גפני: "לא אמחל לליברמן, אם הוא רוצה לחזור בו – שיתפטר"

    אסתי פלד 1 Comment on גפני: "לא אמחל לליברמן, אם הוא רוצה לחזור בו – שיתפטר"

    בריאיון ל'מהדורה המרכזית' מבהיר יו"ר יהדות התורה כי לא ימחל לליברמן: "שיתפטר, הוא לא יכול להיות איש ציבור". גפני מתח ביקורת על סמוטריץ': "לא מיניה ולא מקצתיה"

    צילום: פלאש90
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני שוחח הערב (רביעי) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית והבהיר כי לא יהיה מוכן למחול ליו"ר ישראל ביתנו. בנוסף, גפני מתח ביקורת על סמוטריץ' ועל דרעי. 

    בפתח הריאיון הוא התייחס למצב הפוליטי: "אין בסיס קיומי לממשלה הזו בגלל אוסף הדעות בה ובנייתה על השנאה לנתניהו. בחודש האחרון הממשלה לא הצליחה לעביר שום חוק או החלטה בכנסת".

    לדברי גפני "יש כאלה (בממשלה) שלא צריך לדבר איתם בכלל כי הבסיס שלהם הוא אנטי חרדי, אבל יש כאלה שצריך לעשות את מה שנדרש. אני בקשר עם סילמן כבר זמן רב. אחד הנושאים שהעברנו יחד זה החוק לאיחוד מוקדי החירום ונאבקנו יחד נגד שר הבריאות. אני לא אומר שצריך לדבר עם כהנא או ליברמן, אבל יש כאלה שצריך לעשות מאמץ להוציא אותם משם".

    גפני התייחס לעימות בינו לסמוטריץ': "יש לי ביקורת על ההתנהלות של סמוטריץ' שהוא אומר בריאיון ש'טוב שגפני חזר בו' וש'אי אפשר ללכת נגד מיליון מצביעים' וכל אחד ששומע את זה חושב שאמרתי שצריך ללכת עם השמאל. לא מיניה ולא מקצתיה. רק אמרתי שצריך לעשות חשבון נפש שלא נלך לבחירות ונחזור עם אותה תוצאה".

    "היום אנחנו יודעים שבחירות הן לא הפתרון, זה לא דבר בטוח. מאוד יכול להיות שתוצאה תהיה זהה לעכשיו וממילא לא נרוויח כלום. צריך לעשות כל מאמץ להקים ממשלה בכנסת הנוכחית", אומר יו"ר יהדות התורה. 

    עוד אמר גפני: "אני בקשר עם רבים מחברי הכנסת, גם עם הרשימה המשותפת, גם עם עבאס. אני בקשר מיוחד עם טיבי שנים רבות. יש זהות אינטרסים מסוימים ביננו משך שנים. היום הצלחנו להעביר דברים שהיו חשובים לנו בוועדת הכספים. אני לא חושב שהרשימה המשותפת תעזור לקואליציה הנוכחית, הם מתנגדים לה".

    גפני התייחס להבהרה שהוציאה היום דגל התורה ברקע דבריו של יו"ר ש"ס: "לא דיברנו עם אגודה על ריצה משותפת בבחירות בירושלים. זה בכלל לא עומד לדיון ופתאום אני שומע שדרעי אמר שאנחנו הולכים עם אגודה. אני מאוד אשמח שנמשיך לקיים דיונים עם דרעי וכשיתקרב המועד של הבחירות העירוניות – שיהיה לנו הסכם גלובלי לכל הארץ ונמשיך את שיתוף הפעולה. אינני מבין מדוע זה נאמר".

    גפני הבהיר כי לא יהיה מוכן לסלוח לליברמן: "אנחנו מייצגים ציבור חרדי גדול שאינו נתון למשיסה. בא מישהו ומכה בחרדים ללא רחם. אם זה היה ציבור אחר העולם היה מזדעזע – ובסוף בגלל שיהיה נוח לאותו אחד אז הוא יבוא ויבקש סליחה. אין דבר כזה. אין לו סליחה. אם הוא באמת רוצה לחזור בו שיתפטר. הוא לא יכול להיות איש ציבור".



    1 תגובות

    מיין תגובות