ח"כ הנגבי: "צריך לשנות את אווירת החולשה שהממשלה משדרת"

    המהדורה המרכזית 1 Comment on ח"כ הנגבי: "צריך לשנות את אווירת החולשה שהממשלה משדרת"

    השר לשעבר, חה"כ צחי הנגבי ב"מהדורה המרכזית": "אני הייתי שר לבט"פ בשנים של הפיגועים הגדולים. היו חודשים עם עשרות רבות של הרוגים. המאפיין השונה הפעם זו אותה תחושה שגם אם הממשלה תרצה לעשות הכל לשבור את הגל הזה – היא מוגבלת בגלל ההרכב הפוליטי"

    צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ צחי הנגבי שוחח עם בצלאל קאהן במהדורה המרכזית על גל הטרור. "אני הייתי שר הבט"פ בשנים של הפיגועים הגדולים ב-2001 והיו חודשים עם עשרות רבות של הרוגים. המאפיין השונה הפעם זו אותה תחושה שגם אם הממשלה תרצה לעשות הכל לשבור את הגל הזה היא מוגבלת בגלל ההרכב הפוליטי".

    הוא התייחס לאופי הפיגועים ולרקע לגל הטרור: "זה נכון שאין אינדיקציה ליד מכוונת אבל אנחנו רואים את האווירה שהתפתחה בחצי השנה האחרונה של הכניעה הממשלתית בנושא החשמל והנטיעות. צריך לתקן את אווירת הרפיון והחולשה".

    לדברי הנגבי: "העשור האחרון היה הכי טוב מבחינת מספר הנפגעים בטרור ודווקא אז דאע"ש היה בשיאו בסוריה ועיראק. למה אז הם לא הצליחו להוציא לפועל פיגועים פה? כי קשה היה להדליק את השטח בגלל שהממשלה נתפסה כחזקה".

    "אני לא רוצה להאשים את הממשלה, היא לא יזמה את הגל הזה. אבל המבחן הוא שלהם, הם צריכים לקבל החלטות שישנו את התחושה של הכניעה".

    הנגבי הוסיף "צריך למשל לחוקק חוקים שמאפשרים הריסת בתי מחבלים ושלילת קצבאות לשאריו של הרוצח. את הרוצח, שבאל להתאבד – אי אפשר להרתיע אבל אם הוא ומשפחתו ידעו שהוא ממיט עליהם אסון זה עלול להרתיע, כל הדברים האלה עבדו יפה מאוד ביו"ש והגיע הזמן להפעיל אותם גם בישראל".

    הוא דחה את הביקורת על גופי המודיעין: "השב"כ מצליח לסכל עשרות פיגועים אבל זה לא פותח מהדורות, כל יום במשך שנים יש מעצרים על פי הכוונת השב"כ. כאשר אחד מתוך ה-60-80 בורח לך או שלא ידעת לאתר אותו אז כולנו בתסכול. יש לשב"כ מה שנקרא 'עושר השמור לבעליו לרעתו'".

    "יש לנו מודיעין מצוין, זה לא אומר שאין טעויות. מדובר במפגעים שכבר היו בבתי הסוהר וצריך היה לקיים מעקב כנראה יותר הדוק כדי להבין אנה מועדות פניהם. את זה השב"כ אכן צריך לתקן".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      למרות כל ההמלצות של גורמי הבטחון והגנרלים למיניהם אי אפשר לקיים שום המלצה למניעת או החלשת הטרור כל עוד מנסור עבאס הוא ראש הממשלה בפועל