חמישה הרוגים בפיגוע ירי בבני ברק; מחבל חוסל | סיכום

    בנצי לייזרוביץ' וקובי פינקלר 3 Comment on חמישה הרוגים בפיגוע ירי בבני ברק; מחבל חוסל | סיכום

    מחבל שהגיע לרחוב השניים פינת השלושה פתח בירי בתת מקלע לעבר עוברי אורח | חמישה הרוגים וארבעה פצועים כאשר שניים מההרוגים עוד פונה במצב אנוש לבית החולים בילינסון בפתח תקווה שם נקבע מותו | מחבל אחד חוסל והאחר שסייע לו נעצר; מוסדות החינוך יופעלו מחר כרגיל ובעיריית בני ברק מגבירים את השמירה

    צילום: דוברות המשטרה
    8:13
    18.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך מפתחים את תכונת האומץ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פיגוע בבני ברק: חמישה בני אדם נהרגו מירי ברחוב השניים פינת השלושה בעיר, בהם אחד במצב אנוש שפונה לבית החולים בילינסון ושם למרבה הכאב נקבע מותו.  מחבל וסייען פעלו ברחובות בני ברק כשהם חמושים בתתי מקלעים, אחד מתוכם חוסל והאחר נעצר בידי כוחות הביטחון.

    מדוברות המשטרה מחוז תל אביב נמסר כי ממצאי החקירה ראשוניים מעלים כי מפגע חמוש ברובה סער פתח באש לעבר אזרחים ברחוב השניים בבני ברק ופגע במספר אזרחים באורח אנוש, משם עבר לרחוב הרצל, פתח באש לעבר אזרחים, כוח משטרה נטרל אותו. כוחות המקום.

    הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה מתוך חמשת נרצחי הפיגוע אמש: הרב יעקב שלום השם יקום דמו , בן 36 ואב לחמישה ילדים, הלווייתו תצא בשעה 11:00 לבית העלמין סגולה פתח תקווה.

    גם, הרב אבישי יחזקאל השם יקום דמו , בן 29, ואב לילד אחד, הלווייתו תיערך בשעה 09.30 מביתו רחוב השנים בבני ברק.

    השוטר חתר למגע מול המחבל הוא, רב-סמל מתקדם אמיר חורי בן שלושים ושתיים הלוייתו תיערך בנצרת עיר מגוריו, יהי זכרו ברוך.

    video
    play-sharp-fill

    בעקבות הפיגוע – ראש הממשלה, נפתלי בנט קיים הערב התייעצות עם בכירי מערכת הביטחון. בדיון משתתפים: שר הביטחון, בני גנץ, השר לביטחון פנים, עומר בר לב, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ, רונן בר, ומפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי.

    מדוברות עיריית בני ברק נמסר כי ראש העיר אברהם רובינשטיין, הנחה את צוותי אגף הרווחה להושיט סיוע נרחב למשפחות נפגעי האסון הנורא בעיר. לדרישת ראש העיר, משטרת ישראל ואגף הביטחון והשיטור העירוני, יבצעו מחר סריקות וביקורות הדוקות בכל אתרי הבניה בעיר, על מנת לשלול הימצאות שב"חים.

    כמו כן נמסר כי תתוגבר האבטחה סביב כל מוסדות החינוך בכל רחבי העיר. בהתאם להנחיות, הלימודים מחר יתקיימו בעזרת השם כרגיל.

    המחבל, דיא חמארשה בן 26, מהכפר יעבד הסמוך לג'נין, היה משויך לארגון טרוריסטי וסחר באמל״ח. הוגש נגדו כתב אישום והנ״ל ריצה עונש בכלא למשך חצי שנה בשנת 2013. לפי הרישומים הוא לא היה בהר הבית לאחרונה.

    עקיבא קאופמן חובש איחוד הצלה שהגיע ראשון לזירה מסר: "תוך כדי נסיעה באופני החירום של איחוד הצלה שמעתי קולות ירי. עצרתי להעניק סיוע לנפגע אנוש שלאחר מכן פונה לבית החולים. למרבה הצער נקבע מוות בזירה על ארבעה. כמו כן יחידת חוסן – היחידה לעזרה של איחוד הצלה העניקו סיוע למספר נפגעי חרדה".

    חובש מד"א מנחם אנגלנדר סיפר: "אני גר ברחוב השניים בבני ברק והייתי בבית כששמעתי את קולות הירי. מיד יצאתי לרחוב וראיתי מולי את המחבל שכיוון אלי את הנשק. באורח נס היה לו מעצור בנשק והוא לא הצליח לירות. עליתי מיד חזרה הביתה, נעלתי את הדלת ודיווחתי על כך למוקד. ברגע שהגיעו כוחות משטרה למקום ואיבטוח את הרחוב ירדתי חזרה למטה אבל לצערי שלושה גברים כבני 30 שסבלו מפצעי ירי היו מחוסרי הכרה ולאחר בדיקות רפואיות נאלצנו לקבוע את מותם."

