הרצוג וארדואן ישוחחו בטלפון; לפיד קיצר את החופשה בחו"ל

    שלמה ריזל No Comments on הרצוג וארדואן ישוחחו בטלפון; לפיד קיצר את החופשה בחו"ל

    הנשיא הרצוג יקיים שיחת טלפון עם עמיתו הטורקי ברקע המתיחות הביטחונית. במקביל, שר החוץ לפיד החליט לקצר את החופשה המשפחתית וישוב לישראל

    צילום: חיים צח / לע״מ
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ברקע המתיחות הביטחונית: נשיא המדינה הרצוג ונשיא טורקיה ארדואן ישוחחו הערב (שלישי) בטלפון על ההתחממות בירושלים.

    אתמול הגיב הנשיא הטורקי למהומות באל אקצא: "אנו רואים מה נעשה במסגד אל-אקצא – זה מקור אמיתי לעצב עבורנו, אני מקווה שלא נחווה זאת שוב בעתיד".

    בתוך כך, שר החוץ יאיר לפיד, קיים הבוקר הערכת מצב מדינית. בדיון הוצגה תמונה מודיעינית ומדינית. השר הנחה להערך לימים הקרובים, להמשיך בשיחות בכל הדרגים המדיניים להרגעת הרוחות ולהדגשת המאמצים של ישראל לאפשר חופש פולחן לכל הדתות. בדיון הוצגה ההערכות לכינוס מועצת הביטחון של האו"ם והשר הדגיש את עיקרי הפעילות הנדרשת מול השותפים בהעברת מסרי ישראל. לאור המתיחות השר לפיד החליט לקצר את חופשתו וישוב לישראל כבר הלילה.

    למרות המתיחות הרבה בהר הבית, בישראל אפשרו היום (שלישי) לשייח' ראאד סלאח, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית לבקר במסגד אל אקצא. סלאח ידוע כאחד מראשי המסיתים לטרור ואף ישב בכלא בגין עבירות הסתה.

    יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הגיב: "האבסורד שובר שיאים. המסית הלאומי, הטרוריסט ‏ראאד סלאח שהורשע בהסתה לטרור קיבל אישור מהמשטרה להגיע להר הבית. הפרס שהמשטרה מעניקה לטרור ולטרוריסט, הזוי ולא מתקבל על הדעת, מדובר באיבוד שליטה ורפיסות של מקבלי ההחלטות, השר בר לב צריך ללכת הביתה".

    ראש ממשלת ירדן, בישר אל-ח'סאוונה בירך אתמול בפרלמנט הירדני את יידוי האבנים מצד מחבלים ערבים בהר הבית כלפי כוחות המשטרה ואמר כי הכוחות "מטמאים את מסגד אל אקצא באבטחת ממשלת הכיבוש הישראלי".

    בנוסף, משרד החוץ הירדני זימן לשיחת נזיפה את סגן השגריר הישראלי ברבת עמון. בהודעת המשרד נאמר כי ירדן הביעה מחאתה בנוגע "להפרות הישראליות הלא חוקיות והפרובוקטיביות במסגד אל אקצא".

    ראש הממשלה, נפתלי בנט התייחס לכך: "‏בשבוע האחרון מתנהל נגדנו מסע הסתה פרוע בהכוונת חמאס. הנה האמת: ישראל עושה הכל כדי שכולם כתמיד יוכלו לחגוג את החגים בבטחה-יהודים, מוסלמים ונוצרים. אנחנו מצפים מכולם שלא להצטרף לשקרים ובטח לא לעודד אלימות כנגד יהודים. מדינת ישראל תמשיך לשמור על בירתנו ירושלים פתוחה לכל".

    שר המשפטים, גדעון סער התייחס למתקפה הירדנית: "ההתבטאויות המושמעות מצד בכירים בממלכת ירדן הינן חמורות ובלתי מקובלות. ריבונות ישראל בירושלים בירתה היא המבטיחה את חופש הפולחן לבני כל הדתות בעיר. הנסיונות של גורמים קיצוניים וטרוריסטים, כמו החמאס, להצית את השטח באמצעות קמפיין אנטי-ישראלי שקרי הם שקופים ואותם יש לגנות ולהוקיע".



    0 תגובות