דרמה פוליטית; עידית סילמן פורשת מהקואליציה: "אינני יכולה עוד"

    איתי גדסי ואבי רבינא 1 Comment on דרמה פוליטית; עידית סילמן פורשת מהקואליציה: "אינני יכולה עוד"

    לאחר האולטימטום שהציבה לשר הבריאות בסערת החמץ: יו"ר הקואליציה עידית סילמן מודיעה על פרישתה מהקואליציה ובכך מאבדת ממשלת בנט את הרוב בכנסת. באופוזיציה בירכו: "מקבלים אותה בזרועות פתוחות"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דרמה פוליטית: יו"ר הקואליציה עידית סילמן הודיעה הבוקר (רביעי) על פרישה מהקואליציה. בכך מאבדת הממשלה את הרוב בכנסת ויחסי הכוח הופכים ל-60-60. בתחילת השבוע שיגרה סילמן איום לשר הבריאות על רקע סערת החמץ. יו"ר הקואליציה אמרה למקורביה "אינני יכולה עוד". באופוזיציה חוגגים.

    בהודעתה הבוקר הסבירה סילמן: "ניסיתי אחדות, כאחת שבאה מעולמות הטוב המשותף, עמלתי רבות עבור הקואליציה הנוכחית. לצערי לא אוכל לתת יד לפגיעה בזהות היהודית של מדינת ישראל ועם ישראל. לא הכל אתם יודעים כי ניסיתי בשקט. לא אוכל עוד להמשיך בדרך זו בשל הערכים והמקום ממנו אני באה".

    היא הדגישה: "אני מפסיקה את חברותי בקואליציה ואמשיך לנסות לשכנע את חבריי לחזור הביתה ולהקים ממשלת ימין. אני יודעת שאינני היחידה שחשה כך".

    לדבריה "הזהות היהודית של מדינת ישראל היא זכות קיומנו כאן, זה הלב שלנו, זו המהות שלנו. פגיעה, ללא כל התחשבות בציבור ובערכים שאותם אני מייצגת היא קו אדום מבחינתי. ניתן להקים ממשלה אחרת כבר בכנסת הזו".

    יצויין, כי פרישתה של סילמן לא מביאה באופן מיידי לנפילת הממשלה, אך הממשלה מאבדת כאמור את הרוב בכנסת ולא תוכל להמשיך לתפקד ולהעביר חוקים ללא סילמן. כמו כן, תיתכן אפשרות שבימינה יפעילו לחץ על סילמן להתפטר מהכנסת ולאפשר לבא אחריה ברשימה להכנס לכנסת במקומה.

    יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו הגיב: "התרגשתי מאוד לשמוע את הצהרתה של חברת הכנסת עידית סילמן, ואני מברך אותה בשם המונים בעם ישראל שאיחלו לרגע הזה. עידית, את הוכחת שמה שמנחה אותך זו הדאגה לזהות היהודית של מדינת ישראל, הדאגה לארץ ישראל ואני מקבל אותך בברכה חזרה הביתה למחנה הלאומי. את הוכחת שנציגי ציבור אמיתיים פועלים לפי צו מצפונם, ואין זכות גדולה מזאת. אני קורא לכל מי שנבחר בקולות המחנה הלאומי להצטרף לעידית ולחזור אלינו הביתה, אתם תתקבלו בכל הכבוד הראוי ובזרועות פתוחות".

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90

    יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳: "שחר של יום חדש במדינת ישראל. הסוף לממשלה הלא ציונית של בנט והתנועה האיסלמית והרגע שבו אפשר וצריך להחליף אותה בממשלה יהודית, ציונית ולאומית.

    "אני מבקש לברך את ח״כ עידית סילמן על הצעד האמיץ והצודק שעשתה הבוקר ובו הציבה קו אדום בפני הפגיעה בזהות היהודית של מדינת ישראל ובערכי הציונות הבסיסיים.

    "המחנה הלאומי יקבל את עידית בזרועות פתוחות ובמקום של כבוד השמור למי שהצילו את עם ישראל ומדינת ישראל באחד מרגעי המשבר שלהם. חודש ניסן הוא חודש הגאולה, חודש של חירות ותקווה, הבוקר עידית השיבה את התקווה לאזרחי ישראל.

    "אני קורא לחברים בקואליציה שנבחרו בקולות הימין, חזרו הביתה. יחד נבנה ממשלה יהודית, ציונית ולאומית שתעשה המון טוב למדינת ישראל".

    יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין: "אני מברך מכל הלב ובהערכה עמוקה את ח"כ עידית סילמן, שעשתה הבוקר את המעשה הנכון, את המעשה הציוני והודיעה על הפסקת חברותה בקואליציית השמאל.

    "ח"כ סילמן, בצעד שעשתה, מצילה את מדינת ישראל מתהליך מסוכן וחסר תקדים של פגיעה עמוקה באופי היהודי של המדינה וביסודות קיומה. אני קורא לכל מי שנבחר בקולות בוחרי הימין ללכת בדרך שסללה ח"כ סילמן ולעשות כמוה".

    יו״ר ש״ס אריה דרעי הגיב: ״אני מברך את ח״כ עידית סילמן, שנתנה יד להצלת הזהות היהודית של מדינת ישראל, מתנצל שפקפקתי בצעד האמיץ שעשית, תבורכי מפי עליון. ׳בניסן נגאלו ובניסן עתידין להיגאל׳״.

    ח"כ ישראל כ"ץ כתב: "חברי היקרים. ח״כ עידית סילמן הכריזה הבוקר שהיא אינה יכולה יותר לתמוך בממשלה שפועלת נגד הזהות היהודית של מדינת ישראל והיא פורשת מהקואליציה. כעת עלינו לעשות הכל כדי למוטט את החומה שמקיפה את ממשלת השקר וההונאה הזאת, ששבוייה בידי תנועת האחים המוסלמים ופוגעת באינטרסים הקיומיים של מדינת ישראל , ולהקים במקומה בהקדם , עוד בכנסת הזאת, ממשלה לאומית בראשות הליכוד ובנימין נתניהו. ממש כפי שנאמר במקורותינו: ״ בניסן נגאלו ובניסן עתידין להגאל״. בהצלחה לכולנו".

    ח"כ מוסי רז קרא לצרף לממשלה את הרשימה המשותפת: "ישראל עומדת בפני סכנה של ממשלת לאומנים מושחתים של בן גביר, נתניהו וסמוטריץ. אני קורא לצירוף הרשימה המשותפת לקואליציה כדי לעצור את הסכנה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ואוו! כל הכבוד! לעת הזאת הגעת למלכות! במקום שבעלי תשובה עומדים אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד! הקב"ה אנחנו בוחרים בך!