גינוי מקיר לקיר לדברי עודה: "הסתה, מקומו מחוץ לכנסת"

    איתי גדסי No Comments on גינוי מקיר לקיר לדברי עודה: "הסתה, מקומו מחוץ לכנסת"

    במערכת הפוליטית נשמעים גינויים רבים, כמעט מקיר לקיר לדבריו של יו"ר הרשימה המשותפת נגד הערבים המשרתים בכוחות הביטחון. השר בר לב: "אמירה מקוממת, מסוכנת וחסרת אחריות". השרה שקד: "מקומו מחוץ לכנסת ישראל". סגן השר גולן: "פועל נגד האינטרס של אזרחי ישראל הערבים"

    איימן עודה צילום: פלאש 90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר לביטחון פנים, עמר בר לב מתייחס הבוקר (ראשון) לדבריו החמורים של יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה ומגנה אותם בחריפות. "אמירה מקוממת, מסוכנת וחסרת אחריות", כתב בר לב. "השירות של ערביי וערביות ישראל במשטרה הוא סמל לדו-קיום ולהשתלבות. אמיר חורי ז"ל הוא גיבור ישראלי. הוא היה ערבי-ישראלי. אמיר הוא סמל לדו-קיום ולהשתלבות. שוטרים ושוטרות מהחברה הערבית הם חלק חשוב מהמשטרה במאבקה בפשיעה ובטרור, ומגמה זו תוסיף להתעצם".

    שרת הפנים, איילת שקד הגיבה: "איימן עודה מסית נגד מדינת ישראל ומוסדותיה. איתו לא עושים שום הסכמים. מקומו מחוץ לכנסת ישראל".

    ראש הממשלה, נפתלי בנט בחר שלא לגנות את הדברים באופן מפורש אך כתב "גאה בחיילים הערבים בצה״ל, בשוטרים הערבים במשטרת הישראל ובכל אנשי כוחות הביטחון, מכל הדתות והמגזרים, ששומרים עלינו בימים אלה".

    כזכור, אמש פרסם עודה סרטון אותו צילם בשער שכם ובו דיבר במילים קשות נגד הערבים המשרתים בכוחות "הכיבוש", קרא לערביי ישראל שלא להצטרף אליהם ולאלה המשרתים "לזרוק להם את הנשק בפרצוף". הסרטון עורר סערה בשל הקריאה לכאורה לערבים המשרתים בכוחות הביטחון למרוד ובשל הדברים החמורים בתקופה כה רגישה.

    בעקבות הדברים, ב'חדשות 12' פורסם כי המשטרה פנתה לפרקליטות וביקשה לבחון האם דבריו של ח"כ איימן עודה נגד הערבים המשרתים בכוחות הביטחון – הם בגדר הסתה.

    ח"כ ניר ברקת הגיב: "דברי ההסתה וההמרדה העולים עד כדי בגידה של איימן עודה – מחייבים חקירה פלילית דחופה והעמדה לדין. פניתי במכתב ליועמ״שית וביקשתי כי תורה למשטרה לזמן את עודה לחקירה פלילית ולהעמידו לדין. לא ייתכן שבזמן שמדינת ישראל מתמודדת עם גל טרור, קורא ח״כ למרד של אזרחים ערבים ופוגע בביטחון המדינה".

    ח"כ אלכס קושניר כתב: "‏האמירות של איימן עודה היום הזויות מסיתות ומסוכנות, וגורמות נזק עצום לחברה הערבית. על אחת כמה וכמה כחבר בכנסת ישראל".

    סגן שרת הכלכלה, יאיר גולן אמר היום ל'כאן חדשות' כי דבריו של עודה הם: "טעות חמורה, הוא פועל נגד האינטרס של אזרחי ישראל הערבים".

    הבוקר פורסם כי ח"כ שלמה קרעי פועל להדיח את עודה מהכנסת על פי 'חוק ההדחה'. מדובר בצעד שמחייב תמיכה של שני שליש מוועדת הכנסת ולאחר מכן 90 חברי כנסת במליאה – ועל פניו אין לו היתכנות ממשית בהרכב הנוכחי של הכנסת.

    במפלגת ימינה הודיעו אתמול על רקע הפרסומים כי בכוונתם לשתף פעולה עם הרשימה המשותפת ולאחר הסרטון שפרסם עודה, כי "בניגוד לפרסומים, המשותפת לא תהיה חלק מהקואליציה או מהממשלה. סמוטריץ' וביבי הם שמשתפים פעולה יחד באופוזיציה עם עודה, הכל-על מנת לפגוע בממשלת ישראל", נכתב בהודעת המפלגה.



    0 תגובות