רה"מ ושר הבריאות סיכמו: תבוטל חובת עטיית מסיכות במקומות סגורים

    צבי טסלר No Comments on רה"מ ושר הבריאות סיכמו: תבוטל חובת עטיית מסיכות במקומות סגורים

    ראש הממשלה ושר הבריאות סיכמו: חובת עטיית מסכות בחללים סגורים תבוטל. ההנחייה תיכנס לתוקף החל מצאת השבת הקרובה

    אנשים עוטים מסכות צילום: Miriam Alster/Flash90     
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נוכח הירידה בתחלואה בנגיף הקורונה, ראש הממשלה נפתלי בנט, ושר הבריאות ניצן הורוביץ, הודיעו היום (רביעי) על ביטול חובת עטיית מסכות בחללים סגורים.

    בהתאם, תבוטל חובת עטיית המסיכה, למעט במקומות בעלי פוטנציאל הדבקה גבוה (בתי חולים, מוסדות מגן אבות ואימהות, טיסות, ואדם הנמצא בדרכו לבידוד).

    ההחלטה תיכנס לתוקף בצאת השבת הקרובה, 23 באפריל 2022, בשעה 20:00, בכפוף לאישור ועדת הבריאות של הכנסת.

    למרות הודעת ראש הממשלה ושר הבריאות, על פי המדדים הרשמיים ניתן לראות כי מקדמי ההדבקה במגמת עלייה. מקדם ההדבקה עומד על 0.75 (אתמול היה 0.71), מקדם אשפוזים חדשים – 0.81 (אתמול 0.8), מקדם החולים קשה החדשים – 0.77 (ללא שינוי).

    אתמול אובחנו 4,583 מאומתים חדשים לקורונה, 789 מחצות מתוך 51,366 – 8.92% חיוביים. מניין החולים הפעילים עומד על 32,480. 591 מאושפזים בבתי החולים. 222 חולים במצב קשה, 91 קריטי, 7 מחוברים לאקמו ו-79 מונשמים.

    תמונת המצב היומית של משרד הבריאות

    נתוני ההתחסנות:

    בתוך כך, במשרד הבריאות מביעים דאגה מתופעה עולמית שהתגלתה לאחרונה של דלקת כבד חדה בקרב ילדים ונבדק קשר לתחלואה בקורונה. במשרד ביקשו ממנהלי קופות החולים ובתי החולים לדווח על מקרים מסוג זה ואמש (שלישי) עדכנו במשרד הבריאות על 12 מקרים שמתאימים להגדרת המקרה.

    על פי ההודעה, לידיעת משרד הבריאות הובאו 12 מקרים של ילדים שאושפזו בחודשים האחרונים בשני בתי חולים, שערי צדק ושניידר, וייתכן ומתאימים להגדרת המקרה והדיווחים נמצאים כעת בבדיקה. שבעת החולים שאושפזו בבית החולים שניידר חלו קודן לכן בקורונה.



    0 תגובות