כתב אישום נגד ארבעה פעילי חמאס בירושלים

    בנצי לייזרוביץ No Comments on כתב אישום נגד ארבעה פעילי חמאס בירושלים

    כתב האישום מייחס לנאשמים ביצוע עבירות של מילוי תפקיד ניהולי או פיקודי בארגון טרור, איסור פעולה ברכוש למטרות טרור, איסור הלבנת הון, איסור עשיית פעולה ברכוש אסור, חברות ופעילות בארגון טרור, אי דיווח למיסוי מקרקעין ומרמה, ערמה או תחבולה

    צילום: דוברות המשטרה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה לפני זמן קצר לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד חאלד, מוניב ומוסעב סבאח, אב ובניו, עמותת "לג'נת זקאה אלקודס" שנוהלה בידי חאלד, ונגד פיראס טוטח וזאת בגין קידום פעילות חמאס בירושלים.

    על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עוה"ד רינת בן יעקב ומלכה גרוס, במהלך שנת 2019 מונה חאלד סבאח על ידי בכירי מפקדת ארגון הטרור חמאס בטורקיה כאחראי כספים בחמאס ירושלים. במסגרת תפקידו כאחראי הכספים התבקש לסייע בהוצאת כספי חמאס מטורקיה, הכנסתם לירושלים וחלוקתם לפעילי חמאס ומשפחותיהם בהתאם לצרכי חמאס. בהתאם לכך, במספר הזדמנויות הכניס את הכספים דרך מעברי הגבול של ישראל ללא דיווח כנדרש בפני פקיד המכס על הכנסת הכספים. בהמשך הוא נדרש להעביר סכומי כסף גדולים יותר לישראל, מה שהקשה על הכנסת הכספים. על כן הוא הפקיד את הכספים לחשבון הבנק הטורקי שהיה בבעלותו וכנגד כספים אלו שקיבל העמיד כספים מהונו האישי בישראל, והעבירם לפעילי החמאס בארץ בסכום של כ- 250,000 דולר, תוך שבניו, מוניב ומוסעב, מסייעים לו כחלק מהחברות שלהם בארגון חמאס. הכספים הללו, כאמור, הועברו לפעילי חמאס בישראל למשפחותיהם וכן לעבריינים אשר הורשעו בין היתר בעברות טרור, בטחון, והפרה של הסדר הציבורי.

    צילום: דוברות המשטרה

    צילום: דוברות המשטרה

    על פי כתב האישום, במהלך ביקוריו בטורקיה לאורך השנים נפגש חאלד עם פעילי חמאס בכירים במפקדת החמאס בטורקיה, בין היתר עם זכריה נג'יב, שהורשע בגין מעורבותו בחטיפתו של נחשון וקסמן ז"ל ושלושה פעילי חמאס נוספים אשר הורשעו בחטיפתו ורציחתו של השוטר ניסים טולדנו ז"ל, וזאת כשהוא יודע כי מדובר בפעילים בולטים בארגון הטרור. לחלק מן הטיסות הצטרפה לחאלד משפחתו, רעייתו ובניו מוניב ומוסעב, כל זאת על מנת להציג מצג שווא כי מדובר בנסיעה משפחתית. בביקורו האחרון בחודש שעבר הורחב תחום אחריותו והוא מונה כ"אחראי חמאס ירושלים" וזאת לשם קידום פעילות החמאס בירושלים. במסגרת תפקידו התבקש חאלד, בין היתר, להקים ולהניע תשתית צבאית וארגונית בירושלים ובמיוחד להיערך לקראת חודש הרמדאן בשנת 2022.

    עוד נטען בכתב האישום כי מוסעב סייע לאביו חאלד ושימש כאיש קשר בינו לבין בכירי מפקדת חמאס בטורקיה, זאת לאור חשש הצדדים כי קשר ישיר בין חאלד לבין פעילי חמאס עלול לעורר את חשד הרשויות בישראל. מוניב סייע אף הוא לחאלד בהעברת מסרים בינו לבכירי מפקדת החמאס בטורקיה ואסף מהם כספים עבור אביו. בשנים 2022-2012 גייס פעיל החמאס, פיראס טוטח, כ- 4,000,000 שקלים עבור עמותת "לג'נת זקאה אלקודס", זאת ביודעו כי הכספים מועברים למשפחות ויתומים המזוהות עם חמאס וכן, תוך שהוא מודע לכך, כי מטרת העמותה הינה קידום מטרות החמאס, וכי חאלד הינו איש חמאס. בשנים 2020-2007 העבירה העמותה באמצעותו כספים בהיקף של כ-28,000,000 שקלים למשפחות נזקקות, ובהם משפחות פעילי חמאס ומשפחות שהידים. בנוסף, העמותה העבירה חלק ניכר מכספיה ליתומים שאינם מזוהים עם החמאס, זאת כדי להגביר את התמיכה ואת אהדת הציבור בארגון, להטמיע את רעיונותיו ולגייס לשורותיו פעילים נוספים, כל זאת, לשם קידום מטרות החמאס וכחלק מהמאבק במדינת ישראל והפגיעה בריבונותה, ובמטרה להציג את פעילות העמותה כפעילות חוקית אשר לא תעורר חשד במערכות אכיפת החוק.

    כתב האישום מייחס לנאשמים (כל אחד על פי חלקו) ביצוע עבירות של מילוי תפקיד ניהולי או פיקודי בארגון טרור, איסור פעולה ברכוש למטרות טרור, איסור הלבנת הון, איסור עשיית פעולה ברכוש אסור, חברות ופעילות בארגון טרור, אי דיווח למיסוי מקרקעין ומרמה, ערמה או תחבולה.

    הפרקליטות מבקשת להורות על מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם ולחלט מהם כספים ורכוש בהיקף של כ- 800,000 שקלים.

    החקירה נוהלה על ידי השב"כ, מפלג תפקידים מיוחדים בימ"ר ירושלים במשטרה ובהשתתפות משרד פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום מרשות המסים.



    0 תגובות