    חובש מד"א ליפא הירש שטיפל בפצועים סיפר: "שמענו את היריות מתחנת מד"א ויצאנו מיד לכיוון. ברחוב הרצל הבחנו בגבר כבן 30 שוכב מחוסר הכרה. הוא היה ללא נשימה וללא דופק עם פצעי ירי. ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותו. כ- 100 מטר משם בהמשך הרחוב ראינו גבר כבן 40 מחוסר הכרה עם פצעי ירי בגופו".

    הירש הוסיף כי: "צוות מד"א נוסף שהגיע למקום העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו לבי"ח בלינסון כשמצבו אנוש. יחד עם הצוות שהיה איתי המשכנו לזירה ברחוב השניים פינת ביאליק שם ראינו 3 פצועים מחוסרי הכרה, כשאחד מהם בתוך רכב ושניים נוספים שוכבים על המדרכה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הם היו ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותם."

    בעקבות המצב החליט יושב-ראש הכנסת ח״כ מיקי לוי לסיים את ביקורו בארה״ב ולחזור לישראל. מלשכתו נמסר כי יושב-ראש הכנסת לוי יקיים הערב מספר פגישות אישיות חשובות עם יושבת-ראש בית הנבחרים פלוסי, מנהיג הרוב הדמוקרטי ומנהיג המיעוט הרפובליקאי ויחזור לישראל מחר בצהריים״.

    יושב-ראש הכנסת ח״כ מיקי לוי: ״אני עוקב בדאגה ובכאב אחר הדיווחים מישראל. אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק ליבי למשפחות הנרצחים והחלמה מהירה לפצועים. אין ספק שאנחנו נמצאים בימים קשים ורגישים המצריכים להעלות את רמת הכוננות ודורשים עירנות יתרה מכולנו. כולי תקווה ותפילה שנדע ימים שקטים״.

    במד"א העלו כוננות ברחבי הארץ לרמה הגבוהה ביותר, במשטרה פרשו מחסומי רשת כדי לאפשר למחבלים להימלט. במקביל, ראש הממשלה, נפתלי בנט, יקיים בשעה 22:00 התייעצות ביטחונית בהשתתפות שר הביטחון, השר לביטחון פנים, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, מפכ"ל המשטרה וגורמים נוספים.

    יו״ר ש״ס אריה דרעי: ‏״ערב קשה וכואב מאד. ישראל בעיצומו של גל טרור איום, שלא היה כבר שנים רבות. שולח את תנחומיי למשפחות הנרצחים ומתפלל יחד עם כל ישראל לרפואת הפצועים שיחי׳. ״אם ה׳ לא ישמור עיר שווא שקד שומר״, אבא, תרחם״.

    ראש הממשלה, נפתלי בנט: "ישראל ניצבת בפני גל טרור ערבי רצחני. ליבי עם המשפחות שאיבדו הערב את היקרים להן, ואני מתפלל לשלום הפצועים. כוחות הביטחון פועלים. נילחם בטרור בהתמדה, בעיקשות וביד ברזל. הם לא יזיזו אותנו מכאן. אנחנו ננצח".

    video
    play-sharp-fill

    ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו: "ערב עצוב וקשה מאוד. ישראל בעיצומו של גל טרור מסוכן שלא ראינו שנים רבות. אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים ומתפלל לרפואת הפצועים. מחזק את כוחות הביטחון וההצלה שנמצאים בשטח. חייבים לפעול בנחישות כדי להחזיר לאזרחי ישראל את השקט והביטחון".

    שר הביטחון, בני גנץ: "‏ערב קשה מאוד. משתתף בצער המשפחות. עברנו תקופות קשות כעם וכמדינה אל מול גלי טרור- ותמיד ניצחנו בנחישות ובעוצמה וכך יהיה גם הפעם. מערכת הביטחון כולה – צה"ל, השב"כ והמשטרה – תפעל בכל האמצעים כדי להחזיר את הביטחון לרחובות ישראל ואת תחושת הביטחון לאזרחים."

    יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר: "דם יהודי הפך הפקר. די לממשלת הדמים. "האויב מזהה חולשה, דם יהודי הפך הפקר – די לממשלת הדמים. גל הטרור הזה מזכיר את ימי אוסלו המדממים והכתובת על הקיר רשומה על שמם של שר הבט"פ עמר בר לב והמפכ"ל קובי שבתאי. בעלי האחריות הכי כושלים בתולדות מדינת ישראל".

    ח"כ בן גביר הוסיף: "כאשר ממשלת ישראל מתרפסת, לא מושלת ומשדרת חולשה, התוצאה בשטח: פיגועים וטרור רצחני. העם דורש נקמה עכשיו!".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      אמאלההה
      פשוט מפחידדדד
      ברוך דיין האמת