מדד ה'קול הישראלי': 18% בלבד נותנים אמון בשר לביטחון פנים

    איתי גדסי No Comments on מדד ה'קול הישראלי': 18% בלבד נותנים אמון בשר לביטחון פנים

    מדד הקול הישראלי של המכון הישראלי לדמוקרטיה: 18% בלבד מהציבור נותנים אמון בשר לביטחון פנים בר לב; אמון בשב"כ – כשני שלישים נותנים בו אמון; רוב גדול מהיהודים סבורים כי במסגרת המאבק בטרור אין מקום לשיקולי מוסר; 85% מהיהודים סבורים כי העונשים שביהמ"ש מטיל על מבצעי פיגועים קלים מדי

    השר עומר בר לב צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מדד הקול הישראלי של מרכז ויטרבי לחקר דעת קהל ומדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה נערך אחת לחודש על ידי פרופ' תמר הרמן וד"ר אור ענבי, ומבוסס על מדגם ארצי מייצג (761 מרואיינים) של כלל האוכלוסייה הבוגרת בישראל בגילאי 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית לכלל המדגם היא 3.59%.

    עיקרי הממצאים:

    אמון באמונים על הביטחון: 18% בלבד מהציבור נותנים בשר לביטחון הפנים עומר בר לב די הרבה או הרבה מאוד אמון (יהודים 19%, ערבים 14%). פילוח של מדגם היהודים לפי מחנה פוליטי מראה כי בכל שלושת המחנות רק מיעוט רוחש אמון לשר, אבל יש הבדלים ניכרים בין המחנות (שמאל 40%, מרכז 33%, ימין 11%).

    נותנים די הרבה או הרבה מאוד אמון בשר לביטחון הפנים עומר בר לב לפי מחנה פוליטי (%, מדגם יהודים)

    שב"כ: 67% רוחשים כיום לשב"כ די הרבה או הרבה מאוד אמון (יהודים 75%, ערבים 27%). במדגם היהודים מדובר ברוב בשלושת המחנות הפוליטיים (שמאל 80.5%, מרכז 81%, ימין 73%).

    אין ביטחון אישי: 83% מהערבים מעידים על חוסר ביטחון אישי ו-63.5% מהיהודים. נשים מדווחות יותר מגברים על חוסר ביטחון אישי, כך בציבור היהודי- 74% מהנשים לעומת 54% מהגברים ובציבור הערבי- 87% מהנשים ו-78% מהגברים.

    תמיכה בפיגועים? השיעור הגבוה ביותר מהיהודים (40%) מהיהודים סבורים כי רק מיעוט בציבור הערבי תומכים בפיגועים, ורק פחות משליש (31%) מעריכים שמדובר בתמיכת הרוב בצד הערבי. זאת בהשוואה לרוב גדול של הערבים (77%) החושבים כי רק מיעוט תומך בכך.

    מפילוח מדגם היהודים לפי מחנות פוליטיים, בעוד בשמאל ובמרכז הרוב סבורים כי מדובר במיעוט (78% ו-57%), בימין מעט יותר מרבע חושבים כך (28%).

    פעולות נקם: הרוב בקרב היהודים (58.5%) מעריכים כי רק מיעוט מהציבור היהודי תומכים במעשי נקמה. גם בקרב הערבים זו התשובה השכיחה יותר (37%), אם כי רק מיעוט סבור זאת. גם כאן, השמאל מעריך יותר מאשר המרכז והימין כי רק מיעוט מהיהודים מצדדים במעשי נקמה על פיגועים.

    לדעתך, איזה חלק מהציבור היהודי בישראל תומך בפעולות נקמה כנגד ערבים? לפי מחנה פוליטי (%, מדגם יהודים)

    עונשי בתי המשפט קלים מדי? רוב עצום (85%) מהיהודים סבורים שהעונשים המוטלים על ידי בתי המשפט על מבצעי פיגועים הם קלים מדי, בהשוואה ל-22% בלבד מהערבים.

    בחינת הציבור היהודי לפי מחנות מראה כי בשלושת המחנות יש רוב גדול לכך, בשמאל (62%), ובוודאי במרכז ובימין (81% ו-91% בהתאמה).

    שיקולי מוסר מול הטרור? רוב גדול מאוד מהיהודים (78%) מסכימים כי במסגרת המאבק בטרור אין מקום לשיקולי מוסר וניתן להשתמש בכל האמצעים כדי למנוע פיגועים, ורק מיעוט אינו מסכים לכך (19%). מדובר בזינוק כלפי מעלה בהשוואה למדידה מ-2018 אז רק 38.5% הסכימו ששיקולי מוסר אינם רלוונטיים במסגרת המאבק בטרור.

    פילוח לפי מחנה פוליטי מעלה כי רוב גדול מהימין (85%) ומהמרכז (75%) סבור כך בהשוואה למחצית מהשמאל (51.5%).

    גינוי ההנהגה הערבית: 12% בלבד מהיהודים סבורים כי ההנהגה הערבית פועלת באופן נחרץ נגד אלימות של ערבים כלפי יהודים, בדומה לנתונים שנמדדו אחרי אירועי האלימות במאי לפני שנה. זאת, לעומת 60.5% מהערבים החושבים כך, ובמקרה זה מדובר על עלייה משמעותית.

    ההנהגה הערבית פועלת באופן נחרץ נגד אלימות של ערבים כלפי יהודים? (%, מדגמי יהודים ומדגמי ערבים, מסכימים)

    מדד הקול הישראלי מרץ 2022 נערך על-ידי מרכז ויטרבי לחקר דעת קהל והמדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה. בסקר, שנערך באינטרנט ובטלפון (השלמות של קבוצות שאינן מיוצגות כראוי במרשתת) בין התאריכים 29/3-1/4/2022, רואיינו 605 איש ואשה בשפה העברית ו-156 בשפה הערבית, המהווים מדגם ארצי מייצג של כלל האוכלוסייה הבוגרת בישראל בגילאי 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית לכלל המדגם 3.59%± ברמת ביטחון של 95%. עבודת השדה בוצעה על ידי מכון מדגם.



    0 תגובות