מנכ"לית משרד החקלאות: "התגברנו על שפעת העופות – לא יהיה מחסור בביצים"

    אבי יעקב No Comments on מנכ"לית משרד החקלאות: "התגברנו על שפעת העופות – לא יהיה מחסור בביצים"

    מנכל"ית משרד החקלאות נעמה קאופמן פס לטסלר ב"שטח כלכלי": "אין מחסור בביצים בישראל, כשחסר לנו אנו מייבאים אותם. התגברנו על שפעת העופות הקשה וכולם חזרו לייצר. אין צורך ליצור היסטריה, לא צפוי מחסור בביצים בחג הפסח הקרוב. כשחסר כאן תמיד מייבאים מחו"ל, כך עשינו גם עכשיו"

    צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90
    9:00
    24.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף נ"ו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הכנות לחג הפסח: מנכ"לית משרד החקלאות נעמה קאופמן פס בראיון לצבי טסלר ב"שטח כלכלי": "המילה מחסור שומעת את זה כל הזמן, אין מחסור. אם חסרות ביצים אנחנו מייבאים אותם. הציבור מתנפל ולכן יש מחסור, ושאומרים שיש מחסור אנשים נכנסים ללחץ. היה שפעת עופות שבה הושמדו אלפי ביצים, האם מישהו הרגיש במחסור? אנחנו המשכנו לייבא".

    "רק השבוע פתחנו את השוק לעוד שני שווקים. אין מחסור, הציבור צריך להיות רגוע, אנחנו נערכים מספיק זמן מראש ולא יהיה חסר. אנחנו נמצאים עשרה חודשים מהרפורמה בענף הלול, שנייצר כאן כזו כמות שנוכל לייצא והשוק ינהל את עצמו. לא צריך תכנון כמו שהרפורמה דורשת אלא השוק ינהל את עצמו" אמרה מנכ"לית משרד החקלאות.

    "אני אומרת בכאב רב, יש לולים בארץ שעומדים ריקים, ומועצת הלול תצטרך להתמודד עם זה. אנחנו צריכים להסיר את החסמים האלו ולאפשר ללולים קיימים למלא בעופות ולייצר כמות ביצים. הסיפור של יצרני הביצים זה נושא לשיחה שלמה. הנושא לדיון כרגע זה לגבי זכות בעלי לולים ריקים לייצר ביצים. יש ביטול תכנון שנשים אותו בצד ויש ביטול תקנות שמחר בבוקר אפשר להעביר תקנות בוועדת כלכלה ולתת ללולנים נוספים להיכנס למשחק".

    הרפורמה אומרת שאנחנו דואגים ליוקר המחייה ודואגים למגוון. גם כמות המדינות שאפשר להביא מהם היא מסוימת. אנחנו רוצים להגדיל את היבוא ממדינות שנמצאות תחת החוק להגנת הצומח. אנחנו גם רוצים שיהיה יותר לחקלאות המקומית בהגדלת ההיצע, ככל שנחזק את החקלאות המקומית יהיה יותר היצע וככל שנסדיר את התחרות ליותר מדינות ויבואנים זו רפורמה רגולטורית שאנחנו צריכים להיאבק בה".

    יש מספיק מחקרים שתחרות היא מחולל לירידת מיסים. יש הבדל בין מכסה למכס, כאשר אנחנו מורידים מכס אנחנו מייצרים ודאות ליבואנים, אנחנו שקופים וכך תוכלו להביא יותר



    0 תגובות