תיעוד: שגריר האיחוד האירופי בישראל ביקר בכפר חב"ד

    נתי קאליש No Comments on תיעוד: שגריר האיחוד האירופי בישראל ביקר בכפר חב"ד

    בעיצומה של המלחמה באירופה, שגריר האיחוד האירופי בישראל מר דימיטר טזאנצ'ב הגיע היום לכפר חב"ד כאורחו של יו"ר הועד המקומי הרב שמעון רבינוביץ | השגריר סייר במאפיית המצות, בחפ"ק החילוץ וההצלה מאוקראינה והתברך מרבני הכפר לקראת החג | גלריה

    14:20
    28.03.24
    הפוך על הפוך No Comments on הרב בן לולו במונולוג נוקב: "אין להם סיעתא דשמיא"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביקור דיפלומטי חשוב, נערך היום בכפר חב"ד: שגריר האיחוד האירופי בישראל מר דימיטר טזאנצ'ב וצוותו. הביקור המיוחד התקיים בהזמנתו האישית של יו"ר הועד המקומי של כפר חב"ד הרב שמעון רבינוביץ.

    השגריר התקבל במשרדי הועד המקומי של כפר חב"ד על ידי הרב רבינוביץ וסגן יו"ר המועצה האזורית שדות דן הרב בנימין ליפשיץ ור' מוישה גוטמן. בפגישה שמע מר טזאנצ'ב על ההיסטוריה של כפר חב"ד, על מוסדות החסד והחינוך הפועלים בכפר ועל הפצת המעיינות ומעצמת השליחות לכל ישראל ולרחבי העולם שיוצאת מכפר חב"ד ופועלת בדרכו של הרבי מליובאוויטש. 

    במהלך הסיור פגש השגריר את רבני בית ההוראה של כפר חב"ד, ואף ביקש את ברכתם לפעילות האיחוד האירופי שחותר להשגת שלום בעולם. הרבנים הודו לשגריר על הביקור בכפר, וציינו כי משמעותו של חג הפסח, הוא חג החירות וברוח זו יש לפעול על מנת להשיג חירות לכל בני האדם, תוך התייחסות ודגש למלחמה באוקראינה. הרב בנימין כהן מרבני בית ההוראה אף בירך את השגריר בברכת כהנים ואיחל לו בהצלחה במילוי תפקידו החשוב.

    בהמשך הגיעה המשלחת למאפיית המצות של כפר חב"ד, כדי לראות מקרוב את תהליך אפיית מצות יד בצורה מסורתית. השגריר התעניין ארוכות במצוות מצה ובמסירות הנפש בה שמרו היהודים על מצווה זו גם בתקופות חשוכות בהיסטוריה היהודית.

    חלקו האחרון של הסיור הוקדש לפעילות החב"דית לסיוע לקהילות היהודיות באוקראינה ולפליטים הרבים שהגיעו לישראל. השגריר ביקר במחסן החירום המסייע לפליטים בביגוד, ציוד בסיסי ומזון מידי יום, וכן בחפ"ק החילוץ וההצלה הפועל מכפר חב"ד ומנהל את פעילות החילוץ באוקראינה. שלוימי פלס מנהל פרוייקט החירום למען הפליטים באוקראינה סקר לפני השגריר וצוותו את הפעילות למען מאות אלפי בני הקהילות היהודיות שנותרו באוקראינה וכן את פעילות החילוץ וההצלה והסיוע במזון לפליטים לאורך כל תקופת הלחימה.

    בסיום הביקור, העניק יו"ר ועד כפר חב"ד הרב שמעון רבינוביץ סט מצות שמורות מהודרות לשגריר שהודה למארחים על הביקור המרתק והאירוח הלבבי.



    0 תגובות