הגדר בצפון הרצועה ורקטה נוספת נפלה בתוך הרצועה. מאוחר יותר בוצע שיגור נוסף. לא הופעלו התרעות צבע אדום מאחר שהשיגורים לא איימו על אזורים מאוכלסים. אחת הרקטות שנורו פגעה בבית פלסטיני בצפון הרצועה ודווח על כמה פצועים.

    ראש הממשלה, נפתלי בנט שוחח עם מזכ"ל האו"ם והביע את אכזבתו מהיעדר גינוי ירי הרקטות לישראל. בשיחה אמר רה"מ כי "אסור שהקהיליה הבינלאומית תשרת את האג'נדה של ארגוני הטרור. ישראל היא הכח המייצב – אם לא היינו משליטים סדר – עשרות אלפי מוסלמים לא היו יכולים להתפלל. מדובר באנשים שהכינו מראש אבנים ובקבוקי תבערה לשימוש מתוך המסגד".

    גם בלילה שבין רביעי לחמישי בוצע שיגור משטח הרצועה לעבר ישראל. בתגובה, תקפו מטוסי קרב של צה"ל מתקן תת-קרקעי לייצור רכיבי מנועים רקטיים. במהלך תקיפת האתר התת-קרקעי נורה טיל נ"מ לעבר מטוסי צה"ל, בתגובה נתקף מתחם צבאי שמשמש את ארגון הטרור חמאס.



    1 תגובות

    מיין תגובות