היסטוריה בשומרון: עצרת מספד למרן שר התורה זצוק"ל

    נתי קאליש No Comments on היסטוריה בשומרון: עצרת מספד למרן שר התורה זצוק"ל
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאות רבות של תושבי השומרון בראשות רבנים ואישי ציבור השתתפו ביום ראשון בערב בעצרת מספד מרכזית לזכרו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל שנערכה לראשונה בהיסטורית ההתיישבות ביו"ש, בבית הכנסת של היישוב ברוכין בשומרון. את העצרת יזם וארגן ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן בשיתוף עם המועצה הדתית שומרון.

    פתח את העצרת נכדו ונאמן ביתו הרב יעקב קנייבסקי שתיאר את דמותו של הסב הגדול. "הציבור צריך לדעת" אמר "שהדברים לא באו לרב בקלות. כמה פעמים הוא ניסה לגמור את הש"ס ולא הצליח. עוד שנה ועוד שנה עד שבשנה השלישית הוא הצליח" אמר נכד הרב.

    "לפני כעשרים שנה הרב עבר אירוע מוחי" הוסיף וסיפר "אחריו הוא סבל משיתוק ברגליים וביד אחת. היו לו את הפיזיותרפיסטים הכי גדולים בארץ והם אמרו שאין סיכוי בעולם שהוא אי פעם ישוב לכתוב. הוא כמובן כתב אחר כך ספרים רבים, לא היה סיכוי שהוא ילך לדברי המומחים, אבל בזכות כוח הרצון הבלתי נתפס שלו הוא הצליח להתגבר וחזר להיות כמו לפני האירוע פחות או יותר" אמר נכדו ר' יענקי.

    יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, נשא דברים וספד לשר התורה. "הערב הזה הוא הספד לגדול הדור והוא גם אמירה ברורה: אנחנו יחד, מאמינים יחד, מתפללים יחד, לומדים יחד, מתחזקים יחד. דווקא בימים בהם שורר בלבול אנו אומרים בבירור: הציבור החרדי והדתי אחד הוא" פתח דגן.

    מר דגן שיתף את הנוכחים בעמדותיו של הרב כלפי ההתיישבות היהודית בארץ ישראל וציין כי: "הרב התנגד נחרצות לכל הריסה בהתיישבות ואף כתב בלשונו הקצרה והחדה לשואלים על השתתפות כוחות ביטחון חלילה בהרס בית כנסת במאחז ביו"ש: "בודאי אסור לסתור.

    רב היישוב יצהר, הרב דוד דודקביץ', הסביר על חשיבות ההספד: "מצווה גדולה אצלנו לזכור, כי הזיכרון נותן לנו תעצומות חיים. אי אפשר שלא להספיד גדול בישראל. מי שידע להגדיל את מעלת הצדיקים הוא יתברך בזה. זה נכון על כל צדיק, זה נכון בכל מקום, כאן זה נכון כפלי כפליים" אמר הרב של יצהר.

    הרב אליעזר רוט, חתן גיסו של שר התורה זצ"ל, הגר"י זילברשטיין שיבלחט"א, חידד בדבריו: "אנחנו צריכים לדעת מה יש לנו מרב חיים. ברמב"ם כתובה הגדרה: "חברתו של תלמיד חכם נעימה", תמיד היה נעים להיות בחברתו, אף פעם הוא לא כעס. פעם ישבתי בקבלת קהל וראיתי שני אנשים שהגיעו לרב קנייבסקי, שני מנהלי מוסד רבים אחד מול השני, ואז הוא שואל אותם אתם מכירים את גיסי הרב זילברשטיין? אני רוצה לשאול אתכם שאלה, למה כולם אוהבים אותו? אני אגיד לכם: כל המכבד את הבריות, הבריות מכבדים אותו, הוא מכבד את כולם, אז כולם אוהבים אותו. תכבדו אחד את השני לא תהיה שום מחלוקת" אמר הרב רוט.

     

     

     



    0 תגובות